Center Parcs Meerdal mei 2021

14 mei 2021 - America, Nederland

14 mei 2021

We waren van plan vanochtend vroeg te vertrekken maar daar gooide gister roet in het eten. Het was de 13e en dat betekende pechdag. Dit begon 'sochtends toen Mark met Eric naar De Zilk fietste en een klapband kreeg. Mark moest daardoor vanaf De Zilk naar Hillegom lopen naar de fietsenmaker. Maar aangezien het Hemelvaart was, was deze gesloten. De fiets dan maar bij de Appie neergezet en vanmorgen voordat we vertrokken alsnog bij Mulder gebracht. Gistermiddag was het laatste deel van het tweeluik pech. Bij het berijden van de parallelweg vd Endelaan reed een oudere man achteruit de parkeerplaats af, precies op het moment dat wij met onze prachtige, net twee week oude auto, voorbij reden. Één lange kras/druk over de gehele zijkant van de auto was het gevolg. Balen natuurlijk, maar deze man deed het ook niet expres en na het invullen van de papieren voor de verzekering kreeg Roos zelfs 20 euro van de man voor een ijsje! Nou dat zal een flink ijsje worden!

IMG_20210513_145013

Aangezien Mark vanmorgen eerst nog even langs de fietsenmaker moet, kunnen Tess en Roos nog even bij Eva langs, want zij is vandaag jarig! Met een klein cadeautje en onze sleutel, want Eva en Elisa gaan op Simba en Nala passen dit weekend.

Nadat Mark terug is en we alles ingepakt hebben, knuffelen we Simba en Nala nog even en gaan we rond 10 uur op weg. We hebben geen haast want we kunnen pas om 15.00 uur het huisje in.

Na een voorspoedige weg waarbij we nog twee keer gestopt zijn om even de benen te strekken en Roos kan plassen, komen we om ca 12 uur aan. Het belooft een regenachtig weekend te worden maar nu is het nog zonnig.

Om de tijd te doden lopen we vast een rondje over het park en omdat het lekker weer is, pakken we een terrasje en kan Roos in de speeltuin spelen. Nederland is vanwege Corona nog steeds in lockdown maar sommige dingen mogen, zoals buiten op een terras. Afgelopen vrijdag heeft onze minister president Rutte aangegeven dat volgende week de zwembaden weer open kunnen. Helaas hebben we daar dit weekend niks aan, dat is dubbel jammer omdat er veel regen wordt voorspeld dit weekend.

IMG_20210514_132142

We mogen om 14.00 uur het huisje in. De huisjes liggen prachtig verscholen in het bos aan het meer. Van buiten nog hetzelfde als 30 jaar geleden, van binnen misschien iets jonger, gedateerd maar verder wel netjes.

IMG_20210514_124649IMG_20210514_124701IMG_20210514_145724IMG_20210514_145747IMG_20210514_145853IMG_20210514_150036IMG_20210514_150059IMG_20210514_150114IMG_20210515_080238

'savonds halen we lekker patat bij de Market Dome en eten we thuis op (binnen in de marketdome/restaurants mag er niet gegeten worden). We doen nog wat spelletjes en steken de open haard aan. De eerste dag op Center Parcs is al geslaagd.

15 mei 2021

Vanmorgen staan we alweer vroeg op. Roos is al heel vroeg wakker. We hebben wel lekker geslapen in de ouderwetse bedden. Om 8 uur gaat Mark broodjes en croissantjes halen in de supermarkt. Roos en Tess dekken de tafel. Even gezellig ontbijten met elkaar. Roos wil wel graag pony rijden maar we weten niet of dat doorgaat in verband met Corona. We lopen daarom even naar de receptie om dit na te vragen. Dit gaat door en we reserveren om 2 uur omdat volgens Buienradar het dan droog is. Het is pas 10 uur en teruglopend komen we langs de fietsverhuur. Ze verhuren hier familie fietsen. Je kunt dan met z'n vieren samen op de fiets. Dat vindt Roos wel leuk en we besluiten een fietsje te huren voor een uurtje. We crossen door het park en bellen naar iedereen die we inhalen of tegemoetkomen. Sommige kunnen er wel om lachen maar er lopen ook genoeg chagrijnen rond. Daar moet Roos dan weer om lachen en wij stiekem ook.

Als we de fiets weer teruggebracht hebben gaan we even bij de pony's kijken en daarna terug naar het huisje. We gaan even buiten op het terras zitten en spelen een spelletje. Het wordt echter donker buiten en volgens Buienradar komt er een bui aan en gaan dus weer naar binnen. En inderdaad, net als we binnen zijn, begint het te regenen.

