Dag 17 - Hollywood studios

5 augustus 2023 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

"I'm like, oh my God, it's amazing!"

Om half 7 gaat weer de wekker. Roos is al wakker. We laten haar wederom nog even rustig liggen. Mark en Tess kleden zich alvast aan, even opfrissen. En dan Roos klaarmaken.

Om 7:05 komt de shuttle ons ophalen. We gaan nu naar Hollywood Studio’s. Vroeger heette dit MGM studio’s. Vandaag worden we wederom door buschauffeur Jimmy opgehaald. Hij heeft iets minder en deels andere grapjes vandaag, we verzekeren Jimmy er van dat we de buggy vandaag niet vergeten. Willem en z’n gezin, Juannita en haar gezin gaan ook allemaal naar Hollywood Studio’s vandaag en "rope droppen".

Hollywood studio's

We willen eerst in Tower of Terror, maar andere mensen vertellen dat Slinky Dog de langste wachtrij heeft, dus gaan eerst daarheen. Helaas is Slinkydog gesloten om technische redenen, dus gaan alsnog naar Tower of Terror. Deze is anders dan in Parijs, maar net zo spannend . Dit is de favoriete attractie van Tess en Roos, dus niet meer de Testtrack.

Hierna lopen we naar Star Tours, hier gaan Mark en Roos in, want Tess wordt hier misselijk van. Er staat dat de wachtrij maar vijf minuten is, maar dit is een stuk langer, misschien 15 minuten, maar dit is nog niet veel. In Startours ga je in een 3D simulator en ga je als rebellions het gevecht aan met de vloot van the Dark Force. Roos vindt het gaaf, maar wil wel liever bij het leger van Darth Vader!

Hollywood studio's Startours

Hierna Olaf ontmoeten, want er staat maar een kleine wachtrij.

Hollywood studio's met OlafHollywood studio's met Olaf

Hierna lopen we door Starwarsland. We gaan nergens in, want de wachtrijen zijn te lang. We willen alleen even de decors zien en die zijn echt heel vet. Ze hebben hier de set van een stad uit de Mandalorian nagebouwd.

Hollywood studio's starwars landHollywood studio's met CP3Hollywood studio's op de foto als Rey

Dan ineens zien we Mandalorian met Grogu! Je kan m niet ontmoeten, hij loopt gewoon rond, dus we moeten een beetje voor z'n voeten lopen, voordat die Roos opmerkt . Gaaf om de Mandolorian en baby Yoda te zien.

Hollywood studio's met Mando

Daarna lopen we verder, Roos heeft haar Rey jurk aan en Rey kun je hier ook ontmoeten. Maar alle personages in Starwarsland lopen rondjes. Rey zien we niet, maar wel Kylo Ren, van de dark side! Roos wil die eigenlijk niet ontmoeten, want Roos heeft haar Rey jurk nog aan (dus van de "goede" kant ), maar het is al te laat, hij heeft Roos al gezien. Hij zegt tegen Roos dat ze geïnteresseerd moet blijven in "de andere kant". Roos vindt t maar niks.

Hollywood studio's met Kylo Wren

Roos heeft honger. Ze heeft alleen nog maar wat mandarijntjes op. Bij Toystoryland hebben ze tosti met kaas. Rey zal even moeten wachten en we lopen naar Toystoryland. We zoeken hier een plekje in de schaduw en bestellen een tosti voor Roos. We krijgen nog extra mandarijntjes erbij. We moeten er even op wachten.

Als Roos klaar is, kijken we of we ergens in kunnen, maar de wachtrijen zijn gigantisch. Alleen bij Toystory mania staat geen rij omdat die net dicht is geweest, daar gaan we snel naar toe. Dit is een hele leuke attractie, je rijdt in een karretje en komt langs schermen in 3D waar je op doelen moet schieten.

Hollywood studio's in Toystory attractie

Hierna zijn de wachtrijen voor attracties alleen nog maar langer geworden en dat valt erg tegen met wat we gewend zijn tot nu toe. Slinkydog bijvoorbeeld 3 uur wachten!!

We lopen nog een keer Starwarsland of we Rey misschien zien lopen, maar helaas. Dan zijn we er wel een beetje klaar mee dus gaan richting hotel. Het is nu ca. 12 uur. Eerst nog even Chewbacca of Darth Vader ontmoeten. Roos wil Chewbacca, want ze kan natuurlijk niet met haar Rey jurk bij Darth Vader aankomen.

Alleen Chewbacca is zo groot en harig monster, dat Roos dat ook wel erg spannend vindt. Maar als ze de haren op zijn poot heeft mogen aaien, vindt ze het minder spannend.

Hollywood studio's met ChewbakkaHollywood studio's met Chewbakka

Daarna wil Roos toch wel naar Darth Vader, als Tess maar vertelt dat Roos naar de dark side wil aansluiten, dus dat doen we ook nog even.

