Dag 2 - in Miami

21 juli 2023 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

" I’m like oh my God, this is amazing! "

Door alle spanning en adrenaline hebben we niet zo heel veel geslapen , ook de jetlag zal natuurlijk niet meehelpen plus de airco die precies op ons lichaam blaast. Roos daarentegen heeft in één ruk doorgeslapen. Wel "maar" 6 uurtjes en dat is dan ook te merken bij het ontbijt. Door de hitte, slaaptekort en honger is ze zichzelf niet echt en dat is natuurlijk heel normaal. Ze wil wel graag pannenkoeken eten voor ontbijt, maar de teleurstelling is zo groot als het van die enorm dikke flauwe Amerikaanse pannenkoeken zijn, te erg overgoten met Nutella, dat het haar even te erg wordt. De serveerster is super lief voor Roos en regelt een croissant met Nutella. Alhoewel.... ook dit is meer Nutella met een croissantje, maar Roos vindt het heerlijk en als ze dan haar buikje vol heeft, klaart ze helemaal op en zijn we klaar voor de dag.

Het ontbijt is buiten op het terras en er lopen allerlei maten salamanders in de tuin, sommige best groot, grappig om te zien.

Het is al boven de 30 graden en de UV kracht is hier op de dag 10 (in Nederland is dit op zn max 7), dus extra goed insmeren hier.

We gaan vanmorgen even kijken in de wijk Wynwood. In deze wijk zijn overal muurschilderingen te zien en er is ook een openluchtmuseum met een Nederlandse graffiti artiest blijkbaar. Roos wil graag Messi zien en van Reinoud horen we dat er ook een Max Verstappen schildering ergens moet zijn. We vragen het bij diverse mensen na en de Messi tekening die kennen ze wel, maar Max Verstappen, wie is dat? Formule 1? Nooit van gehoord 🙈

Het is al behoorlijk heet en vooral Roos heeft hier last van. Roos mag wel even op de nek bij Mark, maar dat valt ook niet mee met deze temperaturen. Dan maar weer terug naar de auto en even in de airco wat rondjes rijden of we toevallig toch geen Max tegenkomen, maar helaas.

Mark vindt het wel een leuk idee om een stukje om te rijden en over " Ocean Drive" te rijden. Dit is een heel bekende (toeristische) weg langs de oceaan (duh) door Miami Beach en eindigt bij ons hotel. Het lijkt een klein stukje, maar wat is het druk in de stad. En elke 100 meter een kruispunt met stoplichten. Groene zone? Kennen ze niet. Niet echt relaxed rijden maar onderweg rijden we wel langs prachtige jachten en huizen. De een nog groter dan de andere. Mooi om te zien. Maar Ocean Drive hebben we maar even overgeslagen.

De auto parkeren we weer in onze parkeergarage en lopen even richting "Target", een grote supermarkt, om iets te eten te halen, wat toch een stuk goedkoper is dan de restaurants hier. Maar onderweg lopen we een paar keer verkeerd en het is zo warm, en toevallig zijn we dichtbij Ocean Drive, dus lopen we daar maar een stukje, terug richting hotel om toch daar maar wat te eten. Het is echt gaaf hier, prachtige art deco gebouwen (Mark zegt: Scarface stijl) en ook vette bakken (auto's). Zelfs Roos vindt ze mooi (sommigen dan).

Bij het hotel aangekomen, kleden we ons even om en gaan naar de rooftopbar waar ook een zwembadje is. Roos kan zich hier even uitleven en afkoelen, terwijl we ook wat gaan eten. Je hebt hier ook een mooi uitzicht (als je de andere daken die vol liggen met airco's even buiten beschouwing laat).

Na een duik in het zwembad en de lunch gaan we een strandwandeling maken over south beach. Het zand is super heet. Het zeewater is zo warm, dat je er bijna uit moet om af te koelen. Heerlijk! (Mark deelt die mening niet). Roos wil er niet in zwemmen. Wel pootje baden. Nee verfrissend is het niet, wel lekker. Ook staan er van die kenmerkende strandwacht huisjes in vrolijke kleuren.

We lopen via ocean drive weer terug. Roos wil liever naar het zwembad van het hotel. Het is daar ook Happy hour. Goed idee vinden Mark & Tess. We bestellen een pina colada en een Heineken. Voor Roos hebben we water meegenomen. Trek hebben we niet want we hebben heel laat geluncht.

Er zijn 2 meisjes Anna en Margarita, die zijn vorig jaar verhuisd uit Italië wonen nu in Tennessee, die willen wel met Roos spelen. Ze verstaan elkaar niet. Maar dat hoeft niet als je een strandbal overgooit.

Roos is niet uit het water te slaan. Zelfs als de meisjes weg zijn, blijft Roos erin. Tijd voor drinken is er niet. Honger heeft ze niet. Wij eigenlijk ook niet.

We bestellen nog een Corona en een cola, het is tenslotte happy hour. De zon verlaat langzaam het zwembad. Mark en Roos spelen nog even in het zwembad. Als Roos er klaar mee is, is het al half 8. Ze heeft toch wel honger. Mark haalt een broodje bij de 7 Eleven en een "biertje" (een blik bier van 750 ml! Mark hoopt dat Tess deze wil delen). Het wordt al aardig druk op straat met "gespuis", of gewoon gasten die lol willen maken, geen idee, de sfeer is in ieder geval wel minder vrolijk. Ook de politie is met grote getale aanwezig. Overdag is het prima, maar zodra de zon onder is, kun je beter binnen blijven. In de tussentijd kan Roos even douchen. Na het broodje gaat Roos lekker slapen.

Wij hebben even een rustig avondje en schrijven het reisverslag van vandaag en gaan op tijd slapen....

Roos te dikke pannenkoeken

Salamander in The Tony Hotel Miami

Wynwood walls

Wynwood wallsWynwood wallsWynwood wallsWynwood walls

Wynwood - Messi

Mooie bak op Ocean Drive

Ocean Drive

Zwembad The Tony Hotel

Miami Beach

Ocean Drive Netherland

1. Petra:
    21 juli 2023
    Ha Tess, wat superleuk je reisverslag, voelt een beetje alsof ik erbij ben!! Heel veel plezier!! Liefs Petra
  2. Oma:
    Leuk om te lezen!!
    Jammer dat het zo heet is. Ik hoop dat dit de komende dagen verandert.
    En dan die pannenkoeken hahaha, arme Roos.
    Ik ben al weer benieuwd naar jullie nieuwe verhalen.
  3. Janneke:
    21 juli 2023
    Wat een gezellig verhaal. Hoop, dat het wat minder warm, zeg maar minder heet wordt, de komende tijd. Dat is toch wel een dingetje. Als jullie maar kunnen slapen, zou wel heel fijn zijn. Op naar het volgende verhaal. Dikke knuffel.
  4. Jeroen:
    22 juli 2023
    Tof hoor, die street art en ouwe Amerikaanse auto’s! Fijn dat jullie een beetje konden genieten na die vermoeiende reis zeg
  5. Romilda:
    26 juli 2023
    Gaaaaaf!!
  6. Jorien:
    27 juli 2023
    Leuk jullie zo te volgen!wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben:)
    Erg gaaf die muurbeschilderingen