Edinburgh april 2018

23 april 2018 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Zaterdag namen we de hop on hop of bus naar het station. Hier namen we de trein naar Edinburgh, waar we de rest van het weekend zijn. We haalden een Starbucks en liepen naar het hotel. We zijn een beetje vroeg. We kunnen pas om 3 uur inchecken, Hier gaan we ook de hop on hop off doen. We kopen online een ticket, het was te druk, dus checkten ze de kaartjes niet. We hebben de hele tour rond gedaan.

DSC06680

We liepen door de Princess Gardens naar de Grass market.

DSC06700

We wilden op een tarras zitten, maar het was heerlijk weer, we waren niet de enigen. We kochten een heerlijke hamburger en hotdog op straat en aten die daar op. Het is bijna 15.00 uur, wat betekent dat we bijna kunnen inchecken. We gaan naar ons hotel.

DSC06759

Toen liepen we de trap op naar het kasteel, we gingen niet naar binnen, maar we maakten er een paar foto's van het geweldige uitzicht. We vervolgden onze wandeling richting ons hotel, weer door de Princess Gardens.

DSC06745

We logeren in Easy Hotel, op de 3e verdieping. OMG we begin een hekel te krijgen aan deze trappen. Hoe dan ook, we waren ingecheckt en deden een dutje. Wij namen een douche (die in Glasgow was echt heel slecht!)

's avonds gingen we naar een whiskybar. Wij wilden een Whisky-ervaring doen, maar dat is te duur, omdat Tess geen Whisky-drinker is (alleen in haar koffie). In die whiskybar had Mark een "kleine" whiskyproeverij.

IMG_0309

Hierna zijn we bij Nando's gaan eten. OMG Dit is zo goed. Wij houden van Nando's. We hebben tenminste een goede maaltijd.

Om 20.00 uur spraken we af met Callum en zijn vrienden Valerio en Ron in de pub Tonic.

DSC06770

Hierna gingen we naar een andere plek genaamd The Jam House, dat was echt heel erg. Het was meer een 65+ers en wij feestje. We vertrokken al snel. Klaar om naar bed te gaan.

Zondagochtend 22 april

We werden wakker, hebben een douche genomen en zijn we vertrokken voor het ontbijt bij Ryan. Easy hotel heeft een kortingsbon voor een volledig Schots ontbijt. Mark had het volledige ontbijt inclusief Haggis, bonen, aardappelscone en bloedworst. Tess had een half ontbijt, maar zelfs dat vond ze veel te veel. Alleen eieren en bacon op toast voor haar morgen. Of pannenkoeken (die waren vandaag uitverkocht).

We zijn door de Princess Gardens gelopen richting het kasteel, gisteren hadden we hiervoor al kaartjes gekocht. Als je het echt wilt zien en alles lezen, kun je er de hele dag hier voor uit trekken. Vandaag was het weer niet zo goed als gisteren, het was koud en winderig. dus renden we een beetje door het kasteel, maar we hebben alle kamers gezien. Het was geweldig. Tess vond het geweldig. De laatste keer dat ze het kasteel had gezien, was in 2006, geloof ik. Voordat we het kasteel binnengingen, kocht Tess een sjaal met een Schotse ruit.

DSC06811DSC06814DSC06827DSC06832DSC06846DSC06852

We liepen de Royal Mile af richting Starbucks. Toen we klaar waren hebben we een ticket geboekt voor een rondleiding door de ghost tour voor vanavond. En we kochten een kilt voor Roos.

IMG_0316

Tess had het nog steeds koud, maar we namen de hop on hop off. De kaartjes hadden we gisteren gekocht, maar zijn nog niet gescand, we probeerden vandaag te gebruiken, maar het werkte niet. We kunnen doorgaan en om hulp vragen aan het loket bij halte één. Mark wilde bij halte 11 uitstappen om een ​​heuvel op te lopen, maar omdat onze kaartjes niet werkten we bleven tot halte 1. Een vriendelijke vrouw heeft ons geholpen met de kaartjes. Toen stapte Mark weer op de Hop on hop af, en Tess ging winkelen voor iets warms. Tess ging naar Primark, Zara en H&M. Zij kon niets vinden dat ze leuk vond, maar besloot terug te gaan naar Primark, maar ze heeft 15 minuten geleden over het hoofd gezien, maar ze heb een vest gevonden dat ze leuk vindt, dus Tess heeft het weer warm.

DSC06886DSC06893

DSC06909

DSC06898DSC06912DSC06928

Mark stuurde  een sms dat hij zijn wandeling de heuvel zou beginnen. Tess besloot terug te gaan naar de hotel en haar telefoon op te laden. Tess heeft zelfs een dutje gedaan. Toen zij wakker werd, besloten Mark en Tess af te spreken bij Hop on Hop off halte 1.