Hollywood studio's met Darth Vader

Hierna gaan we naar het hotel, maar dit doen we via de Skyliner, een gondel. We komen dan uit in Epcot en kunnen daar de shuttle nemen. Het is een leuk tochtje over een stukje Disneyworld en je gaat over een deel van Epcot. Als we in de Skyliner zitten, komen we erachter dat de bus net vertrekt. We nemen dezelfde gondel dus weer terug, het is toch een leuk tochtje. We mogen niet blijven zitten. We moeten uitstappen en helemaal omlopen, weer in de rij staan en daarna in (zowat) hetzelfde karretje instappen.

Hollywood studio's in de Disney Skyliner

Terug bij Hollywood Studios moeten we nog 15 minuutjes wachten, gelukkig is er schaduw want het is heet. De bus brengt ons weer terug naar het hotel.

In het hotel even omkleden en lekker het zwembad in. Heerlijk even relaxen, we hebben zoveel gelopen de afgelopen dagen dat onze voeten er pijn van doen.

Mark en Roos zijn aan het overgooien met een Football, wat meer weg heeft van een spons. Een meisje wil ook wel meedoen, Daria heet ze. We gooien een tijdje met z'n drieën over, dan gaat Mark even pauzeren en spelen Roos en Daria samen. Dat gaat op zich wel goed, alleen verstaan ze elkaar niet dus af en toe moet Mark weer even meedoen.

Hierna bestellen we maccy d via Uber eats. Lekker makkelijk, hoeven we niet meer weg. Kunnen we ook lekker op tijd eten en een keer op tijd slapen. Maar het wordt pas rond 18 uur geleverd. We mogen nog even genieten aan het zwembad. We hebben kleine porties besteld omdat in Amerika alles groot is, alleen dat is blijkbaar veranderd bij McDonalds, want het zijn niet zulke grote porties, dat van Roos is zelfs wel klein te noemen. Maar we doen het er mee.

Klein patatje van de Mac

Als we klaar zijn met eten, gaat Roos nog even douchen en naar bed. Het is "pas" zeven uur, maar Roos is binnen vijf minuten weg. Ondertussen gaat Mark even naar een 7eleven wandelen om een biertje te halen. Dit is wel een half uur lopen maar je hebt zes bier voor de prijs van één in de winkel van het hotel. En met een wandeling maak je nog eens wat mee...

Mark is net weg en het begint hard te waaien, Mark kijkt nog naar het weerbericht, een piepklein buitje, dus dat moet goed gaan. Even later begint het lichtjes te regenen, dat is de bui. Maar dan begint het harder te regenen en Mark gaat rennen. Hij rent een stel voorbij als hij tegen ze zegt dat die gaat rennen voor de bui. Ze lachen en precies op dat moment gaan de hemelpoorten open. Mark kan snel naar een afdakje rennen van een wasserette. Een minuutje later komt het stel ook schuilen, ze zijn nat tot op de bilnaad haha. Ze komen uit New York en het zijn de eerste Amerikanen die we tegenkomen die weten dat we hier "Dutch" spreken, überhaupt dat iemand Nederland kent is al heel wat.

Iemand doet de deur open van de wasserette en geeft ons drie vuilniszakken. Die kunnen we over onze hoofd doen en een poncho van maken. Heel aardig. De New Yorkers lopen verder en Mark rent naar de dichtsbijzijnde winkel om te schuilen, dit blijkt een Disney souvenirwinkel te zijn 😫

Mark krijgt een zak over z'n hoofd

Het klaart gelukkig snel op en Mark kan zijn wandeling weer hervatten naar de 7eleven. Hier aangekomen, is dit een winkeltje bij een tankstation. Maar het gedeelte drank is wel groter dan de rest van de winkel. Mark haalt er een sixpack Blue Moon. Die hebben we gister ook gedronken in Epcot en was erg lekker.

Disneymagie

Dan kan Mark weer teruglopen, het is nu droog gelukkig. Wel erg klam. Vlakbij het hotel is een oversteekplaats. Er wordt hard gereden en het duurt lang voordat er een voetgangers licht aan gaat. Als het even rustig is van links, kan Mark wel even naar de middenberm lopen om daar te wachten. Er komen twee autos aangereden die naast elkaar rijden. Om de een of andere reden verandert de ene ineens van baan en beukt in de zijkant van de ander. Deze verandert van baan, recht op Mark af. Mark schrikt zich een hoedje en springt weg, maar dit was niet nodig want de auto remt op tijd. Mark kijkt nog of hij moet getuigen maar de autos zijn doorgereden. Zo maak je nog eens wat mee op een wandelingetje van drie kilometer. Maar we hebben wel bier. Proost!

Proost!

1. Marije:
    5 augustus 2023
    Weer een leuke en spannende dag!!
  2. Janneke:
    5 augustus 2023
    Weer een mooie dag beleefd. Je moet wel wat over hebben voor je biertje, Maar ja, dan smaakt die des te lekkerder. Proost!!
  3. Petra:
    8 augustus 2023
    Haha, schattig Roos hoor, je kan zien waar ze van onder de indruk is. Proost nog ff genieten!