Centerparcs De Eemhof oktober 2022

27 oktober 2022 - Zeewolde, Nederland

Vrijdag 21 oktober
Tess moet vandaag eerst werken en Roos moet de hele dag naar school, maar vanmiddag gaan we lekker een weekendje naar Centerparcs.
Tess heeft sinds eind augustus een nieuwe baan op Schiphol en gaat voor het eerst met het OV, Mark en Roos brengen Tess naar Getsewoud. Daar stapt Tess op de bus.
Roos en Mark lopen naar school, Mark werkt thuis, maar alleen in de ochtend, 's middags vrij om de spullen te pakken.

Mark laadt de auto in haalt Roos om 15 uur op, daarna halen ze samen Tess op en mogen ze even op haar werk kijken op Schiphol. Het is zo rustig op het werk, Tess kan eerder weg. Even voor 16 uur rijden we richting de Eemhof.

Rond half 5 komen we aan, we mochten er gisteren al in, want boeken vanaf donderdag was goedkoper dan vanaf vandaag. We zijn online ingecheckt. We krijgen de sleutel/armband en rijden naar ons huisje 942. Even de auto uitladen en wegbrengen naar de grote parkeerplaats. Daarna op zoek naar eten. De huisjes zijn van buiten nog net zo als 40 jaar geleden, behoudens wat houten planken aan de gevel gespijkerd. Van binnen is het wel aan de tijd gebracht. Eenvoudig, maar wel netjes. En een open haard. We gaan op zoek naar wat te eten.

2022-10-21 (5)2022-10-21 (2)

2022-10-21 (1)

2022-10-22 (3)

Eigenlijk is alleen All you can eat familie buffet bij evergreenZ beschikbaar. Bij binnenkomst meteen 100 euro aftikken! Dat is even schrikken, maar de drankjes zijn wel inbegrepen. We zaten bij de speelhoek, Roos gaat lekker spelen tussen het eten door. Eerst werd ze “belaagd” door 2 Duitse kindjes, maar Roos snapte niet wat ze bedoelden, en zij snapten Roos niet. Later kwamen twee Nederlandse kindjes spelen. Dat was dikke Mik. Roos heeft 2 nieuwe vriendinnetjes erbij.

2022-10-21 (10)

Voordat wij naar het huisje terugkeren, doen we nog wat boodschappen. We moeten nog even de bedden opmaken, we steken het haardvuur aan, Roos gaat nog even lezen in haar nieuwe leesboek over een eenhoorn. Om 20:45 uur gaat Roos naar bed, Mark en Tess gaan nog even tv-kijken bij het haardvuur. Slechte langzame gratis WiFi, Chrome cast werkt niet. Dahmer serie kunnen we niet kijken helaas, gelukkig wel “gewone” tv. Onze ogen vallen al gauw dicht zittend op de bank, dus gaan lekker op tijd naar bed.

Zaterdag 22 oktober
We hebben lekker geslapen, de bedden zijn wel eenvoudig, maar liggen lekker. Roos is al wel vroeg (rond 7 uur) wakker. Roos en Mark gaan ontbijt halen, broodjes bij de supermarkt. Tess dekt ondertussen de tafel. Na het ontbijt gaan we naar het zwembad. Er zijn vijf glijbanen, een golfslagbad, stroomversnelling en een buitenwildwaterbaan. Die wildwaterbaan vindt Tess erg leuk, maar die is 's middags wel erg druk, dat is eigenlijk niet zo leuk. Toen we net aankwamen was het rustig maar richting het middaguur is het erg druk en lange wachttijden bij de glijbanen. We gaan dan ook na het middaguur weer weg, nadat we wat  broodjes hebben gegeten. We brengen de natte spullen terug naar het huisje en hangen ze uit. Om 14 uur lopen we richting action factory, dit is een complex aan de rand van het park waar allerlei activiteiten te doen zijn. Kijken of we kunnen bowlen. De action factory is best een eindje lopen, ca 15 minuten van ons huisje.

IMG_0483

Bowlen gaat vandaag helaas niet. We hebben gereserveerd voor morgen. Er is ook een indoorspeeltuin. Roos gaat even spelen, ze vermaakt zich prima. Rond 16 uur lopen we richting het centrale plein waar het zwembad en de restaurants zijn. Dit ligt wel redelijk dicht bij ons huisje. We willen gaan eten bij Fuego, deze gaat pas om 17 uur open, We gaan eerst bij het grand café een drankje doen. Om 17 uur rekeken we af en gaan we alsnog naar Fuego. Lekkere steak gegeten hier en Mark een burger. En Tess geniet van haar "make our own cocktail" Mojito.

