Centerparcs het Heijderbos mei 2024

5 mei 2024 - Heijen, Nederland

Wij gaan er even lekker tussen uit. 2 nachtjes maar, maar toch lekker. Oma mauw gaat ook gezellig mee. Dit was een verjaardagscadeau voor haar.

Dag 1. Vrijdag 3 mei

De wekker gaat vroeg. Te vroeg voor een vrije dag, maar we gaan vroeg weg want zo lang hebben we niet. Tess voelde zich gisteren al niet zo lekker, dat is vandaag helaas nog niet over. Eerst oma ophalen. Dan even tanken en door.

De rit is maar 2 uurtjes. Valt mee. Het is wel slecht weer onderweg. Dat hindert niet want we zitten toch in de auto. Helaas klaart het ook niet op, op plaats van bestemming.

Door het park lopen is dan ook niet zo leuk. Roos en Mark gaan even zwemmen. Wel even de zwemspullen ophalen uit de auto.

Oma en Tess gaan even naar Heijen. Dit dorpje heeft een kerk, een school en een Poolse supermarkt. Meer niet. Dan rijden we richting Gennep. Hier is het wel gezellig. Oma kan hier een handdoek halen bij de HEMA. En bij de bakker halen we broodjes.

We willen ook een lekkere Limburgse vlaai, maar daarvoor moeten we naar een andere bakker. Een halve vlaai hoeven we ook niet. Alleen een puntje. Dan maar andere gebakjes daarna rijden we terug naar centerparcs.

Oma en Tess gaan even bij grand café zitten. We bestellen een jus d’orange. De bediening is niet snel. Ondertussen komen Roos en Mark terug van het zwemmen. En bestellen ook wat. We kunnen pas om 16 uur het huisje in. Maar we gaan toch proberen of het nu al lukt. Het is pas 13 uur. Maar helaas.

We halen even de broodjes op en gaan bij action factory zitten. Hier kun je tennissen, laser gamen, voetballen, klimmen, air hockeyen, een escape room doen en nog veel meer. Roos heeft haar skeelers aan, ze gaat als een speer. We eten hier even een broodje. Om een gebakje te eten is ook weer zo wat. Die bewaren we even voor later.

Mark gaat kijken of we al eerder het huisje in kunnen, maar helaas. We kijken even bij de klimmuur buiten. Hier doen ze een training bij de zipline, voor als iemand niet goed is. Leuk om deze reddingsactie te zien. Hierna lopen we naar de jungle dome.

Dit is een soort monkey town. Een indoor speeltuin dus. Maar er vliegen ook vogeltjes. Er is water waar kinderen in spelen. Schijnbaar zitten hier ook vleermuizen.

We moeten even een rondje lopen. Maar uiteindelijk vinden we toch een tafeltje. Oma haalt even water. Tess kan dan een paracetamol nemen. Oma trouwens ook. Maar en Roos gaan klimmen en klauteren. Als Roos eenmaal aan het klimmen is komt Mark bij Tess en oma zitten. Oma gaat even bij Roos kijken. Mark gaat bij de receptie kijken of we al in het huisje kunnen.

Het is half 4, dat kan nog niet. Half uurtje nog. Dan kunnen we ook met de auto het terrein op. Duurt wel erg lang zo. Maar ja, Roos is lekker aan het klimmen.

Om 16 uur haalt Mark de auto op. Oma haalt wat boodschappen, Roos is klaar met spelen, dus lopen Roos en Tess richting oma, daarna naar het huisje. We kunnen er eindelijk in. Mark komt ook al gauw met de auto aanrijden. Dan kunnen we ook deze uitladen.

IMG20240503161932_OriginalIMG20240503161910_OriginalIMG20240503144043_Original

We eten lekker het gebak op. Drinken wat en iets na vijven stappen we in de auto om deze terug te brengen. Oma en Tess lopen naar Nonna’s, Mark en Roos komen iets later. We eten allemaal lekker een pizza. We lopen nog even langs de supermarkt om haardvuur, aanmaakhout enz te halen.

IMG20240503152724_OriginalIMG20240503152454_OriginalIMG20240503152330_OriginalIMG20240503152324_OriginalIMG20240503152200_OriginalIMG20240503150053_OriginalIMG20240503145816_Original

Roos helpt papa even om het vuur aan te doen. Dan is het inmiddels tijd om naar bed te gaan. Oma en Mark kijken nog even een film. Tess gaat haken.

Na Max Verstappen gaan wij dan ook naar bed.

Dag 2, Zaterdag 4 mei.

Voor velen Star Wars day, may the 4th be with you. Voor ons is het natuurlijk dodenherdenking.

Mark en Roos halen broodjes. Tess en oma dekken de tafel en zetten koffie.

Eerst gezellig ontbijten met z’n allen. Daarna even opfrissen en aankleden dan gaan we een speurtocht doen. Het is beter weer vandaag. Het is droog, zonnetje schijnt. Echt warm is het niet. Maar daar hebben we jassen voor.

IMG_6693IMG_6694CenterParcsNatureTrail_4-5-2024 10_51_00_OriginalIMG_6695CenterParcsNatureTrail_4-5-2024 12_39_57_Original

Het wordt tijdens de wandeling best warm. Het is ook een flinke wandeling. Maar wel heel leuk.

Hierna gaan we even wat extra’s halen voor de lunch. Wat we in het huisje gaan eten.

