Dag 13 - Disney Springs en Magic Kingdom met tour

1 augustus 2023 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

"I’m like oh my god! It’s amazing!"

Vanmiddag staat magic kingdom op het programma. Maar het is hier al elke avond laat geworden dus vandaag staan we rustig op zonder wekker. Mark wil ook nog even voor een kabeltje of een kaartlezer kijken voor z’n camera. Hiervoor lopen we naar Disney Springs. Het "winkelcentrum" van Disney. Dit is ca. 15 minuutjes lopen. Het is lekker weer buiten, "maar" 27 graden. We lopen langs sloten/ kunstmatige meertjes en er wordt gewaarschuwd niet bij het water te komen vanwege Alligators en slangen, maar die zien we helaas niet. Wel veel eekhoorntjes, het lijkt erop dat dit de Floridiaanse ratten zijn.

Disney SpringsUitzicht op ons hotel

Eekhoorntje in Disney Springs

Mark en Tess willen eten bij Earl of Sandwich, maar ze hebben niets voor Roos. We lopen een stukje verder en zien een Starbucks. Hier halen we een croissantje voor Roos. Deze nemen we terug naar Earl of Sandwich. En gaan daar eten. Met hele slappe koffie. Wel gratis refill, dat dan weer wel.

Als we klaar zijn met rondstruinen en niks gekocht hebben, lopen we weer terug. Het is een leuk stukje wandelen, maar het is inmiddels al wel behoorlijk warm geworden, het is pas 11 uur. Bij het hotel aangekomen, nemen we even snel een duik in het zwembad, want om 12 uur gaat de shuttle naar Disney. Je moet hiervoor reserveren, maar er wordt niet echt gekeken of je een reservering hebt op dit tijdstip.

Disney SpringsDisney SpringsDisney SpringsDisney Springs - Roos met Buzz

De bus brengt ons weer naar het TTC en van hieruit moeten we weer met de boot naar Magic Kingdom. De monorail rijdt niet om de een of andere reden. ( De reden is "hij kon vanmorgen niet uit z'n bed komen" zei de cast member)

Uitzicht vanaf Ferry naar Disney Magic Kingdom

In het park aangekomen lijkt het niet heel druk. Aangezien het midden op de dag is en heel heet, gaan we eerst naar Mickey's Philharmagic, dit is binnen. Een 4D film met vooral Donald, alhoewel de naam anders doet vermoeden. 12 augustus begint hier het Halloween seizoen al. De eerste versieringen zijn al te zien.

Mickey's PhilharMagicVersiering in Disney Magic Kingdom

Hierna lopen we meteen door naar de carrousel, want Roos wil op de paarden. Heel spannende attractie haha, maar wij kunnen wel even rustig zitten. Dan is het alweer 14 uur en moeten we even wat eten. Liever zitten we wel binnen, maar dat wil iedereen dus alles zit vol behalve Starlight Cafe, waar we vorige keer ook al zaten.

Disney Magic Kingdom - CarrouselDisney Magic Kingdom - Carrousel

Als we willen bestellen, realiseren we ons, dat we over een uur een tour door het park doen met Ralf en Willem, een snacktour. We moeten dus nu alleen iets kleins eten.

Terwijl we zitten, breekt buiten het noodweer weer los. We krijgen bericht dat de tour misschien niet doorgaat daardoor. Op de weerradar lijkt het ook de rest van de middag te blijven regenen, maar op de radar is geen pijl op te trekken. Afwachten dus.

De tour met Ralf en Willem gaat toch door, ook al regent het (een beetje). We beginnen bij carousel of progress die we vorige week ook gedaan hebben. Maar nu vertelt Ralf in het Nederlands waar het over gaat en de historie. Ook te begrijpen voor Roos. De attractie is nu veel leuker.

Hierna gaan we in de peoplemover. Ralf vertelt hier weer wat over, het is interessant de historie/achtergrond erover te horen. Daarna eten we een Mickey pretzel. Erg lekker. De kaassaus die er bij zit vinden wij best aardig. Ralf noemt het een gesmolten tuinstoel. Kennelijk zijn hier de meningen over verdeeld.

