Dag 11 - Magic Kingdom

30 juli 2023 - Celebration, Florida, Verenigde Staten

"I’m like oh my god! It’s amazing!"

Om half 5 is Tess al wakker. Veel te vroeg. Gelukkig slapen Roos en Mark nog even door. Tess haalt alvast de foto’s van haar telefoon en zet deze op de laptop om ruimte te maken voor Disney. We gaan vandaag naar Magic Kingdom, dit park lijkt veel op Disneyland Parijs.

Om half 7 gaat de wekker. We hebben een half uur voordat de bus ons naar TTC (Ticket & Transportation Center) brengt. De buschauffeur Jimmy is heel grappig (hij hoopt op een fooi waarschijnlijk) . Bij het TTC kunnen we of de monorail of de Ferry pakken. Monorail hebben we maandag al gedaan. We pakken de boot. Maar eerst een chai latte voor Tess en een Koffie voor Mark.

Even koffie voor DisneyDe boot naar Disney

Het is hier nog rustig en cast members zijn heel leuk tegen Roos, "welcome home Princess" en "hello your majesty", zo grappig, Roos voelt zich een beetje opgelaten , maar stiekem wel heel leuk.

Roos en Tess hebben een magic band, we hebben wat hulp nodig om binnen te komen. Je moet zelfs je vingerafdruk registreren, het lijkt homeland security wel. Roos d'r vinger afdruk pakt ie niet dus Tess moet die van haar ook voor Roos gebruiken. Maar als dat lukt zijn we binnen. Eerst even een Photopass fotograaf een foto van ons voor het kasteel laten nemen. Het is nu nog rustig.

Disney Magic KingdomRoos bij het Disneykasteel

We lopen meteen naar Tomorrowland. Alleen staat er nog een rij om officieel binnen te komen. Over 20 minuten gaat het park pas open, maar hier is het nu al megadruk.

Superdruk opening Disney

Even de buggy parkeren, daarna is het 25 minuten wachten, de drukte verdwijnt als sneeuw voor de zon als de wachtrijen openen. Roos dr eerste rit in Space Mountain. Ze vindt het fantastisch. Ze wil nog een keer, maar we lopen verder we gaan in Winnie de Pooh. En daarna in seven dwarfs mine train. Er staat 45 minuten wachten, maar het lijkt mee te vallen. Uiteindelijk was het maar 30 minuten.

Space Mountain

Dan is het tijd om te ontbijten. Dit doen we bij Cheshire Cat café. Helaas geen broodjes, alleen snacks. Een pretzel en een cat tail, soort chocoladebroodje. Roos lust allebei niet zegt ze, maar na een hapje van de cat tail vindt ze het toch wel lekker. Daarna wil Roos heel graag in de theekopjes. Dit gaan Mark en Roos doen. Tess wacht bij de buggy en de tas in de schaduw. Voor het ontmoeten van Ariël is maar 20 minuten. Dit gaan we nu doen. Ook dit is een stuk minder lang wachten. Ariel is super lief tegen Roos "welcome your Majesty", alleen verstaat Roos niks van de rest van het gesprek 😅 daarna meteen in de Ariel attractie.

Hierna wil Roos in de Dombo attractie, het is maar 5 minuten wachten. Het is dan ook wel heel snel voorbij. Bij de uitgang is er een soort waterparkje van Casey Jr. Splash ‘n soak station. Even ons nat laten spetteren, wel lekker met die hitte. In de wachtrijen is het nog wel redelijk uit te houden. Er is schaduw, veel ventilatoren en soms airco.

Hierna gaan we in de Barn Stormer, ook een achtbaan, van Goofy, een korte wachtrij maar ook deze is in een oogwenk voorbij.

Als we deze gedaan hebben, zijn we vlakbij het treinstation van Fantasyland. We gaan even lekker chillen en doen een rondje park.

Dan Goofy en Donald ontmoeten. Als we klaar zijn, moeten we nog een keer terug om Minnie en Katrien te ontmoeten. We moeten buitenom maar het is inmiddels hard gaan regenen, dus rennen! Alhoewel, het is warme regen...

