Dag 6 - Feest in Orlando

25 juli 2023 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

I’m like oh my god, it’s  amazing!

Tess is jarig!!!! Roos maakt Tess wakker, ze is de verjaardag niet vergeten, “gefeliciteerd met je verjaardag mama!” Wat een schatje. 

Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties. Leuk om bij wakker te worden. Na alle felicitaties op whatsapp, Facebook, telegram, email en ons reisverslag had Roos ook nog cadeaus meegenomen die ze gemaakt heeft bij de oma's. super lief allemaal. Ook al zijn we ver weg, Tess voelt zich erg jarig. We hebben tijdens het ontbijt ook even alle oma’s en opa’s gesproken. Dat was erg fijn.

We wilden eigenlijk de airboattocht doen door de Everglades, maar die hebben we gisteren al gedaan. We gaan lekker relaxen bij het zwembad met piratenschip deze ochtend. 

Na het ontbijt even tandenpoetsen, insmeren, zwemkleding en hup naar het zwembad. Roos is helaas te klein voor de glijbaan van het piratenschip. Daar moet je 1.22 voor zijn. Ze moet nog 4 cm groeien. Maar het lijkt haar niet te boeien. Het water is eindelijk fris. Het is even lekker afkoelen in het water. Het bubbelbad dat ze hier hebben is wel super warm. Roos gaat daar elke keer in, om vervolgens af te koelen in het zwembad. Het is deze ochtend een beetje bewolkt. Waardoor het iets minder heet aan voelt als de afgelopen dagen. 

Rond 13.00 uur gaan we terug naar ons appartement om wat broodjes te eten. Terwijl we buiten zitten, begint het ineens heel hard te waaien. We moeten onze spullen bij elkaar houden, zodat het niet van de tafel waait. Op buienradar staat dat het elk moment kan losbarsten. Roos en Mark gaan daarom naar de bovenste verdieping om het natuurgeweld goed te kunnen aanschouwen. We staan er een aantal minuten te wachten, maar behalve harde wind gebeurt er niet veel. Anticlimax.

Appartement Orlando

Vanavond gaan we uit eten in een Disneypark Magic Kingdom. Tijdens het eten zijn er ook Disney karakters zoals Winnie de Pooh, natuurlijk supergaaf voor Roos, maar ook leuk voor Tess haar verjaardag. Het is 30 dollar parkeren, maar je kunt ook gratis parkeren in Disney Springs en dan met gratis vervoer naar de bestemming.

Disney Springs is het uitgaansgebied van Disney. Hier zijn veel restaurants, winkels, een theater waar een show van Cirque du Soleil speelt, een bioscoop. Daar is Tess 23 jaar geleden met haar vader en Paul naar de film “the Hollowman” geweest. Het is wel enorm veranderd sindsdien. Toen heette het nog Downtown Disney. 

Gelukkig gaan we er op tijd naar toe, want na het parkeren en grondige veiligheidscheck moeten we eerst wachten op een bus. Met deze bus moeten we een heel stuk rijden naar Contemporary Hotel. Vanaf hier moeten we met de lift naar de vierde verdieping, wederom door een veiligheidscheck en daarna met de lift verder naar boven. Daar aangekomen, eventjes wachten en dan rijdt er een monorail naar Magic Kingdom. Alles bij elkaar zijn we ruim een uur onderweg. Met de auto was een kwartiertje, maarja wel 30 dollar bespaard :-) en onderweg hebben we een mooi uitzicht over de diverse parken en resorts. Het is echt een gigantisch gebied. (Het gebied van Disneyworld is schijnbaar net zo groot als de provincie Utrecht ).

Disneykasteel

Als we bij Magic Kingdom binnengaan, is er toevallig net de Disney Festival of Fantasy Parade. Een parade vindt Roos geweldig, dus we blijven even kijken. Hierna hebben we nog even de tijd voordat het etenstijd is. We lopen het park verder in, om te kijken of we ergens in een attractie kunnen. Roos wil heel graag in Space Mountain want daar is ze nu groot genoeg voor. Helaas is deze om onbekende reden gesloten. Dan lopen we verder, maar wat is het allejezus druk. Deze periode zou laagseizoen moeten zijn, maar het is een mierenhoop. De attracties die we zien zijn allemaal langer dan een uur wachten. Dan is er wel iets wat niet zo lang wachten is: The Carroussel of Progress. Hier gaan we in. We begrijpen waarom het niet zo druk is, maar het is wel grappig: er draait een Carroussel rond met elke keer een ander decor met poppen die een gezin moeten voorstellen, in een woonkamersetting in een bepaalde periode. Van de jaren 20 tot nu en elke keer heeft het gezin weer nieuwe snufjes in het huishouden.  We kunnen in ieder geval even lekker zitten en Mark kan alvast een deel van het blog schrijven. 

Hierna hebben we nog even tijd om naar "The laugh floor" te gaan. Een soort theater met stand up comedy gespeeld door karakters van Monsters Inc. Het publiek wordt er bij betrokken, zoals dat bij stand up comedy hoort, maar de karakters zijn niet "real life" maar op scherm/TV, dus heel grappig hoe ze dat zo interactief hebben kunnen maken, of dat het nu met AI of met echte mensen die de stemmen doen is, weten we niet. Zelfs Roos moet hard lachen, ook al is het in het Engels en snapt ze er niks van. 

