Dag 21 - Disney park hoppen en laatste dag

9 augustus 2023 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

"I'm like oh my God it's amazing!"

Roos heeft heel onrustig geslapen vannacht. Misschien is ze wel nerveus voor de terug vlucht? Ze kan ook niet wachten om Simba en Nala weer te zien.

Vandaag is onze laatste volledige dag in Amerika, dus willen we nog een keertje het meeste uit onze Disney toegang halen. We gaan weer rope droppen. De wekker staat daarom om half 7. Snel opfrissen, insmeren en klaar staan voor de bus. We gaan vandaag park hoppen.

Om 8 uur gaat het park open voor "resort gasten", om half 9 uur voor iedereen. Je denkt dan dat het rustig is dat eerste half uur, maar we zijn er voor half 8 en er staat al een hele lange rij. Als we naar binnen zijn, is het net een ratrace, mensen rennen naar de eerste attractie om daar als eerste te kunnen zijn. Wij lopen naar Star Wars rise of the resistance. Als we er zijn, is de wachtrij nu al 25 minuten. De buggy wordt aangenomen door een castmember, zij zet deze weg voor ons, zodat wij de rij in kunnen. Dit blijken er gelukkig maar 10 minuten te zijn.

Als de attractie begint gaan we eerst in een schip van de resistance. We moeten staan en we denken dat dit de attractie is want lijkt een beetje op een simulator , we "vliegen" door de ruimte, totdat het schip wordt "aangehouden" door de Empire. De deur van het schip gaat open en tot onze verbazing zijn we ergens anders en een soldaat van de Empire stapt naar binnen en vertelt ons dat we zijn aangehouden voor ondervraging. Ze speelt haar rol erg goed haha. We mogen niet lachen. Alle Disney oren en andere attributen moeten af. Als we naar buiten lopen, lijkt het net alsof we een Destroyer van de Empire binnenlopen en een heel leger van stormtroopers staat ons op te wachten. We worden in een ruimte verplaatst en dan worden we gered door de resistance. We worden in een karretje gestopt en dan begint de attractie pas echt. We moeten ontsnappen uit de Destroyer terwijl stormtroopers en Kylo Ren op ons jagen. Het is net alsof we zelf in een scène van Star Wars meedoen. Zo gaaf! Uiteindelijk ontsnappen we natuurlijk en komen we veilig bij de uitgang aan. Roos begrijpt natuurlijk niet zo heel veel van Star Wars, maar ook zij vond de attractie gaaf. Als ze oud genoeg is, de films maar eens laten zien.

Hollywood Studio's - Rise of the resistanceHollywood Studio's - Rise of the resistanceHollywood Studio's - Rise of the resistance

Hierna lopen we meteen door naar de tweede attractie van Star Wars want deze is maar 10 minuten wachten. Dit is een soort flightsimulator waar je in de Millennium Falcon vliegt. Roos en Tess zijn de piloten die moeten op knopjes drukken en de hyperspace activeren en Mark is de schutter en moet alles kapot schieten, dat lukt wel haha.

Hierna lopen we naar Slinky Dog want de wachtrij is "maar" 30 minuten. Vorige keer dat we er waren was de wachtrij wel 3 uur. Dit is gewoon een hele leuke achtbaan.

Hollywood Studio's - SlinkydogHollywood Studio's - Slinkydog

Het is nu 9.15 uur en het is al druk geworden. Nu is het tijd om even rustig te ontbijten en als we dat gedaan hebben, wil Roos heel graag in de Tower of Terror. Er staat 50 minuten wachttijd, wel veel, maar we doen het. En wie staan er achter ons?  Berry en Naomi, wat gezellig. Roos en Berry hebben weer lol. Uiteindelijk is het maar 30 minuutjes en zijn we precies op tijd voor de show van Belle en het Beest, waar we samen met Berry en Naomi heen gaan.

We moeten even tien minuutjes wachten. De show begint maar al snel stopt de show, want het decor van de tweede scène wil niet verschijnen. We moeten even wachten totdat het weer opnieuw  begint, maar als het eenmaal bezig is, blijkt het een hele mooie show / musical.

Hollywood Studio's - Belle en het Beest

Na afloop lopen we rustig naar de volgende show van Indiana Jones, een stuntshow. Onderweg komen we Max tegen (de zoon van Goofy), dus nog even snel op de foto. Als we zitten en wachten tot het begin van de show, haalt Mark nog even een refill popcorn.

Hollywood Studio's met Max

In de show spelen ze de opname na van een paar scènes uit een van de oude films. Het is heel leuk gedaan.

Hollywood Studio's - Indiana Jones

Hierna halen we even een "funnel cake" een lekkernij die we nog niet geprobeerd hebben. Het is zowat een complete taart en smaakt naar oliebol. Roos vindt het ook verrassend lekker

Hollywood Studio's - Funnel Cake

Als we met Donald op de foto zijn gegaan, lopen we naar de show van Frozen, deze begint om 13.30. Dit is een sing-a-long. Met twee vertellers die de liedjes aan elkaar praten op een grappige, flauwe manier. Ze stoppen er ook wat 90’s hiphop en r&b liedjes tussen. Wel grappig, maar Roos begrijpt dat natuurlijk niet, de liedjes van Frozen vindt ze wel erg leuk. Op het eind zelfs "echte" sneeuw.

