Dag 18 - Animal Kingdom

6 augustus 2023 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

"I'm like, oh my God it's amazing!"

Vanmorgen gaat de wekker weer om half 7. Roos heeft het klokje rond geslapen, lekker hoor. We gaan vandaag naar Animal Kingdom. De bus vertrekt om 7 uur. De buschauffeur Jimmy vertelde ons eerder dat Animal Kingdom het grootste "Animal Themapark" ter wereld. Het is dan wel goed om het woord themepark te benadrukken, want het is dus geen zoo/dierentuin. Hoeveel animal themeparcs zijn er überhaupt ter wereld?

Animal Kingdom

Bij het park aangekomen gaan we als eerst naar Pandora (van Avatar) naar de attractie Flight of Passage, maar de wachtrij is nu al 80 minuten. Dan gaan we maar in de River of Navi, maar 15 minuten wachten. Je gaat dan in een bootje door een sprookjesachtig landschap van Pandora, heel mooi gemaakt.

Animal Kingdom - River of Navi

We gaan nu beginnen aan de scavenger hunt van Florivida. Dat kan natuurlijk alleen op een volle maag. We eten even wat in Pandora. Mark heeft broodjes meegenomen uit de 7eleven (net zo "voedzaam" als het eten in Disney, maar wel goedkoper).

Hierna lopen we even een rondje door Pandora op zoek naar opdrachten. Maar eentje gaan we niet redden, tenzij we 90 minuten willen wachten op een wachtrij. Twee anderen zitten in een restaurant en die gaat om 10.00 uur open, dus moeten later terugkomen. Wel prachtig gemaakt hier. We gaan wel even op de foto.

We lopen naar Discovery Island, want een opdracht is op de foto met gouden beelden (ter ere van 50 jarig bestaan Walt Disney World). We hebben nu alle beelden van Epcot (6), Hollywood Studio’s (7) & Animal Kingdom (4). Dat hebben we snel gedaan. Dan lopen we richting het gebied Afrika. Er is een show van de Lion King om 10.00 uur en die wil Roos kostte wat kost zien, die willen we dus niet missen. En ook in Afrika zijn wat opdrachten, maar we gaan eerst het theater in om in ieder geval een plekje te hebben, want er staat al een rij.

De show is magisch, Roos vindt het geweldig, Tess laat zelfs een paar tranen. Uiteraard met Simba, Pumbaa en Timon, maar ook met Afrikaanse dans en acrobaten verkleed als aapjes die allerlei stunts doen. Na een half uur is de show afgelopen, Tess droogt haar ogen en weer doorrr.

Animal Kingdom - Lion King show

Nu gaan we de rest van de opdrachten uitvoeren in Afrika. Dit is nog niet zo makkelijk, een aantal kunnen we de locatie vinden door navraag doen bij castmembers, maar de Mr. Matumba Fishing Tours is erg lastig, want veel castmembers weten dit niet of sturen ons verkeerd. Bij de Guest experience service weten ze ons gelukkig de weg te wijzen. Even foto maken en die ook afgestreept. Dan als laatste moeten we een "hidden Mickey" vinden tijdens de safari. De wachtrij is bijna een uur! Maar het is half 12 en we kunnen dan rustig even in de schaduw wachten en ons weer insmeren.

De safari is leuk en de gids is een heel enthousiaste jongen. De hidden Mickey vinden we bij de Flamingo’s. We zien alleen geen leeuwen dus Roos is erg teleurgesteld. Misschien vanavond nog een keer.

We lopen naar Azië en hier is zelfs een heus Himalaya gebergte. We doen hier de Yeti attractie (expedition Everest).  Wat een gave achtbaan is dit, vooral de eerste keer. Je gaat onverwacht achteruit in het donker en ook best wel snel. Ook andere opdrachten in dit deel doen we vrij snel (o.a. op de foto met een Yeti) en dan gaan we naar Dinoland.

Animal Kingdom - YetiAnimal Kingdom - Himalaya

Het is gaan waaien en het regent een klein beetje, dit verkoelt lekker! Alleen veel attracties zijn dicht vanwege dreigend onweer. We kunnen wel in de Triceratops attractie, hier moeten we een foto vanuit maken. Roos en Mark gaan hier in, kan Tess even bijkomen. Deze is niet zo spannend, eigenlijk net als Dombo, Astro Orbiter en de vliegende tapijten. Daarna meteen door naar De Boneyard, want we moeten op zoek naar een zandbak. Die is hier echter niet, wel een gave glijbaan waar we even vanaf gaan. We vragen het na en de medewerker wijst ons de weg naar de zandbak. Foto en weer doorrr.

Animal Kingdom - Tricerops

We staan nu te wachten op een foto met Donald voor een groen scherm. Ondertussen gaat de attractie Kali River Rapids weer open. Tess gaat hier snel naartoe terwijl Mark en Roos wachten op Donald.

Mark en Roos zijn de eerste in de rij en gaan met Donald op de foto. We zagen ook Katrien en Knabbel en Babbel voorbij lopen dus daar gaan we naar op zoek. Na even rondgelopen te hebben, vinden we Knabbel en Babbel en gaan op de foto. Katrien zien we later ook maar een hele lange rij dus die laten we maar zitten en gaan richting de attractie waar Tess heen is gegaan.

