Dag 14 - Typhoon Lagoon

2 augustus 2023 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

"I'm like, oh my God it's amazing!"

Vanmorgen kunnen we uitslapen, maar Roos is al om half 8 wakker. Dus we gaan op tijd eten. We gaan naar The Waffle House. Op google maps is dit maar een klein stukje lopen, maar in werkelijkheid is dit nog best een uitdaging. Langs de weg lopen, doe je niet zomaar, autos rijden heel hard en in het hoge gras kunnen slangen zitten. We moeten dus een wandelpad volgen, maar wandelaars hebben niet de hoogste prioriteit hier, ook geen hoge, zelfs geen lage. Dus we moeten een heel eind om lopen. Bovendien een 10 baans weg (2x5 banen) oversteken. Hier staat overigens wel een voetgangers licht, maar na 5 minuten wachten, vragen we ons af of die er voor de sier staat. Want alle verkeerslichten voor de auto’s zijn al 2x aan de beurt geweest. We rennen dan maar naar de overkant, op het moment dat het kan.

We zijn bij The Waffle House. Het ziet er niet uit alsof hier toeristen komen. We hebben ook een chagrijnige bediening. Het eten is ook mwah. Roos eet gelukkig wel een tosti. Na het ontbijt lopen we naar een winkel ernaast. Disney souvenirwinkel. We kopen hier (dure) zonnebrand, die we gister zijn kwijtgeraakt, veel te duur maar wel heel hard nodig. Geen souvenirs. (Mark kan weer gerust ademhalen).

Walt Disney ResortsWaffle House en de Disney shop

We lopen weer dezelfde weg terug. Wel een beleving. Het is alweer heet en het is pas 10 uur. Als we in de kamer zijn, maken we ons klaar om naar Typhoon Lagoon te gaan. Dit is een waterpark en hebben we "gratis" toegang toe. (De toegang zit bij de 14-daagse Disney pas inbegrepen). We nemen een Lyft, dat is maar 5 dollar, er rijdt geen shuttle (direct) naar toe. De taxichauffeur is een immigrant uit Puerto Rico, heeft nog nooit van Nederland gehoord, kijkt ook geen voetbal, zijn vrouw wel (vrouwenvoetbal), dus verteld dat zijn vrouw Nederland vast wel kent, die staan in de kwartfinale van het WK.

Typhoon Lagoon

In Typhoon Lagoon is het lang zoeken naar een plekje in de schaduw, die zijn er bijna niet. We vinden een paar stoeltjes. We gaan als eerst in het golfslagbad. Dit bad heeft de hoogste golf van Amerika! En dat merken we. Wat een gigantische golf. Roos houdt zich klem aan Mark, maar we kunnen niet voorkomen dat we overspoeld worden en meters meegesleurd. Roos vindt het heftig maar wel heel leuk.

een impressie van de golf, Klik hier voor een filmpje.

Daarna gaan we bekijken wat voor glijbanen ze allemaal hebben. Niet overal mag Roos in. Dat blijkt meestal wat betutteld Amerikanisme, behalve één glijbaan, waar je naar beneden wordt geschoten, beetje zoals de Flits in het tikkiebad.

We doen een aantal wildwaterbanen waar je met een band vanaf moet, ook een familyslide, waar we net zn 3en samen in kunnen. Er is een Lazy River, waar je in een band "lazy" in rond kunt dobberen om het hele complex heen. Dit is Mark te lazy, dus die gooit er een beetje het tempo in zodat we wat sneller rond zijn. We botsen wel af en toe, maar dat is niet erg.

Sommige wildwaterbanen slaan we over, want de wachtrij is soms 30 minuten, echt Disneystijl, maar dan alleen in je zwembroek vol in de zon, dat doen we maar niet.

Typhoon LagoonTyphoon Lagoon

Dat het erg heet en hoge UV kracht is, merken we later. Mark is ondanks elk uur insmeren, verbrand en Tess heeft een lichte zonnesteek. Na wat rustig aan doen en veel drinken in de schaduw, gaat het wel weer, maar de pret is er wel een beetje vanaf. Roos vindt t ook wel prima om nog even bij het hotel in het zwembad te liggen, dus om 15.30 uur gaan we weer met de Lyft naar het hotel. Even bijkomen in de airco. Als de zon wat lager staat, gaan we nog even zwemmen bij het hotel. Mark en Roos gooien wat over met een soort rugbybal. Gekocht in het hotel winkeltje.

Als het tijd is om te eten, gaan we lopend naar Disney Springs. We gaan eten bij House of Blues (Tip van Ralf). Disney Springs is trouwens wel heel groot. Niet te vergelijken met Disney Village in Frankrijk. House of Blouse ligt helemaal aan het eind van Disney Springs. Het eten is goed èn veel. Tess heeft Nachos, dit is eigenlijk een voorgerecht, maar zelfs dat krijgt ze niet op, Mark heeft een kleine portie spareribs, maar krijgt de patatjes ook niet op. Roos eet een hotdog en wat fruit. De Nachochips die we over hebben, nemen we mee. Misschien nog een chippie voor in het hotel.

House of Blues in Disney SpringsUit eten in House of BluesBiertje in House of Blues

Als we naar buiten lopen, is het acht uur en een "aangename" 30 graden. Het heeft vandaag amper geregend dus ook niet afgekoeld, gister was het wat dat betreft beter, alhoewel Tess en Roos het wel kunnen waarderen. We lopen nog even door Disney Springs om wat winkeltjes te bekijken en halen een Dole Whip. Als we die opeten zitten we naast het Rainforest Cafe met een heuse vulkaan die ook om de zoveel tijd uitbarst.

Vulkaan

Tess (en Roos) willen nu nog naar een winkel waar ze kerstspullen verkopen! Echt waar, midden in de zomer een winkel met alleen maar kerstspullen. En het is er nog druk ook! Tess en Roos zijn helemaal gelukkig, maar kunnen zich inhouden en kopen maar één kerstbal van "maar" 40 dollar. Wel een hele mooie.

Kerstwinkel

Dan lopen we snel weer terug naar het hotel want het is inmiddels alweer 21 uur en morgen gaat de wekker om half zeven voor weer een nieuw avontuur...

1. Thijs Nieuwenhuizen:
    2 augustus 2023
    Weer een mooi verhaal! Times flying when you having fun! alweer 2 weken in Amerika !
  2. Oma:
    2 augustus 2023
    Hahaha, die golf....... spectaculair!!!!
  3. Janneke:
    2 augustus 2023
    Fijn om jullie ook even te hebben gesproken en vooral gezien te hebben. Wat zien jullie er geweldig uit. Moet haast wel, door alles wat jullie meemaken. Geweldig. Geniet er lekker van, want de tijd vliegt, als je het zo naar je zin hebt.
  4. Marlies Jansen:
    2 augustus 2023
    Jullie maken zoveel mee, goed dat alles hier genoteerd staat! Die golf is amazing!!