Dagje Kruger Park.

18 juli 2014 - Olifants Camp, Zuid-Afrika

Man, man, man, wat is het vroeg. Wij besluiten om, om 6 uur het park te betreden. Het park gaat dan open. Vlak na zonsopgang zijn wij onderweg, omdat wij hopen nachtdieren te spotten. Olifant Rest Kamp ligt 3 uur rijden ten zuiden van Letaba Rest Kamp. Als wij rechtstreeks zouden gaan, zouden wij veel te vroeg zijn. Wij gaan eerst naar het noorden. Met deze omweg zijn we wel heel lang onderweg, maar kunnen we in ieder geval inchecken bij aankomst en veel van het noordelijke Krugerpark zien.

We rijden richting Rest Camp Mopani, gisteren zijn daar leeuwen en cheeta’s gespot. Helaas zien wij die niet, wel olifanten, wederom heel veel impala’s, een rode Jakhals, zebra’s, gnoes en buffels, en everzwijntjes. Vlak voor Mopani Rest Camp is een picknick plaatsje, dat heet Mooiplaats. Hier gaan wij wat eten en even toiletteren. Wij zijn inmiddels al drie uur onderweg. Er zitten een paar eekhoorntjes. Er zijn meerdere gezinnen die daar rusten. Een Engels gezin was aan het BBQen. Er kwamen Geelbekneushoornvogels op af. Een was zo brutaal en haalde een stuk bacon van de BBQ, maar dat was toch iets te heet.

DSC02375DSC02399DSC02417DSC02439DSC02451DSC02485DSC02506ZuidAfrika(T) (281)

Wij gaan weer verder, we hebben nog een lange rit te gaan. Klein stukje terug en nemen de afslag richting Phalaborwa gate. (Hier zijn wij gisteren binnen gekomen). We zien nu niet veel dieren, het is midden op de dag. Het is al 20 graden. We zien nog wat nijlpaarden, zebra’s, olifanten en impala’s, een kudu, een waterbok (ok, toch best veel, maar we zijn al snel verwend!). Bij Sable vlak voor de gate nemen we de afslag richting Letaba Rest Camp, bij de picknick plaats Masorini nemen we weer een kleine rust pauze. We zijn inmiddels al zes uur onderweg. We kopen wat te drinken, want wat hebben we een dorst. Ook is de temperatuur inmiddels opgelopen tot 26 graden. Na een korte stop, snel weer verder, we zijn er nog lang niet.

DSC02562DSC02585DSC02607DSC02610DSC02617DSC02632DSC02664DSC02682DSC02889

voor Letaba Rest Camp (waar we dus vanmorgen zijn begonnen) nemen we de afslag naar Olifant Rest Camp. Daar gaan wij vanavond overnachten. We zien nog een giraf, olifanten en wederom impala’s en wat bromvogels, nijlpaarden en een Blue Waxbill vogeltje . Na uiteindelijk acht uur rijden komen we aan bij de Olifant Rest Camp. We gaan even  liggen, maar vallen bijna in slaap, want acht rijden is één, maar acht uur turen tussen de bomen en bosjes door is best vermoeiend. Best zonde, want het is nu nog licht en we hebben fantastisch uitzicht. We besluiten wat te gaan drinken, maar we missen glazen/bekers, dus moeten we even naar de shop. We halen nog wat gedroogd vlees (Biltong) en een bekertje, ook een lekker ijsje. We lopen even naar de view point. Oh my words, wat een fenomenaal uitzicht. Kippenvel krijgen wij ervan, zo mooi. We zien nog wat vechtende blauwaapjes, eekhoorntjes, nijlpaarden en verschillende vogeltjes.

ZuidAfrika(T) (289)

Als wij even genoten hebben van het uitzicht gaan wij terug naar onze hut. We drinken een biertje en een Amarula. Mark maakt nog wat foto’s van de zonsondergang. Dit gaat heel snel, er is hier nauwelijks schemering. Wij blijven even bij de hut, wij gaan vanavond niets meer doen. Het was een lange dag. We schrijven nog even een blog, daarna is het tijd om te eten. Wij gaan wederom vroeg naar bed, want we willen morgen weer zo vroeg mogelijk in het park zijn (lees: zes uur), dan schijn je de meeste dieren te zien. Tot morgen.