Animal Kingdom - op de foto met DonaldAnimal Kingdom - op de foto met Knabbel en Babbel

Onderweg zien we nog Timon in een bootje varen, die staat ook op de lijst met opdrachten dus snel een foto. Bij de uitgang van de attractie wachten Mark en Roos een paar minuten totdat we Tess aan zien komen varen. Het is een soort piranha uit de Efteling. Tess is nat geworden maar het valt mee. Omdat we op de foto moeten na de rit en hoe natter hoe meer punten, had Mark al eerder een fles water over zich heen gegooid. Alles voor de winst :-)

Het is 18.00 uur en we zijn wel zo'n beetje klaar met de opdrachten die we kunnen doen. En we zijn er ook wel klaar mee. 14.000 stappen in die hitte pffff. We hebben bijna alles kunnen doen. Soms iets creatiever moeten zijn. Enige wat Roos en Mark nog gaan doen is, nog een keer safari. Er is geen wachtrij en Roos wil graag een leeuw zien. Daarnaast is er ook een opdracht "maak ongezien een foto van de reisleiding." We denken dat daar Ralf of Willem mee bedoeld wordt, maar die hebben we niet gezien. Ja, Willen vanmorgen bij de bus maar toen wisten we de opdrachten nog niet. Met een beetje creatief denken kan je daar ook de "reisleider" van de safari mee bedoelen, dus maken Roos en Mark een selfie met de bestuurder van de safari truck.

We hadden een boeiende safari. Roos zag een leeuw! We stonden nog even vast omdat er een Yak op de weg stilstond en een vervelend kind zat naar de dieren te roepen ondanks meerdere waarschuwingen dat vooral niet te doen, dus toen we vlak langs de neushoorns reden en dat kind weer riep, schrokken de neushoorns en sprongen zowat tegen de auto aan. Dat was even schrikken, helaas had dat kind haar les niet geleerd want ze ging gewoon vrolijk verder....

Ondertussen is Tess aan het shoppen voor een knuffel van Nala. Roos mocht deze vakantie één ding van haar eigen geld kopen en ze heeft een Nala knuffel gekozen. Dure krengen, maarja beloofd is beloofd.

Nu gaan we even wat eten, voordat we naar het hotel teruggaan. Ook kunnen we nu rustig alle fotos van de scavenger hunt doorsturen naar Ralf.

Het park gaat bijna dicht, dus het is even de tijd doden totdat de shuttlebus komt. We kijken nog even bij de Tree of Life, bij het begin van het park en daarna gaan we richting het ophaalpunt. Daar moeten we nog 15 minuten wachten. Hier zien we Berry en z'n dochter Naomi. De bus komt echter niet en na 45 minuten komt er wel een bus van dezelfde maatschappij. Hij snapt er niks van dat de bus niet is gekomen. Deze gaat naar een hotel vlakbij, dus we stappen hier maar in, dan moeten we een klein stukje lopen.

Animal Kingdom - we zijn kapot

Uiteindelijk zijn we pas om 20.40 uur bij het hotel. We wilden nog even een duik in het zwembad nemen, maar het is te laat voor Roos. Even snel douchen en dan kan Roos naar bed. Ze ligt er nog geen 5 minuten in en ze ligt al te snurken.

Wij drinken nog één biertje en dan gaan we ook op bed liggen. Tess slaapt al snel, Mark gaat nog even lezen, tot die om half 11 ineens een whatsapp krijgt met het bericht dat we de scavenger hunt hebben gewonnen! woehoe. En de prijs van een Disney giftkaart van 50 euro. Die zal goed van pas komen :-)

1. Oma:
    6 augustus 2023
    Leuk dat jullie de prijs hebben gewonnen.
    Ik ben verbaasd te lezen hoe groot en hoe veelzijdig Disneyworld is. Dat wordt nog een klus om alle indrukken later te verwerken. Daar helpen de verslagen en foto's goed bij!
  2. Marije:
    6 augustus 2023
    Gefeliciteerd met jullie gewonnen prijs. Dat was weer een drukke dag!
  3. Marlies Jansen:
    6 augustus 2023
    Leuk zeg, gewonnen! Goede beloning voor jullie speurtocht, en meteen heel het park gezien! Wat een indrukken! Logisch dat Roos 's avonds zo snel slaapt! Kus voor alledrie!
  4. Janneke:
    6 augustus 2023
    Leuk.... Een prijs gewonnen. Dan hebben jullie het goed gedaan. Gefeliciteerd. Doen jullie goed. Zal vast goed besteed worden. Nog veel plezier verder. Dikke knuffel.
  5. Eric:
    7 augustus 2023
    Ik had niet anders verwacht! Gefeliciteerd met de winst!
    Maar waarom lijken knabbel en babbel op teletubbies?
  6. Petra:
    8 augustus 2023
    Zo wat een dagje weer! Maar ik zie jullie genieten!! 😍😍