Dag 19 - Magic Kingdom en een "rustig" dagje

7 augustus 2023 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

"I'm like oh my God, it's amazing!"

Vanmorgen hebben we geen wekker gezet zodat we even lekker kunnen uitslapen. Althans, dat is de bedoeling. Tess is echter al om 6 uur wakker, Roos ook om half 8. Toch een half uurtje uitgeslapen :-)

We gaan ontbijten in het hotel, want we hebben geen zin om een half uur naar het dichtstbijzijnde restaurant te lopen of te wachten tot we in Disney zijn en daar ook de hoofdprijs betalen. In het hotel kunnen we tenminste nog een "normaal" ontbijtje eten.

Het restaurant in het hotel is altijd erg ongezellig, want er zit bijna nooit iemand. Vandaag is er echter een of andere festiviteit van de filmacademie dus het is iets drukker.

Na het ontbijt gaan we nog even het zwembad in, voordat we ons klaarmaken om naar Magic Kingdom te gaan. We hebben de shuttle gereserveerd om 10.00 uur.

We zitten met Berry en z'n dochter Naomi in de bus. Berry plaagt Roos een beetje, omdat Roos hem uitdaagt, ze hebben de grootste lol.

De shuttle brengt ons naar het TTC en daarna met de monorail naar Magic Kingdom. Het is al bijna 11 uur en al erg heet. Op zich valt het mee met de drukte maar we merken zo richting einde van de vakantie dat we de hitte en drukte minder goed verdragen. We irriteren ons meer aan mensen die voor je voeten lopen en is het des te lekkerder als je even in de schaduw of airco kunt bijkomen.

Magic Kingdom

De eerste attractie is Big Thunder Mountain. Maar een half uurtje wachten. In de schaduw. Dit is wel een van onze favoriete attracties.

Magic Kingdom - Big Thunder MountainMagic Kingdom - Big Thunder Mountain

Als we die gedaan hebben, gaan we richting de plek waar je Assepoester kan ontmoeten, want Tess en Roos hebben hier nog geen handtekening van. Onderweg zien we dat er maar tien minuten wachttijd is bij it's a small world dus daar eerst in. In de rij mogen we ook nog eens voor omdat er nog een plek over is voor drie. Grappig detail aan het eind is, dat je je naam te zien krijgt op een scherm (gekoppeld aan je "magische armband")

Magic Kingdom - it's a small world

Hierna gaan Tess en Roos Assepoester ontmoeten terwijl Mark even op een terras in de schaduw wacht. Terwijl Mark aan het wachten is, wordt de lucht ineens heel donker en het begint te waaien. Dat is erg lekker, maar na 5 minuten gaat het ineens hozen en iedereen rent naar een plekje om te schuilen. Mark zit dan wel onder een afdakje maar de regen gaat horizontaal, dus Mark rent ook snel naar een winkel toe (weer een souvenirwinkel haha). Hij is er binnen 5 seconden maar hij is doorweekt tot zijn tenen.

Magic Kingdom - AssepoesterMagic Kingdom - Elena

Als Tess en Roos klaar zijn bij Assepoester (en Elena van Avalor) zien we elkaar bij de souvenirwinkel. Het regent nog steeds hard. Mark rent hard naar de overkant naar een restaurant "Pinocchio Village Haus" om een plekje te vinden om te schuilen en meteen wat te eten. Het is echter enorm druk. Mark vraagt aan twee gasten of hij naast ze mag zitten en wachten totdat zij klaar zijn met hun eten. Ze zeggen dat het goed is, maar waarschijnlijk vertrouwen ze Mark niet, want ze halen wel even hun tassen dichterbij 😅 een beetje ackward, aangezien ze verder ook niks terugzeggen.  Er komt vlakbij een tafel vrij dus Mark gaat snel daar naartoe voordat die door anderen bezet wordt. Mark belt naar Tess om te zeggen dat ze ook kunnen komen.

We bestellen snel wat en eten. We hebben het koud, want we zijn nat en de airco staat natuurlijk op standje vrieskist. Dus als we klaar zijn en we zien dat het zo'n beetje droog is, gaan we snel naar buiten.