Donald Duck

Hierna gaan we meteen door naar Speedway, soort cars / race autootjes, ook maar 15 minuutjes wachten. Deze autootjes lijkt een beetje op de ‘d oude tuffer van de Efteling alleen rijden deze op benzine. En ze maken behoorlijke herrie, botsen mag niet, maar Mark moet toch weer botsen tegen Roos en Tess voor hem. Maarja, die mensen voor hun kunnen ook echt niet rijden, ze rijden als een slak.

Het is inmiddels 13.00 uur geweest en het is echt warm. We gaan even rustig binnen zitten in Cosmic Ray’s Starlight cafe. Daar eten we wat (vette bek, maar ze hebben zowaar ook mandarijntjes).

Als we een beetje bijgekomen zijn, gaan we naar Buzz Lightyear. Lekker schieten. Dit is 45 minuten wachten, maar Roos wil hier graag in. Mark schiet een record score van 119.000 (helaas toch geen record, Flips record is 198.000). Als we naar buiten gaan, is de rij ineens heel kort, Mark en Roos gaan daarom nog een keer. Helaas duurt het toch best wel lang, maar uiteindelijk zijn we aan de beurt. Dit keer verbreken we met gemak het record 😄

Recordscore Buzz Lightyear

Hierna gaan we in de people mover. Dit is een soort van monorail waarin je verhoogd door Tomorrowland rijdt. Dit is ook maar een korte wachtrij. We gaan erin en het is eigenlijk best leuke attractie, je gaat ook door Space Mountain en Buzz Lightyear heen. Als we hier klaar zijn, hebben we zon beetje wel het meeste gehad in Tomorrowland en Fantasyland. We lopen een beetje verdwaasd rond, we hebben het ook allemaal heel warm. Wel gaan we nog even op de foto met Buzz Lightyear en daarna even op zoek naar een plekje om te zitten in de schaduw of airco, maar het is erg druk. Uiteindelijk vinden we een plekje in de schaduw en drinken even wat water en koffie. Je kunt hier gelukkig wel op een paar plekken je flesje water bijvullen. Dit water stinkt wel en het smaakt vies, zit een koolstof- of brandluchtje aan, waar we moeten nou eenmaal veel drinken.

Magic Kingdom Buzz Lightyear

Als we een beetje bijgekomen zijn, zien we dat er een parade door Mainstreet gaat over 5 minuten. Daar lopen we heen en zoeken een plekje in de schaduw. Het is een korte parade die zo voorbij is. De Disney adventure friendship Cavalcade. Dan lopen we naar Adventureland, hier zijn we nog niet geweest. Er staat een enorm beeld van een kameel die water spuwt. Tenminste, hopelijk is het water. Het is verfrissend in ieder geval. Ook staan er wat andere beelden, soort totempalen, die water spuwen. Heerlijk verfrissend. Op dat moment begint het ook hard te waaien en wordt het donkerder. We lopen verder en zien dat bij Pirates of the Caribbean maar 15 minuten wachttijd is. We gaan hier snel naar binnen. Het is een leuke rit, soort van fata morgana maar dan met Jack Sparrow en de piraten en je wordt er wel nat van .

Buiten gekomen is het inmiddels hard gaan regenen, dus we blijven even schuilen. Het duurt best lang deze bui, dus Roos en Mark gaan nog een keer in de Pirates of the Caribbean. Tess is blij dat ze even zit. We hoeven niet te wachten. Hierna is het wel weer droog geworden. Het is inmiddels bijna 19 uur en hebben wel wat trek. En het begint weer te regenen. Toevallig lopen we langs Pecos Bill Tale Inn, waar we even gaan zitten en het menu bekijken. Het is een Mexicaans tentje. Mark bestelt rijst met kip en bonen en Roos en Tess eten allebei churros. Als avondeten :-)

Als het droog is, lopen we weer verder en bij Big Thunder Mountain staat er, dat er een rij is van maar 15 minuten. De rij lijkt wel veel langer, maar de medewerker zegt dat de rij 20 tot 30 minuten zal zijn. Dat is nog steeds niet veel, dus we gaan in de rij staan. Maar we wachten en wachten, heel langzaam schuifelt de rij voort. Een heleboel mensen mogen voor, zij hebben ongeveer 15 dollar betaald voor "Lightning Lane". We schuifelen door van ruimte naar ruimte en elke keer als we denken dat we er zijn, is er weer een andere ruimte om de hoek. Uiteindelijk staan we bijna een uur in de rij. De langste rij van vandaag.