2022-10-22 (6)2022-10-22 (7)2022-10-22 (8)

We wilden de 1e helft van Ajax kijken bij het grand café, maar dat wordt er niet uitgezonden.  We zijn ook best moe van zo'n dag zwemmen en Roos ook nog spelen, we besluiten terug naar het huisje te gaan. WiFi werkt niet, maar op de laptop kunnen we kijken via 4G van Mark. De 1e helft kijkt Roos mee, maar daarna gaat Roos naar bed, Tess gaat ernaast liggen en valt ook in slaap. Ook Mark z'n ogen vallen af en toe dicht, ook al wint Ajax met ruimte cijfers van RKC, het is niet erg spannend. Mark maakt na de wedstrijd Tess wakker. Ajax heeft met 4-1 gewonnen. We kijken nog even samen tv en gaan rond 22 uur naar bed. Echt hardcore :-)

Zondag 23 oktober
Vandaag is alweer de laatste volledige dag. Mark gaat ontbijt halen. Tess en Roos dekken de tafel, nou ja Tess dekt de tafel, Roos gaat lezen in haar eenhoorn boek.
Na het ontbijt om 10 uur lopen we richting action factory, via de receptie om een kaart op de bus te doen. Hier komen we een speurtocht tegen. Deze gaan we onderweg naar de Action Factory doen. We hebben nog een uur. Om 11 uur hebben we gereserveerd voor een workshop "Pompoen uitsnijden" voor kinderen. We hebben de tijd.

Rond 10:30 uur, halverwege de speurtocht worden we een andere kant opgestuurd. Over een half uur is het tijd, we laten de speurtocht even voor wat het is. Vlakbij de Action Factory is ook een buiten "hangout" met DJ booth. Roos gaat hier even los op de "wheels of steel", erg grappig, nog nooit zo'n speeltoestel gezien, het werkt als een echte draaitafel. Hierna gaat Roos nog even spelen in de binnen speeltuin.

2022-10-22 (5)

Om 11 uur is het dan tijd. Pompoen snijden is superleuk. Maar makkelijker en sneller dan we dachten. Binnen een half uur staan we buiten. Roos is wel supertrots aan "haar" creatie (ook al heeft Mark het meeste werk gedaan). Roos gaat weer even spelen in de indoorspeeltuin. Tess gaat haken, terwijl Mark de pompoen in veiligheid brengt naar het huisje. Dan hoeven we daar niet mee te zeulen de rest van de dag, ook al wil Roos eigenlijk de pompoen overal meedragen zodat iedereen kan zien hoe gaaf haar creatie is.

2022-10-23 (2)

Om 13 uur gaan we bowlen. Mark wint het eerste potje (het zal niet). Tess wint het 2e potje, maar overall wint Mark. Helaas kunnen de scores niet geprint worden. Roos vond het geweldig.
We gaan even lunchen en dan naar het zwembad. Zwemspullen hebben we al mee. Onderweg maken we de speurtocht af. Vanavond na het eten maar naar de receptie om het codewoord “parkranger” door te geven.

2022-10-23 (7)

Zwemmen is lekker. Tess ligt lekker lang in het bubbelbad. Ook Roos keert na elke glijbaan weer terug, het is dan zo lekker warm. Roos en Tess vinden het heerlijk. Mark niet, die kan niet stilzitten en gaat liever de glijbanen af, zo is er voor ieder wat wils :)

Om 17 uur kleden we ons aan en gaan we eten in de snackbar. We lopen na het eten naar de receptie, deze is helaas al dicht. Morgenochtend maar even langs om het codewoord door te geven. Dan maar terug naar het huisje. We steken de open haard aan en gaan lekker tv kijken. Om 20 uur gaat Roos slapen. Ze is doodop. Het is onze laatste nacht alweer. Om 21 uur kijken Mark en Tess Max op de laptop, 4G van Tess werkt niet, dan maar via Mark. De F1 gaat van start in Austin, Texas. Max start van de tweede plek maar ligt al snel op kop en het lijkt een saaie race te worden. Halverwege de race maakt Red Bull echter een fout bij de pitstop van Max die heel erg lang duurt waardoor die op plek drie terugkomt op de baan. Het is erg spannend, maar in de laatste paar rondjes weet Max toch de eerste plek te veroveren door Lulu (Hamilton) in te halen. Hij wint. Go Max! Daarna lekker naar bed. Morgen vroeg op.

