De vlucht

12 juli 2014 - Johannesburg, Zuid-Afrika

IMG_5440

Het is 7 uur ‘s ochtends en onze eerste vakantiedag zit er op. Voor ons gevoel is het nog steeds gisteravond, tijdens het vliegen lijkt de tijd wel stil te staan. De vlucht ging redelijk als plan, in Londen was het wat chaotisch omdat de gate al open was maar nog niet bekend was welke gate. En de afstanden naar de gates kunnen nogal ver zijn. Mede hierom en omdat iemand niet was komen opdagen de bagage weer van boord moest, hadden we een uurtje vertraging. Op zo’n lange vlucht wordt dat gelukkig wel weer ingelopen.

WP_20140711_17_58_33_ProWP_20140711_16_56_53_ProWP_20140711_13_58_18_ProWP_20140711_18_05_53_Pro

We vlogen met de nieuwe Airbus A380, dus de verwachtingen aan zo’n hypermodern, supergroot toestel waren hoog. Helaas viel het toch wel wat tegen. Ok, het was prima, mooi persoonlijke mediasysteem, xbox controller en we konden er zelfs mee chatten met elkaar… Maar de beenruimte en de comfortabele stoel hebben wij wel eens beter gehad. Toch jammer van zo’n hypermodern toestel. Maar goed, we vlogen ’s nachts van Londen naar Johannesburg en we hebben toch wel wat uurtjes slaap gehad, dus we hebben niks te klagen.

ZuidAfrika(T) (2)ZuidAfrika(T) (1)

Op het vliegveld aangekomen kunnen we snel langs de douane, we hebben onze koffers redelijk snel en in de vertrekhal staat onze transfer naar de lodge al te wachten. Met een paar anderen vertrekken we in een busje en al snel stopt die bij de Airport Lodge. Een hoog toegangshek, schrikdraad en hoogspanningsdraad moeten hier blijkbaar indringers buitenhouden. De lodge ziet er ook niet echt aantrekkelijk uit, allemaal een beetje shabby. We willen al uitstappen, maar dan blijkt dat het de lodge is van een andere dame, wij moeten naar de Airport GAME Lodge, gelukkig!!

Even later komen we dan aan bij onze lodge. Ook hier schrikdraad en hoogspanningsdraad, maar dat zal wel gewoon zijn rondom Johannesburg. Binnen het terrein ziet het er tenminste goed verzorgd uit. Onze taxichauffeur blijkt ook de receptionist te zijn en we checken bij hem in. Onze receptionist blijkt dan ook onze piccolo te zijn, dus we geven m maar een fooitje. Dat heeft die wel verdiend.

Onze kamer ziet er degelijk uit. Het gave is dat onze kamer grenst aan een parkje waar impala’s, een struisvogel en springbokkies rondlopen. Een soort Afrikaanse kinderboerderij J

Aangezien het nog vroeg is en we niet zoveel geslapen hebben, gaan we nog maar even relaxen in onze kamer, ook omdat het nu nog maar 5 graden is buiten. Het is een helderblauwe lucht dus het zal later op de dag wel lekker aangenaam worden.

Tot vanavond.