Hollywood Studio's - Frozen sing a longHollywood Studio's - Frozen sing a long

Het is nu 14.00 uur en we gaan naar Epcot toe. We lopen via Galaxy’s Edge (Star Wars land) op Rey misschien nog te zien. Het is vreselijk heet, het zweet gutst uit alle hoeken en gaten, maar we zien Rey, en Rey ziet Roos “huh, you look just like me!”, dus kunnen even op de foto.

Hollywood Studio's met ReyHollywood Studio's met Rey

En dan snel weg hier, niet te harden, weinig schaduw hier. We lopen naar de uitgang en gaan via de Skyliner (gondelbaan) naar Epcot. Even lekker in de airco. Roos heeft het alweer koud 😅 Roos ook even omkleden. Prinsessenjurk uit, gewone kloffie aan.

Bij Epcot aangekomen, checken we de wachttijd van Testtrack maar dat is meer dan 1,5 uur. We willen even wachten in de pub, maar we worden eruit gestuurd omdat ze moeten gaan schoonmaken voor het avondeten. Dan lopen we richting Testtrack om daar in de buurt te gaan zitten. Daar lopen we langs de attractie dat je in een ruimteschip simulator zit en daar gaan Mark en Roos in. Daarna geen we even in een cafe zitten, het is zo warm buiten (weer geeft aan gevoelstemperatuur van 43 graden) en geen regen vandaag, dus ook geen verkoeling. Mark voelt zich ook niet lekker, waarschijnlijk door de hitte en het slechte eten (alleen een broodje en snacks op).

Epcot - Testtrack

We gaan dan toch in Testtrack, Mark en Roos samen. De wachtrij geeft een uur aan, maar Roos wil er graag in. Mark is nog misselijk maar in de wachtrij staan we in ieder geval in de airco. Na een klein uurtje zijn we aan de beurt en als we de auto aan het ontwerpen zijn, voelt Mark zich weer wat beter. De testrit is weer leuk, met 65 mph (ruim 100 km/uur vliegen we over het circuit.)

Hierna gaan we naar Tess die in het connection cafe aan het wachten is op ons. Die heeft inmiddels met Berry en Naomi afgesproken en samen gaan we met de bus naar het hotel om even op te frissen en daarna naar Magic Kingdom om het vuurwerk te bekijken. We komen om 19.00 uur aan in het hotel, maar moeten ook nog eten, dus bestellen maar een McDonalds via Uber eats, voor het laatst deze vakantie even slecht eten ;-)

Om acht uur nemen we samen met Berry en Naomi de bus naar Magic Kingdom. Daar aangekomen, gaan we eerst nog een attractie doen want het vuurwerk duurt bijna nog een uur. We lopen naar Pirates of the Caribbean en doen die attractie. Ongeveer 20 minuutjes wachten en als we uit de attractie komen, begint net het vuurwerk. We lopen richting het einde van Mainstreet vlakbij de ingang, hebben we een nooit uitzicht op de vuurwerkshow en we zijn snel naar buiten als het afgelopen is.

Het is weer een prachtige show, er worden weer heel wat dollars de lucht in geschoten en als het afgelopen is, nemen we gauw afscheid van het kasteel en gaan we snel naar de uitgang en lopen snel naar de monorail. We kunnen nog net instappen en mee. Alleen als we bij het TTC aankomen, moeten we nog een half uur op de bus wachten, dus het gehaast was niet nodig geweest.

Het is tijd om afscheid te nemen van het kasteel. Florida was fantastisch. Nog 1 nachtje slapen. Dan is het (helaas) tijd om naar huis te gaan, maar ook wel weer fijn om iedereen en de katjes weer te zien, in je eigen bed te slapen en normaal voedsel te eten. De hitte gaan we niet missen. Of misschien ook wel, gezien het weer in Nederland met (bijna) alleen maar regen. En kou.

1. Oma:
    9 augustus 2023
    Welkom thuis jongens, ik heb genoten van jullie verhalen. Fijne vlucht! Ik hoop dat er deze keer geen vertragingen zijn!!
  2. Marije:
    9 augustus 2023
    Dat was nog een drukke laatste dag.
    Een goede reis terug!! Gelukkig wordt het weer hier ook weer wat beter, al zullen jullie het misschien wel wat koud vinden.
  3. Marlies Jansen:
    9 augustus 2023
    Bedankt voor al jullie verslagen, ik heb genoten van jullie verhalen! Ik wens jullie een goede vlucht terug! Tot snel ziens! Eerst maar eens goed slapen en vooral GOED eten, haha
  4. Janneke:
    9 augustus 2023
    Bedankt voor al jullie prachtige reisverhalen. Wat hebben jullie genoten en wij met jullie heerlijke verhalen. Hoop, dat jullie een voorspoedige terugreis mogen hebben. Tot spoedig nieuws. Hoop, dat wij jullie nog herkennen (ha,ha). Heel veel liefs en dikke knuffel
  5. Femke:
    9 augustus 2023
    Wat leuk om zo met jullie mee te lezen. Klinkt als een super vakantie! Goede reis naar huis!
  6. Petra:
    10 augustus 2023
    Mooie reisverslagen, zo kunnen jullie nog vaak nagenieten en weer in gedachten alles nog een keer meemaken. Leuk jullie zo te hebben kunnen volgen, ik was er een beetje bij 😊. Het was zo te lezen een fantastische laatste dag!!