Relaxochtendje en middag game drive

18 juli 2014 - Hoedspruit Nature Reserve, Zuid-Afrika

Vandaag was een relaxdagje. We mochten van onszelf uitslapen en tot twee uur in de middag niksen totdat we op gamedrive gingen.

Ondanks dat we uit mogen slapen worden we al vrij vroeg wakker vanwege de schemering en de boomhutten hebben geen gordijnen. Het voordeel ervan is dat we een mooie zonsopgang kunnen zien. Helaas zijn er vanmorgen geen dieren bij de waterhole achter onze boomhut.

We gaan ontbijten en de gasten van de gamedrive van gisteren komen afscheid nemen. Gezellige gasten, een Zweed met een schots accent en zijn Schotse vriendin. Na het ontbijt even omkleden, het wordt vandaag 30 graden dus effe plonzen in het zwembad is wel lekker. Voor het eerst in dagen hebben we weer internet dus kunnen we de blogs ook online zetten.

We gaan online en het eerste wat we lezen is dat er een vliegtuig met 150 of meer Nederlanders is neergehaald. Nee, dat meen je niet! WTF, dat doet ons wel even duizelen. We begrijpen dat het mogelijk om een terroristische aanslag gaat maar de details zijn wat vaag. Maar we willen niet dat dit onze vakantiepret bederft dus we besteden er verder geen aandacht aan, tenminste dat is de bedoeling, maar onbewust ben je er toch wel mee bezig. Al die mensen die zijn omgekomen…

We zetten de blogs en foto’s online en dan is het tijd voor ontspanning. Het is lekker warm en Tess staat al op het punt om het water in te springen. Maar ze kan de moed nog even niet verzamelen. Dan geeft Mark maar het goede voorbeeld en maakt een bommetje. Het duurt nog even maar dan lukt het Tess dan eindelijk ook het water in te springen. Lekker verfrissend maar wat is het water koud!

Het is vandaag Mandela dag. De Afrikanen lijken er niet echt bij stil te staan, maar als je er naar vraagt krijg je de mooiste woorden te horen over de man die Mandela was.

Rond enen gaan we terug naar de boomhut om om te kleden voor lunch en de game drive. Als we naar buiten kijken zien we plotseling een Zebra verschijnen om te drinken uit de water hole. En er komen er nog een paar. Zo gaaf om te zien. Als we heel voorzichtig ons balkon op lopen om een foto te maken zijn ze ook net zo snel weer verdwenen in het bos.

DSC03131DSC03134

Dan op naar de game drive. Onze chauffeur en tracker van vandaag zijn dezelfde als gister, Thomas en Kenny, dat is positief. We hopen vandaag op meer katachtigen als de luipaard en jachtluipaard. Maar we zitten ook met Fransen en kinderen in de safari jeep dus Thomas moet wat voorzichtiger rijden dan gisteren. Ook zijn het vervelende kinderen en Fransen, dus twee negatieve invloeden, maar ja twee maal negatief is positief dus wie weet…

We zien weer veel impala’s, kudu’s en zwijntjes dit keer en ook de neushoorn! Helaas niet de zwarte. Maar katachtigen zien we nog niet. Dan zien we een paar gieren in een boom zitten en Kenny denkt dat er wellicht een prooi ergens rondom die boom wordt gegeten waar de gieren op zitten te azen. Thomas en Kenny stappen uit om dit te onderzoeken. Wij moeten in de auto blijven zitten. Het duurt maar en het duurt maar, maar uiteindelijk komen ze teleurgesteld terug. Niks te vinden. Waarschijnlijk zit er wel iets, maar de bosjes zijn te dichtbegroeid om te zien. Helaas willen ze zich ook niet opofferen voor het grotere doel ;-)

DSC03142ZuidAfrika(T) (332)

DSC03159DSC03195DSC03169DSC03224

We genieten nog wel van de prachtige zonsondergang net zoals gisteren maar het doel hebben we helaas niet behaald. Volgende keer beter. Bij terugkomst kunnen we bijna meteen aan tafel, dus we kunnen eerst nog even omkleden en zitten nu in de boomhut in afwachting van de trommel.

DSC03211DSC03213DSC03214ZuidAfrika(T) (336)

Morgen weer vroeg op om de Panoramaroute te rijden. Volgens Tess moet deze geweldig zijn, dus ik (Mark) ben benieuwd..