Londen september 2012

24 september 2012 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Wij gaan een lang weekend naar Londen. Ons eerste weekendje weg samen. Tess is al naar Zuid Afrika geweest dit jaar met haar moeder en Ozzy.  En Mark is naar Amerika geweest met Reinoud, Bas en Eric.

Nu is het tijd dat we samen wat leuks gaan doen en het is een relatie test schijnt. ;)

Wij gaan 21 t/m 24 september weg. Dan zijn we op tijd terug voor Paul z’n verjaardag.

Vrijdag 21 september

Londen is Tess’ lievelingsstad. Zij weet hier beter de weg dan in Amsterdam of Hillegom. Tess is er ook al 13 keer geweest. We vliegen naar London Gatwick met Easy Jet.

Londen2012 (002)

Wij verblijven in het Easy hotel Paddington. Lekker goedkoop. Nog geen 20 pond per nacht. Maar een heel veilig gevoel krijgen we ook niet. Er zijn geen ramen, we zitten ergens in de kelder, het is meer een cabine. Als een van ons staat de douchen kan de ander niet naar de wc. Zo krap is het. Er past ook maar net een 2 persoons bed in. Er is dan ook maar 1 uitweg. Een trap op naar de begane grond. Als daar brand uit breekt, zijn we de pineut. Daar denken we maar liever niet aan.

Londen2012 (005)

We gaan de hop on hop off tour doen. Dan zie je binnen 2 uur de highlights. Het regent dus moeten we binnen zitten, we kunnen boven in zitten, maar dan voorin, daar is een afdakje. Je zult wel denken, regen is toch niet vreemd in Engeland? Nou voor Tess well. Zij is al een paar keer in Londen geweest, en elke keer scheen de zon. Maar ja, je kunt niet alles hebben.

Zo zien we piccadilly circus, Leicester Square, trafelgar Square (vanuit 8 verschillende hoeken rijden we dit plein op) We rijden over de London Bridge, we zien de London Eye (reuzen rat), Buckingham, House of Parliment, The Tower Bridge, the Big Ben. Enz.

Londen2012 (008)Londen2012 (007)Londen2012 (012)Londen2012 (018)Londen2012 (040)Londen2012 (042)

We gaan heel even over Oxford Street. Door het slechte weer is dit voor Mark nog minder leuk dan normaal. We gaan we heel even naar de Disney Store. Deze is echt groot. 2 verdiepingen. Het regent best wel hard we gaan even een kroeg op zoeken om een afzakkertje te nemen. We nemen allebei een After shock (de rode) Zo lekker, we worden ook lekker warm en we drogen een beetje op. We drinken nog wat biertjes.

Londen2012 (047)

Hierna is het tijd om terug te gaan naar het hotel. Lekker slapen. Morgen wordt een drukke dag.

Zaterdag 22 september

Vandaag gaan we weer de stad bekijken maar dan te voet, gelukkig is het vandaag droog en de zon schijnt zelfs.

We gaan een kaartje halen voor de metro. Het is helaas best wel druk, maar het is niet anders.

Londen2012 (049)

We gaan eerst naar Piccadilly Circus en Leicester Square. Hier is ook M&M’s world.

Londen2012 (051)Londen2012 (052)

Deze is helaas dicht. Serieus, de leukste en lekkerste winkel ever. Alleen maar M&M’s. Er zijn maar 5 vestigingen. 4 in Amerika en deze. Zo leuk!!! Hierna lopen we naar Covent Garden We gaan hier even ontbijten.

Londen2012 (056)

We gaan een rondje lopen. De sfeer is hier echt heel gezellig. We gaan ook nog even bij de Disney Store naar binnen, maar deze is heel klein.

Londen2012 (058)

Hierna gaan we naar de London Eye. Hier gaan we ook in. Dat heeft Tess nog nooit gedaan. We hebben een super gaaf uitzicht over Londen. Door de hop on hop off kaartjes van gisteren kunnen we ook een boottochtje over de Thames doen. Dat heeft Tess ook nog nooit gedaan. We zien de Shard. Je kunt boven in naar een restaurant, dat doen wij niet.

Londen2012 (068)Londen2012 (059)Londen2012 (125)

We lopen richting de Tower Bridge. Hier drinken we een Starbucks. Hier genieten van het weer en laten we onze voeten even rusten. Ook nemen we nog een ijsje. We hebben uitzicht op de tower en de tower bridge.

Londen2012 (079)Londen2012 (089)

Hierna gaan we naar het House of Parliment en zien we uiteraard de Big Ben, Ook zien we Westminster Abbey en St. Paul’s Cathedral. Nu lopen we richting de London bridge.

Londen2012 (132)

Hierna gaan we naar Harrods. Dit is een enorm duur/luxe warenhuis. De Bijenkorf is er niets bij. Maar dit is gewoon leuk om doorheen te lopen. We lopen nog een rondje door de wijk, hier kijkt Mark zijn ogen uit zo veel dure luxe autos rijden langs. Ook zijn hier showrooms van diverse merken. Hier gaan we natuurlijk ook even kijken.

Londen2012 (137)

Harrods is niet ver van Buckingham Palace af, uiteraard gaan we hier ook even langs.

Londen2012 (149)

We pakken de metro terug naar ons hotel. We hebben genoeg gelopen voor vandaag.

Zondag 23 september

Deze ochtend regent het weer. Dat is wel jammer, maar het is niet anders. Wij gaan naar Camden Town. Hier was vroeger een paarden markt, en in de paarden boxen zijn markt stalletjes gemaakt. Hele leuke alternatieve markt is dit.

Londen2012 (164)

Hierna gaan we naar Wembley Stadium. Hier is Tess nog nooit geweest, het ligt ook niet echt in het centrum. Maar hier wilden we allebei heel graag heen. Helaas zijn we te laat voor een rondleiding. Maar we kunnen wel rondom het Stadium lopen.

Londen2012 (167)Londen2012 (178)

Het wordt al redelijk laat. We gaan naar China Town, hier is een Nederlands café te vinden. Dit heet de Hems. Hier praten ze Nederlands maar je kunt hier ook een frikandel, kroket een portie bitterballen enz. Krijgen. Heel grappig. Koninginnedag vieren ze dat hier ook. En alle Nederlandse voetbal wedstrijden zijn hier te volgen, ook van de Eredivisie.

Londen2012 (182)

Hierna gaan we terug naar Piccadilly Circus. Hier gaan we wat eten en drinken. We gaan nog even een super groot souvenir winkeltje in (2 verdiepingen).

Londen2012 (186)Londen2012 (187)

Daarna is het alweer tijd om terug te gaan naar het hotel. Morgen gaan we helaas alweer naar huis.

Maandag 24 september

Vandaag gaan we via een ander vliegveld terug naar huis, maar om naar deze luchthaven te gaan komen we langs het Stadium waar de Olympische Spelen plaats vonden.

Londen2012 (193)

Het is wederom slecht weer. Het is koud en nat en waait hard. Tess besluit om haar telefoon op te laden bij Starbucks in het overdekte winkel centrum en Mark trotseert het weer en loopt zo goed als mogelijk een rondje rondom het Stadium.

We moeten een vlucht halen, dus heel lang kunnen we hier niet blijven. We pakken de trein. Naar London Southend. We vliegen weer met Easy Jet terug.

Londen2012 (196)Londen2012 (199)