Dag 20 - Rustdag (nu echt)

8 augustus 2023 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

"I'm like, oh my God it's amazing!"

Vanmorgen kunnen we weer uitslapen, maar ook nu lukt dit niet. Tess en Mark zijn al 7 uur wakker en Roos om half 8. Maar dat is prima. We kleden ons aan, frissen even op en lopen richting Denny’s. Dit is een kwartiertje lopen ongeveer. Hier gaan we ontbijten. Het ontbijt wordt voor Roos iets aangepast, zodat zij het ook lust. In plaats van gebakken ei, krijgt ze gekookt ei. Het ei is zo hard gekookt dat het eigeel bijna groen is geworden, het eigeel eet ze dan ook maar niet op.

We bestellen een Lyft om ons naar de Florida mall te brengen. De chauffeur komt ook uit Puerto Rico. Het is geheel overdekt en lekker in de airco. Hier schijnt ook een formule 1 winkel te zijn zei Ralf. We gaan even kijken of ze ook iets van Max Verstappen hebben. Maar we komen eerst langs Macy’s (een soort V&D). Er zijn verschillende sport winkels, de meesten bezoeken we wel even. Er is ook een speel veldje. Hier drinken we onze Starbucks even zodat Roos kan spelen. Ook komen we langs een winkel met alleen maar Funko Pop poppen. We willen er alledrie wel minimaal een, dus besluiten om er maar geen één te kopen ;-) Ook staat er een levensgroot beeld van Pennywise, de clown uit IT.

Florida MallFlorida Mall - Funko popFlorida Mall

Het is zoeken naar de formule 1 winkel want het is gigantisch groot. Qua oppervlakte, want alles is op één niveau gebouwd en ook geen parkeergarage, maar een enorme parkeerplaats.

Uiteindelijk hebben we de winkel gevonden. Heel veel Max Verstappen spul, maar wel super duur, duurder dan in Nederland. Dus we laten het voor wat het is. Hierna zien we nog een voetbal kleding winkel. Ze hadden hier het nieuwste (3e) Ajax shirt (eergisteren uitgekomen), maar deze is al uitverkocht.

Florida Mall - F1 kledingwinkel

We halen bij een bakker wat broodjes en dan gaan we naar het hotel terug. Weer met Lyft, nu met een chauffeur die zelfs in Amerika is geboren. Hij kent Nederland van Daphne Schippers en Femke Bol. Hij is lyrisch over Femke Bol hoe goed die wel niet is. We gaan lekker lunchen bij het zwembad. En dan de rest van de middag luieren en zwemmen.

Rond half 6 bestellen we een Lyft. Mark wilde eigenlijk met de bus, want dat is maar 2 dollar p.p. alleen via Lyft blijkt het ritje ook maar 6 dollar te zijn, net zo duur als de bus dus en dit scheelt 30-45 minuten reistijd. Deze Lyft chauffeur komt ook uit Puerto Rico. We gaan vandaag naar White Castle om te eten. Mark heeft 20 jaar geleden een film gezien. “Harald & Kumar go to White Castle”. Al die tijd wilde Mark hier eten. We kwamen er achter dat er een vlakbij het hotel zit. Dit moeten we gewoon doen. En vandaag is de laatste mogelijkheid dat we dat kunnen doen.

White Castle

Er is een sharing menu voor twee, je krijgt dan tien burgers! En patatjes. Die bestellen we met z'n drieën. Tess en Roos eten er samen drie, Mark de andere zeven. Maar het zijn dan ook wel hele kleine burgertjes. Het is 18.00 uur als we er in het restaurant zitten, het is buiten nog steeds heet. Volgens het weerbericht is de gevoelstemperatuur nu nog 42 graden!

Heet om 18 uur savonds

​​​​Eindelijk heeft Mark dan z'n White Castle droom vervuld haha. Achteraf lezen we dat dit ook nog eens de grootste White Castle vestiging is die er bestaat. Dan weer met de Lyft naar huis, nu met een chauffeur die niet zoveel zegt, gelukkig is het maar een paar minuutjes rijden.

White Castle

In het hotel aangekomen, gaat Roos meteen naar bed. Het is nog vroeg en ze slaapt niet meteen in, ze heeft wat hoofdpijn, misschien toch wat teveel zon gehad in het zwembad, even een zetpil gegeven, maar om 19.30 uur slaapt ze dan toch. Morgen vroeg op voor ons laatste dagje Disney.

Wij gaan alvast een beetje opruimen. Morgen zullen we daar geen tijd en puf voor hebben. Nog twee nachtjes en dan gaat de reis alweer naar huis :-(

1. Marije:
    8 augustus 2023
    Nog veel plezier op jullie laatste dag!
  2. Oma:
    8 augustus 2023
    Al weer jullie laatste dag🥴! Ik hoop dat het weer genieten wordt!!!
  3. Os:
    ha ha al die hamburgers
  4. Janneke:
    8 augustus 2023
    Hebben jullie echt al die hamburgers opgegeten?? Pffff.. Geniet nog even van jullie laatste dagen.
  5. Ger de Jong:
    10 augustus 2023
    Ik wens jullie een fijne terug
  6. Petra:
    10 augustus 2023
    Ik loop inmiddels wat achter haha, te druk op de Transdesk 😊. Leuk zo'n rustdag. Als jullie dit lezen zijn jullie misschien al thuis, maar ik ga zeker nog de laatste dag lezen! Alvast goede reis, mochten jullie nog niet vertrokken zijn!