Dag 4 - naar Key West

23 juli 2023 - Key West, Florida, Verenigde Staten

I'm like Oh my God!, It's amazing!!

Vanmorgen zijn we weer vroeg wakker, om half 7. We gaan vandaag naar Key West. We willen naar het meest zuidelijke puntje van Amerika (vaste land). Het is wel ruim 2 uur rijden, dus we gaan meteen op weg. We hadden een bakkerij gezien waar we broodjes wilden halen om dan ergens onderweg op een leuk plekje te ontbijten. Dat breekt dan ook meteen de reis.

Bij de bakkerij aangekomen, dachten we wat broodjes en croissants te kunnen halen, maar we waren vergeten dat we in Amerika zijn, alles is zoet en overgoten met glazuur en andere zoetigheid. Nouja, dan maar een bananenbrood en cinnamon rolls. We rijden richting Key West en we zoeken een leuk plekje om te stoppen. Dit is nog niet zo makkelijk want zo'n beetje alle afritten langs de weg (die aan het water ligt) zijn afgesloten, vanwege wegwerkzaamheden (versterken van de kust). Uiteindelijk vinden we toch een soort parkeerplek. Hier ontbijten we en hebben een leuk uitzicht op het water en wat mangroves. Ook staat er een waarschuwingsbord over de aanwezigheid van krokodillen, maar helaas zien we die niet. Wel een aantal salamanders en een Iguana.

Pas op voor krokodillen

Hierna gaan we weer op weg. Het is een lange rit. Af en toe mooi uitzicht op het water en ook gaaf om te zien is een oude / half vergane brug voor de trein. Vroeger reed er een trein naar Key West, totdat het spoor vernietigd werd door een storm.

Spoorbrug uit vroeger tijden

Onderweg rijden we door Pig Pine Key. Hier leven kleine hertjes die met uitsterven worden bedreigd omdat ze regelmatig worden aangereden. Ook wij moeten een keer boven op de rem omdat er ineens zo'n apparaat oversteekt. Wel schattige diertjes.

Hertje

Uiteindelijk komen we dan aan in Key West en parkeren in de buurt van het "southernmost point". Er staat een enorme rij mensen om met dat punt op de foto te kunnen. Dat begrijpen we niet want je kunt er ook naast vlakbij op een verhoging staan en een selfie maken. Zo gezegd, zo gedaan.

Hierna lopen we nog even door Duval street, dit schijnt een bekende uitgaansbuurt te zijn, maar nu is er niet zoveel bijzonders aan. Tja, wat nu? Twee uur gereden voor Key West en nu kunnen we weer terug. We hadden wel gedacht hier wat meer tijd te kunnen rondbrengen, dus nu hebben we een middag zonder plannen. Er is onderweg naar het hotel nog een Dolphin Research Center, maar die is al bijna gesloten en ook de toegangsprijs is erg hoog. We rijden naar John Pennekamp Coral Reef park. Dit is vlakbij het hotel en misschien is hier nog wat moois te zien.

Wachtrij voor "het" zuidelijkste puntKey West meest zuidelijke puntKey West meest zuidelijke puntKey West

Aangekomen bij dit park, parkeren we de auto en gaan eerst even de restant broodjes van vanmorgen opeten. Hier zien we twee Ibissen en een specht. Hierna duikt Tess even in zee. Roos durft niet, maar als Tess haar vast houdt gaat het wel goed. Alleen het zout bijt in de wondjes van haar oksel.

IbisWoody Woodpecker

Je kan hier ook kanoën, een boottocht doen en nog wat andere dingen. Roos wil liever naar het zwembad maar kanoën vindt ze ook wel leuk,  maar dat is vrij prijzig, en ze gaan bijna dicht.  Dat is ook weer zonde. We gaan terug naar het hotel. Bij het hotel zetten we de tassen neer en gaan we naar het zwembad. Roos is helemaal gelukkig.

We gaan op tijd eten zodat Roos weer op tijd erin kan, na zo'n lange dag en het zwemmen is ze steeds zo vertrokken. En wij kunnen er ook vroeg in :-)

We eten bij Denny's, een American Diner / snackbar, maar je kunt er ook nog meer eten, Mark bestelt zalm met groentes, dan heeft Mark tenminste nog zn vitamientjes binnen haha, alhoewel de groente is aardig doorgekookt. We zitten lekker te eten, als Tess nog wat drinken wil bestellen, maar de serveerster vraagt of we al willen betalen. Nee, nog wat drinken. Tess krijgt haar drinken en meteen de bon, blijkbaar mogen we niks meer bestellen. Nou, dan gaan we maar. Roos krijgt weer last van haar buik dus die wil ook naar het hotel terug.

Uit eten bij Dennys

Mark zet Tess en Roos af bij het hotel zodat Roos lekker kan douchen en naar bed, dan gaat Mark nog even water halen voor morgen onderweg en wat lekkers voor vanavond.

Als Tess even naar de WC gaat en terugkomt in de kamer, blijkt Roos zich al omgekleed te hebben in haar pyjama en ze is ook al in slaap gevallen! Dat douchen wordt m dus niet vanavond, jeetje wat zal ze moe zijn geweest!

Als Mark terugkomt, is er dus geen knuffel  voor 'm bij vanavond, in ieder geval niet van Roos.

Dan maar troost zoeken in een biertje 🍻 op het terras van onze kamer. Wel nog even wachten want de zon is nog niet onder en die brandt recht op ons betonnen terras 🥵

1. Marije:
    23 juli 2023
    Mooie verhalen! Veel plezier!
  2. Petra:
    24 juli 2023
    Ha Tess, Roos en Mark, jullie maken al heel wat mee. Leuk om het allemaal te lezen, een hele belevenis!! Zo te lezen is het genieten!!