Dag 10 - B Resort en safari

29 juli 2023 - Lake Apopka, Verenigde Staten

" I'm like, oh my God it's amazing"

Na een heerlijke nacht kunnen we zelfs een beetje “uitslapen”. Rond half 8 staan we op. Eerst maar lekker ontbijten op het balkon. Dit was onze 5e en laatste avond in dit appartement. We moeten helaas afscheid nemen van dit appartement.

Tijdens het ontbijt bellen we even met oma mauw. Na het ontbijt gaan we tandenpoetsen, insmeren en de laatste spullen inpakken. De koffers brengen we naar het volgende en tevens laatste hotel: B Resort & Spa.

Dat hotel is normaal gesproken maar 8 minuten rijden, maar het is alweer zo druk. Dus nu zijn we 20 minuten onderweg. Nog steeds niet heel ver. We komen in het gebied van Walt Disney World aan.

Na wat verwarring geven we onze koffers af bij de bellboy. We kunnen pas om 15 uur inchecken. Deze man regelt ook de Valet Parking, maar daar doen we niets mee, want we gaan meteen weer weg. Als we de koffers kwijt zijn, rijden we naar Apopka Lake. Hier is een wildlife trail waar je ook een gedeelte met de auto kunt doen. Dat vinden we wel wat in deze hitte (35 graden).

Als eerst rijden we naar het startpunt, tenminste volgens Google maps. Hier is een uitkijkpunt. Dit is een klein stukje lopen en geeft een uitzicht over het hele gebied. We zien verder geen dieren, behalve een enorme spin, zo groot als je vuist (wielwebspin) en verderop een kleine spin met rode vlekken. Dit schijnt een strekspin te zijn. De wielwebspin is niet gevaarlijk lezen we, de strekspin is wel giftig. Mark loopt bijna in z'n web, gelukkig ziet die m op tijd! We lopen terug naar de auto, lekker in de airco en gaan de trail rijden. Alleen even op zoek naar de route. We hebben op de website wel wat informatie gelezen en er staan wat borden, dus die volgen we maar.

Lake ApopkaLake Apopka - wielwebspinLake Apopka - strekspin

We stoppen op een tweede plek, we hadden eigenlijk gedacht dat de route hier doorheen liep, maar dit is alleen lopend. Dus we stappen uit en we lopen een stukje langs water en horen wat geplons dus hopen op een Alligator. We blijven het een tijdje aankijken, maar zien geen Alligator helaas. We lopen weer terug naar de auto en volgen de route terug.

We zien mooie huizen met enorme stukken land. We volgen de borden, maar uiteindelijk loopt de route dood. Er is hier wel een informatiebord met folders. We lezen in de folder dat de safari route aan de andere kant van het  meer is. Dat is jammer, want uit die richting kwamen we vandaan, maar goed, even 20 minuten terugrijden.

Als we er uiteindelijk zijn, moeten we een hek door en staat aangegeven dat de route 11 mijl is en tussen 1 en 3 uur duurt. Als je langzaam rijdt, voel je de hobbels, maar Mark heeft van Reinoud geleerd in Monument Valley dat je de hobbels niet meer voelt als je hard rijdt :-) en dat klopt. Alleen dan zien we niks. En de weg is heel smal dus inhalen kan alleen bij bepaalde plekken. De route lijkt wel een game drive zoals in Zuid Afrika. We moeten goed opletten. Er zitten hier een heleboel soorten vogels, ook de Amerikaans Adelaar / Zeearend. En Alligators! Goed kijken dus.

Lake Apopka

We zien veel bijzondere vogels maar geen Adelaar of Alligators helaas. Het is wel een prachtig uitzicht over het meer. Dan als we ongeveer halverwege zijn, zien we ineens een Alligator zwemmen. We staan bovenop de rem en staan stil om de alligator te aanschouwen. Als we dan even verderop zijn, zien we iets groots wits in het water liggen, het lijkt op een boomstam, maar als we dichterbij komen, blijkt het een dode alligator op zn rug te zijn. En als we goed kijken, ligt er nog een alligator naast in het water verscholen, toch wel een beetje zielig.

Alligator in Lape ApopkaLake Apopka - overleden alligatorLake Apopka - overleden alligator

Uiteindelijk zien we nog een aantal Alligators en nog eentje die dood op z'n rug ligt. We willen graag nog de Adelaar zien en willen een beetje doorrijden, maar we rijden in een treintje van vier autos want de voorste rijdt niet door, maar kijkt ook niet in z'n spiegels, want bij een passeerplek probeert z'n achterligger hem in te halen maar wordt die afgesneden. Verderop zien we ook nog een schildpad, lekker chillend in het water.

Als we uiteindelijk de route hebben afgereden, gaan we snel terug naar het hotel. De route rijden was uiteindelijk veel leuker dan we hadden gedacht. Bij het hotel checken we in. De bellboy brengt de koffers naar onze kamer en daar moet dan natuurlijk een fooi tegenover staan.