Nadat we hier levend uit zijn gekomen, wil Roos graag naar het spookhuis, maar dit is 45 minuten wachten, dat is ons te lang. Dan maar naar it's a small world, maar die is stuk. Dan lopen we naar de carroussel (draaimolen) maar die is dicht, omdat het vuurwerk zo begint. Wat dan? We zijn vlakbij de meet en greet met prinsessen en de wachtrij is "maar" 30 minuten, dan gaan we daar maar heen. Als we naar binnen gaan, blijken we de enige en Roos ontmoet zowel Tiana, als verassing prinses Rapunzel. Ze vindt het geweldig.

Na de foto's, knuffels en handtekeningen, gaan we weer verder. It's a small world is nog steeds dicht, maar de rij bij het spookhuis is nu minder. Als we naar binnen willen, kunnen we zelfs meteen doorlopen. Roos vindt het wel spannend, maar ook wel erg leuk.

Als we naar buiten komen, staat er een fotograaf en die maakt een foto van ons bij het spookhuis. Daarna begint het vuurwerk en we hebben vanaf hier heel mooi uitzicht.

Spookhuis

We hebben Jungle Cruise nog niet gedaan en nu tijdens het vuurwerk is de wachtrij daarvoor ook heel kort. Dit is een boottochtje door diverse "werelddelen" en de kapitein Zoë vertelt ondertussen hele foute “Dad Joke” grappen. Het had zomaar Opa Jan kunnen zijn :-)

Hierna willen we naar huis, maar Roos wil nog heel graag in de vliegende tapijten van Aladdin. Nou vooruit, er is geen wachtrij. Als we er naar binnen gaan, wordt Roos heel enthousiast onthaald. Ze is  Jasmijn, dus zij weet als geen ander hoe de vliegende tapijten werken natuurlijk. “Welcome Jasmine, this is your ride”. Dit ritje is ook zo voorbij en dan is het nu echt tijd om te gaan. We spoeden ons naar de uitgang om zo snel mogelijk de ferry naar de overkant te halen, zodat we misschien nog een bus eerder kunnen halen. Maar het is zooooooooo druk met mensen. We hebben hier een enorme lange wachtrij naar de boot. Er wordt omgeroepen dat de ferry de snelste manier is, maar dit duurt wel lang, van de week hadden we mazzel met de monorail. In de wachtrij zit Roos lekker in de buggy en die valt al snel in slaap. Als we uiteindelijk de oversteek gemaakt hebben, zijn we te laat voor de shuttlebus, de volgende komt pas over 50 minuten. Dat is balen! Er komt wel een andere bus die gaat niet naar B resort, maar omdat die nog genoeg plek over heeft, wil hij ons ook wel afzetten, maar "leave something for the driver". Nou vooruit. In de vliegende tapijtjes vond Roos 2 dollar, dat mag die wel hebben. We zijn heel blij dat we mee kunnen, het is 23.00 uur en zijn nu 15 uur in Disney, wel een beetje klaar mee (Mark wel in ieder geval 😉 ). Roos en Tess niet 😉 Nou ja, Roos ook, want zij is tenslotte in slaap gevallen.

We zijn redelijk snel in het hotel, Roos heeft de hele tijd geslapen, ze wordt even wakker om haar uit haar prinsessenjurk te krijgen, maar ze draait zich om en slaapt daarna lekker verder. Wij gaan ook slapen....

1. Marlies Jansen:
    30 juli 2023
    Wat een fantastische dag hebben jullie gehad zeg! Fijn dat ik kon meegenieten op deze manier!
  2. Oma:
    30 juli 2023
    Wat een dag, geweldig!! Knap om alles in detail te kunnen onthouden voor de blog.
  3. Janneke:
    30 juli 2023
    Pffff... Wat een dag. Maar jullie hebben ervan genoten, zo te lezen, En dat is het belangrijkste
  4. Carola:
    30 juli 2023
    Super gaaf om mee te maken zeg! Jullie zullen wel bekaf geweest zijn! Geniet er nog van!
  5. Marije:
    31 juli 2023
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad!
  6. Petra:
    31 juli 2023
    Eindelijk het lang verwachte disney gebeuren! Jeetje wat hebben jullie veel gedaan op 1 dag!! Ik zou het allemaal niet meer weten en zoals jullie het vertellen genieten jullie keer op keer van iedere atractie!! Fijn te lezen!!