Het aftellen kan beginnen!

18 juli 2023 - Hillegom, Nederland

"I’m like oh my God, this is amazing! "

(dit zullen we de komende weken vaak horen.)

In 2020 wilden we een rondreis Engeland doen. Toen kwam Covid.

Ook hadden we in november 2020 Center parcs bij Disneyland Parijs geboekt staan. Alleen Disneyland was dicht i.v.m. corona. Center parcs was wel open, maar het zwembad was dicht en de restaurants waren alleen open voor afhaalmaaltijden. Deze hebben we geannuleerd. We wilden dit verplaatsen naar de herfstvakantie volgend jaar. Nu zit Roos nog niet aan de vakanties vast, maar volgend jaar wel. Verplaatsen naar de herfstvakantie is mogelijk, maar dan moesten we €2100 euro bijbetalen. We hadden al €800 euro betaald. Nou, laat maar zitten. Voor datzelfde geld zitten we 2 weken lang in Walt Disney World Florida. Waarom doen we dat dan niet? Waarom gaan we niet naar Florida? Corona was er nog steeds. Het kan nu nog niet, maar het idee was ontstaan.

Waarom gaan we niet naar Engeland in 2021 en naar Florida in 2022? Helaas was Corona nog niet voorbij. De vakanties konden nog niet doorgaan.

Engeland en Florida worden nog een jaartje uitgesteld door onze vakantie in Zuid-Frankrijk met oma Mauw en beste vriend Ozzy in 2022. We wachten al 2 jaar, dus dat 3e jaartje kan er ook wel bij. Ook Roos is dan 3 jaar ouder, misschien ook beter voor haar.

Tess luistert naar Dtales. Dit is de enige echte Nederlandstalige Disney podcast. Dit zijn 3 mannen die hier bijna wekelijks over Disney praten. Jorn Jokker, Michiel Veenstra (radio DJ, voorheen radio 538 & 3FM, maar nu Kink fm en hij is de Nederlandse stem in Disneyland Parijs) en Ralf Verhoef. Die laatste heeft samen met de heren van Oorlando podcast (over Florida) een reisbureau genaamd Florivida. Zij doen ook reizen op maat. Wij gaan 25 mei 2022 even videobellen met elkaar en kennismaken. Want boeken kan natuurlijk nog niet, maar plannen al wel. En hebben we na de heerlijke vakantie in Zuid-Frankrijk nog iets om naar uit te kijken. Dan vallen we niet in een diep gat.

Ralf heeft ons zo enthousiast gemaakt dat wij volgend jaar al naar Florida willen en Engeland dan maar nog een jaartje uitstellen. Engeland is zo dichtbij, dat kan altijd nog. Meteen maar even verlof aanvragen. Maandag 29 mei 2022 wordt het verlof van Tess goedgekeurd. Mark wachten we nog even op.

We hadden al een grove planning omdat we eigenlijk al veel eerder wilden gaan. Met wat ideeën en tips van Ralf erbij iets aangepast en dit doorgestuurd naar Ralf op 2 juni 2022. Wel wat vroeg, want Mark z’n verlof is nog niet officieel goedgekeurd. Mark denkt wel dat het goed komt met zijn verlof. Maar Florivida kan hiermee alvast aan de slag. Wij willen van 15 juli t/m 13 augustus 2023 die kant op. Dit is het plan.

Op vrijdag 3 juni 2022 wordt dan ook Mark z’n verlof goedgekeurd. Het plannen en boeken kan beginnen. Onze ideeën zijn te duur. 4 weken gaan, wordt veel te duur.  We besluiten om 3 weken te gaan. Dan moeten we wel het een en ander schrappen aan plannen. Maar dan wordt het toch een bijzondere reis. Uiteindelijk gaan wij van 19 juli t/m 10 augustus 2023

Zaterdag 10 september 2022: wij sturen de nieuwe herziende planning door naar Florivida. Maandag de 12e krijgen wij antwoord dat we best ambitieus zijn. We verkijken ons op de afstanden. Woensdag de 14e gaan we videobellen. Samen met Ralf en Willem. Willem is ook van Florivida, maar ook van de Oorlando podcast. Leuk gesprek, interessant ook. We hebben de planning iets aangepast dat we voor de uitstapjes minder hoeven te rijden. Dan wordt het iets rustiger. Ook wel fijn voor Roos. Wij hebben onze namen doorgegeven en geboortedata, ze gaan voor ons aan de slag. Als ze een goede vlucht zien wordt die geboekt. Wij kunnen nu achterover gaan leunen. Af en toe vragen die zij hebben beantwoorden.