2022-10-23 (8)

Maandag 24 oktober
Vandaag gaan we helaas weer naar huis, maar voordat we naar huis gaan, brengen we een bezoekje aan het Dolfinarium, dat is hier niet zo ver vandaan. Gisterenavond al kaartjes geboekt. ‘S ochtends tassen gepakt. Beddengoed afgehaald. Mark en Roos gaan ontbijt halen en de auto van het parkeerterrein. Tess dekt de tafel. En dan lekker ontbijten.

Hierna is het dan toch tijd om de auto in te laden. En afscheid te nemen van het huisje. Om 9:30 uur rijden we weg. Eerst langs receptie, want we moeten nog steeds dat codewoord doorgeven. Roos krijgt een cadeautje. Het is een jojo/kompas. Best geinig.

Bij het Dolfinarium aangekomen, komen we eerst langs de zeeleeuwen, zij krijgen eten en er is een presentatie. Hierna lopen we naar de Zeehonden. Ook zij krijgen eten en er is ook hier weer een presentatie.

2022-10-24 (1)2022-10-24 (2)IMG_0530

Vervolgens lopen we naar de Roggen en haaien, haaien vond Roos spannend. Best een beetje eng zelfs. Daarna is het tijd voor een plaspauze, want we gaan naar een Dolfijnen show. Roos vindt dit helemaal fantastisch. Vier jaar geleden waren we ook in Dolfinarium met opa en oma Zuiderduin, toen vond ze de show een beetje eng. Niet de dolfijnen, maar de muziek/lichteffecten. Daar had ze nu totaal geen last meer van.

2022-10-24 (3)

2022-10-24 (4)2022-10-24 (6)

Mark en Tess hebben inmiddels wel een beetje trek in koffie gekregen. We lopen langs de Bruinvissen, de presentatie en het voeren begint net. Daarna lopen we weer door en komen aan bij een groot bassin waar een aantal dolfijnen zwemmen. Hier kunnen we ook een gebouwtje in en hier is een lift. Geen idee waar die naar toe leidt, maar we stappen erin. De lift gaat naar beneden. Als we de lift uitstappen, blijkt het een ondergronds restaurant te zijn met ramen waardoor je recht in het dolfijnenbassin kijkt. Heel gaaf om te zien. Hier halen we ook een kopje koffie. Hier zitten we wel goed. Lekker warm, want het weer was heerlijk afgelopen paar dagen, maar vandaag waait het hard en het is koud en nat, maar hier beneden niet. Roos heeft bij de Dolfijnenshow gezien hoe de verzorgers de dolfijnen opdrachten geven en Roos wil dit ook. Door het raam wijzend naar de Dolfijnen geeft ze de dolfijnen opdrachten, maar ze luisteren niet. Roos is erg teleurgesteld en zelfs een beetje verdrietig. Als Roos bijgekomen is en uitgelegd dat het heeeel veel tijd kost om dolfijnen dingen te leren, besluiten we na de koffie terug naar boven te gaan en een rondje om het bad te maken. We lopen langs een kleiner badje waar de Californische zeeleeuw zit. Als wij aankomen is de presentatie net voorbij. We lopen verder.

2022-10-24 (9)

We komen langs een water met krabbetjes en stapstenen in het water. Hier gaat Roos even spelen, maar het is best koud, we lopen door. De Walrussen worden bijna gevoerd. Hier gaan we naar toe. We lopen terug richting de roggen en de haaien, hier schijnt nog iets te zitten. We komen bij een Speeltuin. Roos gaat hier van een Orca glijbaan, en ze gaat samen met Mark even kijken bij het meer. Het waait er vreselijk hard.

Mark en Tess halen nog even koffie, we gaan de tweede Dolfijnen show ook kijken op vriendelijk, doch dringend verzoek van Roos. Ze vindt de dolfijnen geweldig. Deze show is iets anders dan de eerste, toch leuk dat we het nog een keer gezien hebben. Het was koud en regenachtig maar we hebben genoten.

2022-10-24 (12)

Hierna is het tijd om naar huis te gaan. Onderweg in de auto valt Roos al gauw in slaap. Eten halen we even bij de Jumbo. Hier wordt Roos pas weer wakker. Na het eten gaat Roos meteen naar bed. Ze is op van een geweldig maar vermoeiend weekend. Dat komt ook omdat Roos niet kan uitslapen, hoe laat ze ook naar bed gaat, ze wordt altijd om 7 uur wakker.  Wij kijken nog even tv, maar wel in bed, want ook wij zijn moe, maar voldaan.

Roos slaapt onderweg naar huis

1. Marije:
    28 oktober 2022