Hierna is het tijd om naar het restaurant te gaan. Als we ingecheckt zijn, worden we opgeroepen en mogen plaatsnemen en al snel komt Knorretje langs. Roos weet niet hoe snel ze hem een dikke knuffel moet geven. Zo schattig, ook al zegt ze "er zit gewoon iemand in dat pak", toch vindt ze het magisch. Het eten is in buffetvorm, we gaan apart van elkaar eten halen, zodat Roos in ieder geval kan blijven zitten, want stel je voor dat ze Pooh of Tijgetje mist :-)

Ook vrij snel komt Iejoor langs. Ook deze wordt door Roos geknuffeld en we gaan met zn allen op de foto. Op een gegeven moment zitten we wel redelijk vol, maar Pooh of Tijgetje nog niet gezien. En vooral Tijgetje wil Roos graag zien, dus we blijven zitten. Omdat Tess jarig is, komt de ober ineens langs met een cupcake met kaarsje en begint voor Tess te zingen. Tess voelt zich wat opgelaten, maar ze vindt het geweldig. 

Tess is jarig!

Uiteindelijk komen eerst Winnie de Pooh en daarna ook nog Tijgetje langs. Roos is nu helemaal gelukkig en we kunnen gaan. 

Eten met Winnie de Pooh en z'n vrienden

Eten met Winnie de Pooh en z'n vrienden

Het is nu ongeveer acht uur en om half 10 is er vuurwerk. Maar het lijkt wel nog drukker geworden! We zien dat bij Its a small world "maar" 45 minuten wachttijd is, dus besluiten hier in te gaan. De 45 minuten blijkt maar iets van 10 minuten te zijn, dus we zijn op tijd klaar voor het vuurwerk. Het is nog wel een heel eind lopen naar Mainstreet want we moeten omlopen. Door de mensenmassa lopend banen we ons een weg ergens achterin Mainstreet. Hier is het wel beter geregeld dan in Parijs. In Parijs mag je gewoon overal staan. Hier is een gedeelte waar je mag staan en een gedeelte waar je kan blijven lopen. Hier moeten we nog even een kwartiertje wachten. Roos kan in een buggy zitten, die we gisteren hebben geregeld bij de Walmart en ze heeft wel moeite om wakker te blijven, maar ze wil zo graag het vuurwerk zien. 

Drukte in Disneyworld

Dan is het uiteindelijk zo ver. Roos mag bij Mark op zn nek en de show gaat beginnen. Gave beeldprojecties op het kasteel en de gebouwen (van allerlei Disneyfiguren met hun avonturen) wisselen af met prachtig vuurwerk. Er wordt wat geld de lucht in geschoten.... en dat elke dag!

Show Disneyworld

Om ca half 10 is het afgelopen en nu proberen we zo snel mogelijk naar de uitgang te lopen, we moeten ten slotte met de monorail mee. We zijn echter niet de enige. Een hele mensenmassa gaat ons voor richting de monorail.... we zien onze gedachtes al dwalen, we staan hier vast nog uren te wachten, maar terwijl iedereen naar rechts gaat, worden wij naar links gemanoeuvreerd naar een ander station en daar is het heel rustig en we kunnen meteen instappen. Er volgen nog een boel mensen dus we moeten wel staan, maar we kunnen in ieder geval mee. Als we vertrekken zien we inmiddels het perron rijen dik vol staan. Wat een geluk!

​​​​​Ook de busrit gaat voorspoedig. Als de bus vertrekt valt het licht uit en zitten we met zn allen lekker knus in het donker. Roos is erg moe en valt in de armen van Mark in slaap. Bij Disney Springs aangekomen, hevelen we Roos over in de buggy maar ze blijft doorslapen. Ook als we haar van de buggy naar de auto overhevelen, slaapt ze nog. Met de auto is het nog een kwartiertje naar het appartement. Het is inmiddels half 11 savonds maar het is nog steeds erg druk op de weg. Bij het appartement aangekomen, slaapt Roos nog steeds en Tess draagt haar naar binnen en legt haar zo op bed. Daar slaapt ze lekker door.

Dan hebben wij nog even de tijd om het blog af te maken onder het genot van een Coronaatje. Wat een mooie verjaardag heeft Tess gehad, om nooit meer te vergeten.

Foto’s

5 Reacties

  1. E. Verschoor:
    25 juli 2023
    Wat een prachtige verjaardag Tess!! Jullie hebben alle 3 genoten. Wat fijn!!
  2. Marlies:
    25 juli 2023
    Een verjaardag om nooit te vergeten Tess.....
  3. Marije:
    25 juli 2023
    Dat was wel een heel speciale verjaardag!
    Leuk jullie even gesproken te hebben.
    Heel veel plezier nog samen!
  4. Janneke:
    25 juli 2023
    Wat een geweldige verjaardag hebben jullie gehad. Leuk,hoor. Hoop dat jullie lekker kunnen slapen. Dat jullie nog maar veel van zulke fijne dagen mogen beleven.
  5. Ellen Haan:
    26 juli 2023
    Ha Tess, nou dat was een verjaardag om nooit te vergeten! Heel speciaal! Ik heb meegenoten!