DSC06936

Vanaf daar lopen we naar een snackbar om een ​​gefrituurde marsreep te kopen. Mike Skinner, Callum en Harry (Tess' ex-collega van GSK) hebben ons dit geadviseerd. OMG Dat is zo goed !!

Het ziet er niet uit, maar zo lekker!!!

IMG_0320

We liepen richting Princess Street. Het is bijna tijd voor de duistere wandeling door de straten van Edinburgh, dus we namen de Hop on hop off om er heen te gaan. Op dat moment belde Tess' moeder ons om te video chatten. Ah Hallo Roos! We hadden een praatje met onze mooie kleine meid gemaakt!! Andere mensen in deze bus vonden het niet zo leuk, maar het was zo goed om haar weer te zien en te spreken. Maar we misten haar nu wel extra veel.

Toen we aankwamen op de Royal mile voor de tour, hadden we wat tijd over, voordat de tour zou beginnen. We besloten iets te drinken en gebruik te maken van het toilet, maar Tess'  Irish koffie duurde best wel lang, dus zij moest het heel snel drinken. Het hield Tess gelukkig wel behoorlijk warm tijdens de tour. Totdat het begon te regenen, maar dat hadden we kunnen verwachten, we zijn tenslotte in Schotland.

DSC06939DSC06938DSC06946

Gisteren hadden we veel geluk met het weer. De tour was goed, de gids was geweldig, maar het was niet erg eng. Hierna zijn we richting Wavery bridge gelopen, we ging naar de Wetherspoons-bar om daar wat te eten. We waren zo moe. We gingen naar ons hotel en meteen naar bed.

DSC06953DSC06959

Maandag 23 april.

Vandaag is onze laatste ochtend hier. Ik kan niet wachten om Roos weer te zien, maar we hebben nog steeds een paar uur.

Onze Hop on Hop off ticket is nog steeds geldig, we besluiten de Hop on Hop off bus naar de Grassmarket te nemen voor een ontbijtje. Als we aankomen lijkt het alsof we te vroeg zijn alles is nog gesloten. Dus springen we op de volgende Hop on Hop off bus om naar "Ryan" toe te gaan, waar we gisteren ook hadden gegeten.

Vandaag hebben ze pannenkoeken, dat is Tess' ontbijt. Mark heeft een halve Schots ontbijt. Als we klaar zijn met ontbijten wil Tess nog wat inkopen doen. Zij wil graag een tshirt voor Roos kopen, maar in de eerste 5 souvenirwinkels kan ze niets vinden, wat ze leuk vindt.

DSC06974DSC06979DSC06984DSC06992

Dus springen we terug op de Hop on Hop off naar het kasteel / Royal Mile. Bij het kasteel is een enorme souvenirwinkel, maar we kunnen daar ook niets vinden. Dan lopen we elke souvenirwinkel aan de Royal Mile binnen, maar we kunnen ook daar niets vinden wat we leuk vinden. Halverwege de Royal Mile besluiten we dat we niet meer wil winkelen. Tess zal iets online bestellen, of zij koopt donderdag gewoon wat meer in Londen, tenzij we iets vinden op de luchthaven.

Tess wil even zitten. Haar voeten doen zo'n pijn. Wij wilden naar Wetherspoons pub, die Tess ooit eerder heeft bezocht in 2005 (met Ozzy), vlakbij de bushalte, maar de pub is vol. We gaan in plaats daarvan naar Costa 9koffie) en blijven daar 45 minuten zitten. Om 13:30 uur is het tijd om de bus in te stappen die ons naar het vliegveld brengt.

De Airlink brengt ons binnen 30 minuten naar het vliegveld. De beveiliging en de paspoortcontrole gingen zo snel, het kostte ons maar 10 minuten. Dat heeft Tess wel eens anders meegemaakt. Tijd om te gaan shoppen. Maar wij konden ook hier niets vinden.

Dan laden we onze telefoons op. Als ze vol genoeg zijn, vertrekken we weer. We zien dat ons vliegtuig 15 minuten vertraagd is. Wij laten het Tess' moeder Els weten. We besluiten wat te eten. Tess neemt een crepe. We wilden iets drinken, maar zodra we gaan zitten krijgt Tess een bericht dat het tijd is om aan boord te gaan. Oké, laten we gaan, we moeten naar poort 2. Het is 7 minuten lopen.

We bezoeken nog even gauw het toilet en gaan zitten. Na een tijdje kunnen we instappen, hij vertrekt op tijd. Tess houdt haar moeder op de hoogte. Tess appt Els als we geland zijn, ze wacht thuis bij Roos. Mark's ouders hebben ons opgehaald. Bless them!

DSC07003