People Mover met zn allen tijdens de tourMickey Pretzel

Daarna trotseren we de regen en gaan we naar de hall of presidents. Ook hier weet Ralf ons wat over te vertellen. Erg patrotostisch hoe geweldig Amerika is geworden na de onafhankelijkheid, maar ze weten er een mooie show van te maken. Alle Amerikaanse presidenten staan op het eind op het podium als beweegbare "poppen" en elke president wordt bij naam benoemd, bij de laatste president Biden, zegt hij zelfs zijn hele eed op. Als Trump wordt benoemd, wordt er (door een aantal) geklapt. Saillant (of zorgwekkend) detail is dat er een hek voor is geplaatst, nadat Trump erbij is gezet, uit angst voor vernielingen.

Hall of Presidents

Hierna eten we allemaal een Dole whip. Dit is een ananas ijsje. Signature Disney snack in samenwerking met Dole. (Het merk waar wij thuis meestal de bananen van hebben). Erg lekker. Vindt Roos ook. Voor het ijsje moeten we even wachten in een vrij krappe doorgang, waardoor er een soort haag ontstaat. Elke keer als er mensen tussendoor lopen, klappen we voor ze. Het begint met rustig klappen, maar wordt al snel uitbundig gejuich. Lachen.

Daarna gaan we in de enchanted tiki room. Erg grappig met zingende vogels, bloemen en krokodillen. Daarna is de tour afgelopen en nemen we afscheid.

Als we teruglopen zoeken naar de buggy, komen we langs de show Laugh Floor. Deze vond Roos zo leuk (ook al is die in het Engels), ze wil er weer in. Het was weer hilarisch. Hierna de buggy ophalen, maar onze buggy mist de zonnebrand die er onder lag. We denken eerst dat die gestolen is, maar de bekerhouder is ook weg en de kap zit er verkeerd op, blijkbaar is die door de storm weggewaaid o.i.d. en de zonnebrand waarschijnlijk ook.

We gaan nu in de Astro Orbiter. Hier is niet zo veel aan, is hetzelfde als Dombo en vliegende tapijtjes, maar Tess is hier nog nooit in geweest, ook niet in Parijs. Die kan nu ook afgestreept worden.

Disney Magic Kingdom - Astro Orbiter

Nu willen we terug naar het hotel en ergens gaan eten, maar voordat we dezelfde fout maken, checken we eerst de tijd. Als we nu weggaan, komen we waarschijnlijk weer net te laat voor de bus en moeten we weer een uur wachten. Dus nog even de tijd doden. Bij Space Mountain is de wachttijd maar 30 minuten. Snel gaan we hier in. Hierna even snel wat eten en dan gaan we op weg naar de bus. We hebben 45 minuten dus dat moet goed komen. Inmiddels is het gelukkig droog en een aangename temperatuur.

Space Mountain

We nemen de monorail. Het is rustig, want het vuurwerk gaat zo beginnen. We zijn dus ook zo bij het TTC en moeten nog 30 minuten op de bus wachten. De bus is tien minuten te vroeg en we moeten een tijdje in de bus wachten, maar dat is niet erg want ondertussen genieten we van het vuurwerk. Mark maakt een niet grappige opmerking maar Tess moet lachen en krijgt zomaar de slappe lach. Tess kan niet meer stoppen met lachen en steekt vervolgens Roos aan. We hebben het hele vuurwerk in een deuk gelegen. Lekker hoor.

Onderweg naar het hotel valt Roos alweer in slaap bij Tess in haar armen, dus bij het hotel aangekomen meteen het bed in. En wij ook bijna meteen daarna.

1. Oma:
    1 augustus 2023
    Wat een leuke dag weer en Roos maar glunderen😀
  2. Petra:
    2 augustus 2023
    Ben er weer even voor gaan zitten 😊. Zo te zien genieten jullie volop!! In Space Mountain zie ik een superrelaxte Tess 😂!!
  3. Janneke:
    2 augustus 2023
    Ohhhh....wat heerlijk al die verhalen, Genieten er echt van.