Relaxen

12 juli 2014 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Vandaag hebben we een relaxdagje. Aangezien we niet echt veel geslapen hebben in het vliegtuig, leek t ons handig effe een dagje te niksen om te acclimatiseren aan het Zuid Afrikaanse. Qua temperatuur is dat wel even wennen. Het is ‘ochtends 5 graden boven nul en alleen straalkacheltje in ons huisje waar net je sokken warm van worden.

IMG_5442

Gelukkig is het een strakblauwe lucht en als de zon gaat schijnen stijgt de temperatuur al snel en overdag is het 15 graden en in de zon voelt dat nog een stuk warmer aan. Op het terrein van onze lodge is een flink terrein van een aantal voetbalvelden groot waar Sprinkbokken, Blesbokken en Impala’s grazen en rondrennen. Ook ganzen, een soort hoenders en een struisvogel lopen er rond. Vooral de struisvogel is erg nieuwsgierig  en deze schijnt ook uit je hand te eten. Maar met z’n grote poten, lange kop en flinke snavel torent die boven ons uit. Zolang we achter het hek blijven vinden we ‘t prima, maar als die achter ons aan komt op het open veld, blijven we liever uit de buurt!

WP_20140712_09_44_32_ProDSC02091DSC02087DSC02082

We gaan ’s middags even langs een mall in de buurt. De receptionist brengt ons in z’n taxi (een VW golf uit de jaren 70/80 erg retro!) en haalt ons na een uurtje weer op, en dat voor nop. Daarna chillen we nog wat, lopen we nog wat over de range en komen we de dag relaxend door. Rond zes uur is het alweer donker, en als de zon weg is, zakt de temperatuur meteen in en het wordt meteen koud. Buiten zijn is niet echt prettig meer en we verschuilen ons binnen met ons straalkacheltje.

Er is geen restaurant op de range en ook niks in de buurt te vinden, dus we bestellen eten bij de receptie. “Mr. Delivery” komt onze Nando’s bezorgen aan de deur. € 5 p.p. is geen geld, maar het eten is wel koud. Beetje jammer.

Er is ’s avonds niks meer te doen en eigenlijk willen we vroeg slapen om wat van de vorige nacht in te halen, maar Nederland speelt om de derde plek. Ook al gaat het nergens om, toch willen we het niet missen. In ons huisje hebben we iets hangen wat voor een TV door moet gaan en er wordt voetbal uitgezonden (de kleuren springen continu van rood naar blauw naar groen) maar goed, het beeld is te zien.

In wat mindere spanning als voor de vorige wedstrijden wachten we nu de aftrap af. Op naar morgen.