Hotel B Resort & Spa OrlandoHotel B Resort & Spa OrlandoHotel B Resort & Spa OrlandoHotel B Resort & Spa OrlandoHotel B Resort & Spa Orlando

B-resort hotel, uitzicht vanaf balkon

Daarna de auto uitruimen, de bellboy komt even helpen uitzuigen met z'n kruimeldief. Geen idee of die hier nou ook nog een fooi voor verwacht, maar die krijgt die niet. Als we net weg willen gaan, komt Ralf ons even begroeten in de lobby.

Als we dan vertrekken, moeten we eerst de auto nog voltanken. Vanmorgen hadden we al volgetankt, maar de auto slurpt enorm. Gemiddeld heeft de auto 1 op 8 gereden en Mark heeft toch wel redelijk rustig aan gereden. Gelukkig vallen de brandstofprijzen mee. Vanmorgen moesten we 4 dollar per gallon betalen en dat was het hoogste dat we gezien hebben. Omgerekend is dat nog geen euro per liter. Goede prijzen , maar dat mag ook wel met die brandstofslurpers hier.

Bij de car rental aangekomen is het een kwestie van sleutels inleveren en klaar. Geen inspectie want dat geneuzel met krassen, hebben we afgekocht.

Ze hebben een complimentary shuttle service terug naar het hotel. Dat is wel super goed geregeld. Ook is het een echte Disney shuttle want hij is compleet bestickerd met Disney figuren. Aangekomen bij het hotel kleden we ons om en gaan we lekker zwemmen. Willem komt ook even gedag zeggen.

Ineens begint het keihard te waaien en koelt het lekker af. Het is in het water zelfs warmer dan er buiten. Als we uit het water komen, is het zelfs koud door de wind.

Dan is het tijd om te eten. voor het gemak gaan we vanavond gewoon in het hotel eten. Ze hebben er een eenvoudige Amerikaanse kaart. Het is even zoeken om er te komen want in het hotel wordt een deel verbouwd en moeten we een stukje omlopen. Als we er naar binnen lopen, is er helemaal niemand, ook geen bediening. We zijn al even google maps aan het checken voor alternatieven, als de ober aan komt lopen. Dus we gaan toch maar zitten.

De ober heet Karren en komt uit Armenië en vertelt dat hij familie heeft in Nederland. Welke plaats weet hij niet, maar ergens in het Noorden en er zijn veel meren. Friesland dus. Mark wil een biertje drinken maar de ober wil niet zeggen welke bieren hij heeft, in plaats daarvan mag Mark de biertjes even proeven en een keuze maken, het wordt een lokaal Orlando's biertje" Orlando's Blossom" en het is een lekker fris biertje.

We bestellen een burger en kip voor Roos. Het blijkt een enorme burger. Mark vraagt hoe dit te eten. Dit moet gewoon op de Amerikaanse manier zegt de ober, gewoon in één keer in je mond. Of op z'n Europees, door de midden snijden en beginnen aan de hoek. Dan maar op zn Amerikaans. Het vet druppelt er niet af, maar het stroomt er vanaf, maar hij is wel lekker. We hebben alleen niet geleerd, want de porties zijn veel te groot, zelfs Mark krijgt het niet op. Roos had gewoon met ons mee kunnen eten. Tess krijgt gratis refill van haar cola, maar na drie refills moet ze de ober bijna smeken om niet nog een refill.

Te grote hamburger

We krijgen een doggie bag mee naar de kamer, maar roos hoeft eigenlijk niet meer. Mark is nog op zoek naar een winkel waar ze een kabeltje verkopen om zijn spiegelreflex aan te sluiten op de laptop. Mark heeft vandaag voor t eerst zijn camera gebruikt, maar helemaal vergeten dat we geen geheugenkaart lezer hebben meegenomen. Mark gaat even een stukje lopen, kijken of hij aan de overkant van de weg bij een soort supermarkt wat kan vinden. De weg kan je echter niet oversteken (die ligt verhoogd 20 meter hoger) en je moet hiervoor 30 minuten omlopen, dat is te ver. Dus dan maar morgen even ergens anders kijken. Misschien in Disney Springs. Roos ligt inmiddels in bed. Wij kunnen het reisverslag afschrijven en even genieten op het balkon.

We duiken er vroeg in want we gaan "rope droppen" morgen. Dat houdt in dat we bij openingstijd het park in kunnen. En dankzij dit hotel hebben we early entry. Dat houdt in dat we een half uur eerder het park in mogen dan normale entreetijden.

1. Jeroen:
    29 juli 2023
    Haha al dat eten. Heftig.
    Dooie alligators ook lijp.
  2. Janneke:
    29 juli 2023
    Zo vliegen de kilo's er wel aan, door al dat vette eten. Dat verklaard wel, dat er veel Amerikanen zo dik zijn, Jullie hebben wel weer heel veel gezien en beleefd. Geweldig!!!
  3. Petra:
    31 juli 2023
    Leuk verslag weer! Safari lijkt me te gek , het eten, jeetje, dat is meer vreten wat je daar moet doen!