4 oktober 2022 stuurt Willem een mail met de mededeling dat hij ver boven ons budget komt, hij kan nog wat sleutelen aan de hotels, en misschien nog wat korter verblijven op de duurdere locaties. ‘S avonds op “Google meet” even bespreken wat we kunnen doen om de prijs wat omlaag te halen. Reis inkorten zien we niet zitten, want dat hebben we al gedaan. We zouden 4 weken gaan, en gaan er nog “maar” 3. We hebben een goed gesprek gehad met Willem. We hebben de reis iets aangepast, hierdoor minder lang auto huur nodig. Scheelt enorm in de kosten. 5 oktober hebben wij inderdaad een reisvoorstel ontvangen. We hadden nog wel wat vragen, deze hebben ze keurig beantwoord. Maar we hebben groen licht gegeven om te boeken. Laat het aftellen maar beginnen. Nog 287 dagen te gaan. Duurt lang!

We hebben zondag 23 oktober 2022 de boekingsbevestiging ontvangen terwijl we een weekend weg zijn in center parcs. Morgenavond als we thuis zijn even controleren en de aanbetaling betalen. Het is nu officieel.

Woensdag 14 december 2022 hebben we een Esta (soort visum) aanvraag gedaan. Nu maar hopen dat het goedgekeurd wordt. Volgende dag donderdag 15 december zijn ze goedgekeurd.

31 december 2022 kan het aftellen beginnen, Roos kan ballonnen gaan “prikken”. Nog 200 dagen!

200 dagen (1)200 dagen (2)

Woensdag 25 januari. 2023 Wij hadden nog geen annuleringsverzekering afgesloten. Gisteren toch maar even gedaan. Gelukkig kon dat nog. Vandaag is dit goedgekeurd. Nog 175 dagen te gaan.

175 dagen (1)175 dagen (2)

Woensdag 24 mei 2023. We hebben de laatste betaling gedaan voor de reis. Nog 56 dagen te gaan. Tijdens onze afwezigheid zal Pim de buurman onze katten 's ochtends naar buiten laten. Ze krijgen automatisch brokjes in de schuur. 's Avonds zullen Oma mauw en Eric voor hun rekening nemen. Bless them!! Simba en Nala zijn in goede handen.

Wij kregen een mail dat ons laatste hotel geannuleerd is. Oh jee, dat zijn 12 nachten. We hebben nog wel even, maar toch. Ik heb de mail doorgestuurd aan Willem en gevraagd of hij hier meer van wist. Dat wist hij wel, hij wilde ons verrassen, maar het hotel was hem voor. Florivida heeft, als wij daar zijn ook een groepsreis. En ons toe kunnen voegen aan deze boeking. Dat betekent dat wij geen “hotel fee” (soort toeristenbelasting, maar die niet afgedragen hoeft te worden, huh?!) hoeven te betalen. WOW!! Dat scheelt ons wel $400,- dollar.

Wij kregen een uitnodiging voor een informatiebijeenkomst over de “zomer reis”. Deze hebben wij niet geboekt, maar omdat we in hetzelfde hotel zitten, werden we hiervoor utigenodigd. Wij mogen dan ook meedoen aan verschillende tours die de mannen geven in de Disney Parken.

Maandag 10 juli 2023: Het is Single Digits day!! Nog maar 9 dagen!!

9 dagen (2)9 dagen (1)

Onze koffers en handbagage zijn in het laatste weekend gepakt. Nog wel wat dingetjes wassen, en de toilettas moet er nog bij, maar dat hebben we nog nodig.

Dinsdag 18 juli. Vandaag moet Mark nog even figureren voor een jeugdserie “HEIN” dat in Hillegom wordt opgenomen. Tess heeft gisteren nog even een proefles paardrijden gedaan. Dat was ongeveer 30 jaar geleden dat ze dat voor het laatst gedaan heeft. Na de vakantie kan ze beginnen. Alleen de toilettassen moeten nog in de koffer. Die zijn al zo goed als klaar. Morgenochtend kunnen ook die in de koffer. Vanavond eten bij oma Mauw, vanavond vroeg naar bed, want morgenochtend om 5:45 uur zal opa Jan voor de deur staan om ons weg te brengen naar Schiphol. Dan kan de reis eindelijk echt gaan beginnen!!

1 dag (2)1 dag (1)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Os:
    18 juli 2023
    goeie reis en veel plezier !!
  2. Rahiela:
    18 juli 2023
    Heerlijk!!! Veel plezier! Kan niet wachten op al jullie avonturen als voorpret en inspiratie.
  3. Marlies Jansen:
    19 juli 2023
    Heel veel reisplezier! Hopelijk niet te lang wachten op Schiphol.
  4. Jeroen:
    Leuuuuuk! Heel veel plezier :D
  5. Janneke:
    19 juli 2023
    Wat een verhaal, zeg. Jullie hebben je goed voorbereid. Heel veel plezier en een goede reis. Ga jullie wel missen, hoor!!!!
  6. Eva:
    Goeie reis!!
  7. Thijs Nieuwenhuizen:
    19 juli 2023
    Heel veel plezier en goede reis!
  8. Romilda:
    19 juli 2023
    Hele fijne reis lieverds!! Have fun en we gaan jullie blogs lezen 🤗