Buiten is het heerlijk warm. We gaan verder op zoek naar gouden beelden hier in Magic Kingdom zijn er 19. We hebben de meesten wel gevonden al. Bij het kasteel aangekomen begint er net een parade, dus daar blijven we even kijken. De zon begint weer te schijnen en het is meteen weer heet. We willen airco! 😅

Het is 15.00 uur en Roos wil graag zwemmen en dat vinden wij ook een goed idee. We gaan dus naar de uitgang, maar wel eerst even alle gouden beelden vinden. We weten ongeveer de locatie en daar lopen we langs. Alle beelden die we nog moeten, ziet Roos als eerst en vrij snel hebben we ze allemaal. We hebben nu in totaal alle 50 beelden in alle parken gevonden. Ook komen we Stitch nog tegen, Roos één van haar favorieten. Roos heeft haar Stitch oren ook toevallig op vandaag.

Magic Kingdom - Stitch

Voordat we bij het hotel zijn, duurt het nog 1,5 uur, namelijk eerst naar de uitgang, dan met de monorail naar het TTC en vanaf daar op de shuttlebus naar het hotel.

Als we in het hotel zijn, snel onze zwembroek / bikini aan en lekker een (niet zo) verfrissende duik in het zwembad. Het water is net zo warm als de buitentemperatuur maar toch is het lekker. Als we uitgezwommen zijn, kleden we ons weer om en gaan we lopend naar Disney Springs. We hebben namelijk de Disney Gift Kaart gewonnen gister en die kunnen we ook benutten met diner. Het is een stukje lopen (en het is nog steeds heet!) en we gaan naar blaze platter (een pizzatent). Dit was een tip van Willem. Hier staat alleen een hele lange rij. Mark heeft last van hongerklop, alleen we hebben nog niet heel lang geleden gegeten, dus zal vast door de warmte komen, Mark wil liever meteen zitten. Ertegenover zit een schijnbaar goede burgertent D-luxe Burger, waar wel plek is, dus daar gaan we zitten. (Dit was weer een tip van Ralf).

Voor Amerikaanse begrippen vast een hele goede tent, het broodje is namelijk goed vet en te groot om te eten. De patat is wat minder.

Disney Springs uit eten D-luxe BurgerDisney Springs uit eten D-luxe Burger

Na het eten wil Tess nog even shoppen en Mark nog wat te drinken halen voor op het balkon. Aangezien dit nog wel een wandeling is van 5 km, gaat Mark daar alvast heen lopen. Maar eerst even langs een voetbal kleding winkel, want schijnbaar zijn daar de nieuwe Ajax shirts te koop. En inderdaad, het is een klein winkeltje maar het nieuwe thuis shirt en 3e shirt (wat pas gisteren is uitgekomen) zijn hier te koop. 100 dollar, dus niet goedkoper dan in Nederland en dus geen nut om hier te kopen.

Disney Springs Ajax tenue

Tess en Roos gaan nog even shoppen (met de giftcard) en Mark gaat op weg naar de 7-eleven voor een drankje. Deze wandeling verloopt dit keer zonder noemenswaardige incidenten. De nacht valt wel heel snel en dan zijn de geluiden van de insecten wel bijzonder, die zelfs boven het geluid van de ronkende autos te horen zijn. En er zijn een heleboel vleermuizen te zien.

Disney Resort wandeling

Uitzicht op hotel

Disney Springs

Als Mark terugkomt in het hotel zijn Roos en Tess ook net terug en zijn geslaagd met shoppen, de giftcard is wel besteed.

Souvenirs van de gewonnen giftcard

Roos gaat meteen naar bed, het is al 21 uur en ze slaapt ook heel snel. Wij zitten nog even op het balkon en gaan er dan ook in.

1. Oma:
    7 augustus 2023
    Leuke dag weer!
  2. Janneke:
    7 augustus 2023
    Het is maar goed, dat jullie zo actief zijn, anders zouden de kilo's eraan vliegen met al dat vette eten. Een rustig dagje noemen jullie dat??? Actie genoeg, zou ik zo denken, als je 5 km. moet lopen voor je pilsje!!! Veel plezier nog even. Want het gaat al aardig opschieten.
  3. Petra:
    8 augustus 2023
    Weer een leuke dag zo te zien!!