Dag 7: vertrek naar Gloucester en bezoek aan Chedder
19 juli 2024 - Westbury-on-Severn, Verenigd Koninkrijk
We zijn wederom vroeg wakker, dus kunnen we weer lekker vroeg ontbijten om half 8. We bestellen dit keer weer een gebakken eitje. Dat misten we gisteren toch best wel.
Als we dat ontbijt achter onze kiezen hebben gaan we terug naar de kamer om onze tanden te poetsen, en de koffers in te pakken. Helaas gaan we de Jamaica Inn verlaten. Het bed lag wel heel hard, maar het was een hele leuke locatie., we vinden het erg jammer dat we hier weg gaan.
We gaan naar onze volgende bestemming in de buurt van Gloucester. Dit is ongeveer drie uur rijden. Onderweg zouden we eerst via Stonehenge gaan, maar we doen dit niet en gaan ergens anders heen. Stonehenge is dan wel bekend en bijzonder, maar uiteindelijk zijn het maar een paar stenen, waarvan er nog een aantal overeind staan. In plaats daarvan rijden we via Cheddar Gorge, bekend van de Cheddar kaas, maar dit is een kloof en er zijn grotten. Het is pas 11 uur als we aankomen. Maar het is al 27 graden. Het is vandaag de warmste dag van de vakantie. Maar we klagen niet (nouja een beetje), wel lekker hoor. We hadden eigenlijk drie weken regen verwacht, dan zijn die paar warme dagen een fijne verassing.
We moeten eerst de "Jacobs ladder" beklimmen. (Een verwijzing naar de bijbel, boek Genesis, waarin Jacob in zijn droom/visioen een ladder bouwt naar de hemel waardoor engelen afdalen naar aarde. Nou zo hoog is die inderdaad. Wie verzint dit in die hitte? 247 trap treden. En dan ben je er nog niet, want dan moeten we nog eens 48 treden voor een uitzicht punt in een toren.
Voor Mark is dit nog niet genoeg, die wil nog even naar de top van de berg lopen. Tess en Roos willen ook wel mee. Maar de route is lastig begaanbaar, de aarde is weggespoeld en alleen stenen/rotsen zijn overgebleven, best last lopen dus. Halverwege geven Roos en Tess het op. Het is veel te warm. Mark loopt verder. En bovenaan de berg is er een prachtig uitzicht op de omgeving en op de kloof.
Als Roos en Tess naar beneden lopen, komen we nog twee Nederlandse families tegen. Beneden aangekomen gaan Roos en Tess even in de schaduw op Mark wachten. We wilden eigenlijk een ijsje halen, maar dat schap is leeg.
Als Mark zich weer bij Roos en Tess voegt gaan we naar een grot. Deze is heel erg koud, maar prachtig. Deels door regenwater gevormd met mooie vormen. Ook zijn er rotstekeningen te zien. In deze grot is het oudste skelet van Engeland ooit gevonden, de Cheddarman . In deze grotten werd vroeger de kaas gerijpt, vandaar de naam Cheddarkaas, maar tegenwoordig wordt dit niet meer in Cheddar gemaakt.
Roos wil het liefst snel doorlopen. Het is echt heel erg koud. We zijn blij als we weer kunnen opwarmen in de zon en klagen dat het zo warm is. We gaan een ijsje eten.
Hierna vetrekken we naar ons huisje. Dit zou één uur rijden moeten zijn, maar volgens google maps is het twee uur. Onderweg hebben we veel file. In Engeland is de zomervakantie begonnen, dus waarschijnlijk is het de vakantiedrukte. We rijden via Wales. Over een hele lange brug over het kanaal van Bristol, rijden we Wales binnen. We zien echter nergens dat we Wales binnenrijden. Dat is heel vreemd. Verderop zien we wel een bordje "Welkom in Engeland". Aangekomen bij de bestemming is het even zoeken naar het appartement, want het is verscholen achter een mooie villaboerderij. Ons huisje is een cottage op het terrein van de eigenaren. De vrouw des huizes is er niet, maar haar broer Rob wel. Hij leidt ons even rond, maar dat is zo gedaan, want het is heel klein. Wel erg authentiek. We krijgen beddengoed voor Roos haar bed, maar deze hangt nu nog te drogen.
We maken een boodschappenlijstje. Mark gaat even een rondje over het terrein lopen. Maar is al snel weer terug. Het is zo warm. We moeten even wachten tot het beddengoed wordt gebracht.
We gaan naar Tesco’s boodschappen doen voor aankomende paar dagen. Als we weer terug zijn, fixen we de wifi, draaien we een wasje en gaan we lekker eten in de tuin. Roos schrijft haar eigen blog. Wij doen dat als Roos op bed ligt. Daarna gaan wij ook naar bed. Maar niet voordat we een proseccootje hebben getoast die we van de eigenaren hebben gekregen.
Roos haar blog van vandaag:
Weg van Jamaica Inn. ☹️
Als we wakker worden denkt Tess opeens "o ja we gaan naar een andere plaats!"
En dan worden Mark en Roos ook wakker.
En dan gaan we ontbijten.
Roos at een chocolade broodje en gebakken ei op brood en jus d'orange.
En Mark at gebakken ei op brood en koffie.
En Tess at gebakken ei op brood en thee, melk en jus d'orange.
Na het ontbijt gaan we uitchecken.
In de auto zegt Mark "we gaan naar de volgende locatie! En ik moest nog wel een traantje weg pinken." 😥
Onderweg naar de volgende locatie zie we een prime vrachtwagen.
Onderweg gaan we even stoppen.
Als we er bijna zijn gaan we weer even stoppen.
Dan zegt Mark "kom we gaan 274 trap trede lopen!"
Dan zegt Tess meteen "jetje als ik er aan denk ben ik al moe en het is al 27 graden!"
Als we boven op de trap staan zegt Tess "ik ben kapot!".
En als iedereen boven is, gaan we naar een uitzichttoren. We weten niet hoeveel traptreden er zijn, dus Roos die telt hoeveel treden er zijn. Als we op de top van de uitzichttoren zijn zegt Roos "ik heb 48 traptreden geteld maar ik ben nu wel heel moe"
En dan zegt Roos "zullen we naar beneden gaan? wand het is wel heel warm boven."
En dan zegt Tess "ja ik wil ook wel naar beneden en jij papa?" "Als jullie naar beneden willen dan ga ik ook naar beneden."
Dus dan gaan we naar beneden en dan zegt Mark " kom dan gaan we naar de kliffen!"
Daarna gaan we ook nog naar een grot en het is supermooi daar, maar erg koud.
Als we bij het huisje aankomen dan staat er een mevrouw ons op te wachten. Ze zegt dat zijn man meer zal zeggen.


















Nog veel plezier met alles wat jullie nog gaan doen. Liefs
Ben benieuwd hoe de reis verder gaat, wij willen ook heel graag een keer naar Zuid-Engeland.
Nog heel veel plezier en liefs van Ed en Fransca
Leuk hoor Roos, jij onthoudt net weer andere dingen!