Als we gegeten hebben wordt het weer droog. Het is tijd om pony te rijden. We zijn wat aan de late kant dus rennen naar het verzamelpunt. Roos mag rijden op de pony Misty. Tess mag de pony aan de hand begeleiden. Roos vindt het heel leuk en het zonnetje begint ook te schijnen. Voor ons loopt een moeder met een pony aan de hand maar de pony heeft er niet zoveel zin in en besluit te gaan liggen. Het kind zit echter nog op de pony en de moeder lijkt kortsluiting te hebben doordat ze niet weet of ze haar kind moet pakken of de pony moet vasthouden. Mark schiet te hulp. En we kunnen weer verder. Het kind is gelukkig niet geschrokken want als de pony vervolgens begint te rennen, schatert hij het uit. Na een half uurtje is het alweer voorbij en Roos mag nog even een knuffel geven en tegelijkertijd komt Orrie langsrijden. Roos krijgt ook nog een diploma. Maar Roos moet heel nodig plassen dus geen tijd meer voor Orrie of de pony's. Rennen naar het café om te plassen.

IMG_20210515_135820IMG_20210515_141340IMG_20210515_142150~2IMG_20210515_143136IMG_20210515_144019

We hebben meteen maar even eten gereserveerd voor vanavond. Lekker, spareribs! Die kunnen we om half 6 afhalen. (Vanwege de lockdown mogen we nog steeds niet in een restaurant eten :(    )

Aangezien het hard regent, wachten we even in de market dome en daarna gaan we weer terug naar ons huisje. Onderweg naar het huisje komen we langs het "Poeh bruggetje" maar er is geen stroming dus een stok in het water gooien heeft geen nut.

Teruggekomen in het huisje spelen we nog een spelletje en gaan Roos en Mark daarna nog even voetballen. Daarna haalt Mark het eten op en dekken Tess en Roos de tafel weer.

IMG_20210515_173748IMG_20210515_173857

Lekker gegeten, na het eten nog een spelletje (Mark verliest alle spelletjes Disney-ganzebord boehoe) en daarna Roos naar bed. Wij genieten vanavond even van de rust terwijl het buiten hoost.

IMG_20210515_192604_Bokeh

16 mei 2021

Roos is 2 keer wakker geworden vannacht en is ook alweer om 7 uur wakker. Terwijl ze gisteravond pas om half tien sliep. Even rustig wakker worden dus, terwijl Roos gezellig tussen ons in ligt. Mark haalt om 8 uur weer broodjes in de supermarkt, Roos en Tess dekken wederom de tafel. De rollen zijn duidelijk :) We doen rustig aan. Even tijd voor een spelletje, dan rustig aankleden.

IMG_20210516_081856

We gaan even naar de receptie maar lopen om het meer heen. We komen aan bij het punt waar je kan muurklimmen, Aqua park, zip line en water fietsen. Wij willen gaan waterfietsen, maar Roos wil liever eerst op de trampoline. Dan moeten we eerst kleingeld halen.

Mark loopt even naar het huisje om kleingeld te halen, Roos speelt even in de speeltuin. Tess wacht bij Roos. Roos ziet Orry voorbij rijden en uitstappen en Roos roept nog maar Orry heeft het waarschijnlijk niet gehoord.

Ineens begint het heel hard te regenen. Tess en Roos rennen naar binnen in de market dome. Mark wacht even in het huisje. Orry zien we binnen ook nog even. Nu kreeg Roos weer geen aandacht, niet eens een vriendelijk gedag.

IMG-20210516-WA0022Market DomeMarket DomeMarket Dome

Mark komt terug na een minuut of 10 met kleingeld voor de trampoline, maar de vouchers die we hebben gekregen voor een gratis activiteit is hij vergeten. We lopen alsnog even langs de receptie.

Hierna is het droog en gaan we waterfietsen dit mogen we een half uurtje doen, maar we moeten op het meer blijven. De zwaan is te hoog om onder de bruggen door te kunnen. Het zonnetje is inmiddels weer gaan schijnen en het is heerlijk op het meer. Het trappen vergt wel de nodige energie en we zijn kapot na een half uurtje fietsen. Daarna kan Roos eindelijk op de trampoline.

IMG_20210516_120551

Ons huisje vanaf het water:

Uitzicht op ons huisje

IMG_20210516_123156

Inmiddels hebben Mark en Tess dorst gekregen en omdat het nog steeds lekker weer is, gaan we op het terrasje zitten van het café. Roos speelt in de speeltuin. Wederom kwam Orry langs en Roos riep weer naar hem, nu zwaaide Orry wel vriendelijk, maar dit keer negeerde Roos hem. Verlegen ? Of payback?