IMG_6697IMG_6698IMG_6696

Na de lunch lopen we even naar de nabijgelegen manege. Roos geeft George wat hooi. Eerst staan er een paar kleine ventjes voor haar en Roos laat dat toe. Dat siert haar, maar ze heeft er weinig aan. Wij gaan even kijken of Roos kan pony rijden, of zelfs een lesje nemen, maar dat gaat vandaag niet meer. Morgen ochtend om 10 uur mag ze pony stappen. Een beetje te saai voor haar, maar dat wil ze liever dan zwemmen. Hierna gaan oma, Tess en Mark even zitten, Roos gaat George weer hooi geven, nu is ze alleen.

IMG_6699IMG20240504144115_Original

Over een uurtje gaan we bowlen, we lopen via de auto naar de bowling baan. We halen even Roos de rij kleding uit de auto.

Bowlen is erg leuk. Mark heeft nog nooit eerder zo goed gegooid. Zelfs Tess gooit een strike. Roos gooit een paar spares. Oma heeft het enorm naar haar zin.

IMG20240504160417_OriginalIMG20240504160419_OriginalIMG20240504160445_OriginalIMG20240504160642_OriginalIMG20240504160749_OriginalIMG20240504164141_Original

Als we klaar zijn met bowlen gaan we naar Fuego. Hier hebben we gereserveerd. Na het eten gaan we terug naar het huisje. Het is inmiddels gaan regenen.

We zijn op tijd terug voor de dodenherdenking. Dit gaat Roos voor het eerst op tv zien en meemaken. Roos dacht eerst dat het het zelfde was als de dag van de doden zoals ze het in Mexico vieren. Dat is het natuurlijk niet. Ze was eerst angstig, maar kwam er achter dat dit heel iets anders is. Ze vond het erg zielig.

Als Roos op bed ligt, kijken we de sprint race even terug. We zouden nog naar het Grand Café kunnen om een drankje te doen, oma is er voor Roos, maar daar hebben we geen puf meer voor.

Dag 3, Zondag 5 mei.

Vandaag is het Bevrijdingsdag. Van de vieringen zullen wij niet meekrijgen. Wij gaan onze laatste dag in Centerparcs het heijderbos beleven. Laatste nacht hebben we allen heerlijk geslapen. Roos wel wat onrustig hoorden we van oma. Ze droomde heel veel.

Mark haalt de broodjes. Tess dekt de tafel, zet koffie en kleed zich alvast aan.

IMG20240505075814_Original

Als Mark terug is, zijn Roos en oma ook inmiddels uit bed. we gaan gauw ontbijten, want om 10 uur moet Roos paardrijden.

Na het ontbijt gaat Roos zich gauw aankleden. We hebben zelfs een beetje haast. Een lesje kon Roos niet doen. wel pony stappen. Normaal is dit te saai voor Roos, maar nu gaan we door de “bossen”. Ze zijn maar met z’n tweeen. We hoeven niet achter elkaar aan te blijven lopen. We mogen zelf wat rondjes lopen.

IMG_6719IMG20240505102034_Original

In draf mogen we niet. Ook mogen de pony’s niet eten. Tess loopt naast. Roos krijgt geen beugels en geen teugels. Door al die rondjes wordt Tess een beetje draaierig haha. Mark neemt het even over. Daarna moet Tess het weer overnemen. Met papa gaat het niet goed zegt Roos lol. Oma wil het ook wel even overnemen, maar slimme Henkie pakt toch wat gras. Tess neemt het weer over. Roos gaat zelfs een stukje stunten en zonder handen. Ook helemaal achteraan waar we niet gezien worden, gaan we toch een inie mini stukje in draf. Eigenlijk mag dit niet en het hobbelt een beetje. Maar we doen het toch.

Na een half uur zit het er alweer op. Roos en Mark halen de auto op. Oma en Tess lopen terug naar het huisje.

We pakken onze spullen in. Drinken nog wat koffie en limonade. En zetten de spullen in de auto. Mark brengt de auto terug naar de parkeerplaats. Roos gaat op de skeelers. Oma en Tess lopen mee. Bij de auto doet Roos de schoenen aan en nemen we de zwemspullen mee. We gaan nog even zwemmen voordat we naar huis gaan. We zijn er nog niet klaar voor om de mini vakantie af te sluiten.

Tess, Mark en Roos gaan even van de wild waterbaan af. Deze is wel erg leuk. Hierna gaan oma en Tess even zitten. Mark en Roos gaan nog even door met zwemmen. Roos krijgt er geen genoeg van, Mark stiekem ook niet.

Om half 1 eten we even onze lunch. Roos wil nog niet weg. Mark en Roos gaan nog even zwemmen. Tot 2 uur.  Even douchen omkleden, en dan weg. Helaas. Dit vonden we een onwijs leuk park. Er is hier veel te doen. Daar hadden we allemaal geen tijd voor. We komen hier zeker nog eens terug.

Het is 2 uurtjes rijden naar huis. Rond half 5 komen we bij oma aan. Even borrelen. Roos kijkt naar Vrije teugels op Netflix. We gaan lekker pannenkoeken eten om het heerlijke weekendje af te sluiten.

Rond 19 uur zijn we thuis. Roos gaat nog even trampoline springen. Ook zijn Eva en Elisa thuis. Daar gaan Mark en Roos even mee voetballen.

Als Roos op bed ligt gaan Mark en Tess nog even tv kijken. Hopelijk blijven we wakker tot de race. We hebben een heerlijk weekendje gehad. Super gezellig. Vreselijk gelachen. Snel weer eens over doen.

1. Petra:
    7 mei 2024
    Ha Tess, leuk te lezen dat jullie het zo gezellig en leuk hebben gehad. Daar laad je weer van op haha. Tot gauw!
    Liefs
    Petra