IMG_20210516_133732

Om 14 uur gaan we terug naar het huisje, weeronline zegt dat het zo gaat regenen en Ajax begint ook zo. Aangekomen in het huisje proberen we Ajax te kijken. Dit lukt niet. Het WiFi bereik is niet sterk genoeg. Roos speelt wat spelletjes op de telefoon en Mark en Tess kijken wat tv. Het regent.

Als het regenen is opgehouden gaan Roos en Mark een speurtocht doen. Deze begint bij de receptie en gaat via een app en door vragen te beantwoorden vind je het volgende punt en via diverse punten in het park vinden we het codewoord en hiermee kan Roos de schatkist bij de receptie laten openen en een cadeautje verdienen. Tussendoor blijven we nog even bij de kinderboerderij hangen waar Roos de lammetjes(geitjes) gras voert.

IMG_20210516_160121

Tess doet tijdens de speurtocht een dutje. Als Roos en Mark terugkomen is Tess inmiddels ook wakker. We gaan eten halen bij het restaurant. Daarna snel naar huis want volgens Buienradar gaat het zo weer regenen.

Na het eten gaan Mark en Roos even in bad. Daarna is het tijd om Roos naar bed te brengen. Hopelijk slaapt ze vanavond beter. Tess en Mark steken de openhaard aan en kijken nog wat tv. Het is de laatste avond van een geslaagd weekendje. Ondanks het matige weer en de coronamaatregelen.

17 mei 2021

Het weekend zit er weer op :'( erg jammer, maar Roos wil wel graag weer naar huis om de katjes te knuffelen, die heeft ze erg gemist.

Volgens vakantieritueel haalt Mark weer croissantjes, dit keer samen met Roos. We ontbijten, pakken in en zijn om ca. Half 10 vertrokken. We willen eigenlijk in de buurt nog even wat wandelen, want we zitten vlakbij het natuurgebied De Peel. Maar het is niet zo best weer. Mark heeft wel een uitkijktoren in de buurt gevonden, dus daar gaan we wel even heen. We (lees: Mark) hopen nog wilde zwijnen te spotten.

UitkijktorenUitkijktoren

Bij de uitkijktoren aangekomen blijkt deze onderdeel te zijn van een herdenkingsplek uit de tweede wereldoorlog en ook staan er nog een aantal bunkers.

KazematDe VossenbergKazemat1

Kazemat3

We moeten een flinke klim maken, maar boven aangekomen hebben we een prachtig uitzicht over het gebied. Het is hier boven wel koud en het waait hard dus we gaan vrij snel weer naar beneden. Helaas geen zwijnen te zien. Wel koeien, die we even gedag zeggen.

Groote PeelDe groote peel

Koe

Beneden kijken we nog even rond bij de bunkers maar al snel begint het te regenen en snellen we ons weer terug naar de auto. We vertrekken naar huis :(

Thuis aangekomen blijkt dat Simba en Nala zich erg hebben misdragen. We waren bij vertrek een restant brood in plastic weg te gooien (stom, stom, stom). De broodkruimels en plastic lagen verspreid over de hele woonkamer, gang, trap en zelfs slaapkamer! Dat wordt even stofzuigen dus. Eva en Elisa hebben Simba en Nala goed verzorgd dit weekend, maar nu is het tijd dat ze even buiten kunnen uitrazen. En wij alle troep opruimen.

1. Inanna:
    15 mei 2021
    Leuk hoor! Fijn te horen dat jullie eerste dag goed verlopen is, na jullie pech dag. Met Simba en Nala gaat alles goed! Ze krijgen meerdere keren per dag een bezoekje van Eva en Elisa en worden flink geknuffeld ;-)
  2. Ingrid Hesteren:
    15 mei 2021
    balen vd auto zeg!! maar goed, wordt ie weer opgepimpt. veel plezier daar verder. mooie omgeving. hoop dat weer meevalt
  3. Marije:
    15 mei 2021
    Wat een pech voor jullie vertrek!
    Gelukkig alleen schade aan de auto en niet aan jullie.
    Veel plezier nog daar en hopelijk valt het weer nog een beetje mee!!
    Liefs!
  4. Ger de Jong:
    15 mei 2021
    En mag Roosje zomaar op die hoge bed slapen?
  5. Janneke:
    18 mei 2021
    Ondanks het mindere weer, hebben jullie toch wel genoten, zo te lezen. Alleen jammer, dat een weekend zo voorbij is, als je het naar je zin hebt. De bungalows zullen van binnen heus wel up to date zijn, maar van buiten zien ze er nog steeds zo uit, als 40 jaar geleden, toen wij er waren. Op het park is wel veel te beleven, onder normale omstandigheden en de omgeving is prachtig. Wat hebben jullie leuke dingen gedaan. Fijn hoor!!