Center Parcs Huttenheugte juli 2020

27 juli 2020 - Dalen, Nederland

Vrijdag 24 juli 2020

​​​​​​
Tess is vandaag jarig!!! Hoera!!! Eigenlijk zouden we vandaag op vakantie gaan naar Engeland, maar vanwege de Corona hebben we dat maar niet gedaan. Een aantal weken geleden was Engeland nog gesloten vanwege het aantal besmettingen  daarom hebben we besloten een weekendje Center Parcs te doen in Drenthe, Huttenheugte. Een weekendje was nog net te betalen, doordat zoveel mensen in eigen land op vakantie gaan, zijn de prijzen geëxplodeerd.

We gaan vanochtend op tijd weg. We willen om 10 uur gaan rijden, vlak na de spits, zodat we op tijd aankomen, weer voor de vrijdagmiddag spits. Dit blijkt een goede keuze, want achteraf lezen we een nieuwsbericht dat er naast de vrijdagmiddag spits een drukke middag op de weg wordt voorspeld vanwege vakantieverkeer. Onderweg is het inderdaad al druk op de weg, de files staan de andere kant op, gelukkig. Ook hebben we flink wat buien gehad, maar op het park is het gelukkig droog.

Ruim 2,5 uur rijden verder, komen we aan op het park. We kunnen pas om 15 uur het huisje in, dus we verkennen vast het park. Het is, na een klein buitje na aankomst, gelukkig droog en het zonnetje begint later ook nog te schijnen.

Eerst gaan we zitten bij de "action factory". Misschien kunnen we hier wat eten en Roos spelen. Maar het blijkt dat voor alles betaald moet worden, het is een soort arcadehal. We drinken dus even wat en Roos mag even op de trampoline en race auto. De trampoline werkt 6 minuten en daarna komt er een alarm en komt er een platform omhoog zodat je er niet meer op kunt springen. Later wil Roos nog een keer, maar na een minuut houdt ze het voor gezien, ze is een beetje bang voor het dreigende alarm. Papa moet verder springen.

Roos race auto

Hierna doen we rondje park. Roos op de fiets en wij lopen. Dat is nog een hele wandeling. Het park is gesitueerd om een groot meer, middenin de bossen. Erg mooi, dat wel. De huisjes daarentegen zien er nog uit als van toen ze gebouwd zijn (30/40 jaar oud?)

Onderweg stoppen we bij kleine speeltuintjes zodat Roos nog even kan schommelen. Om 15 uur hebben we het rondje afgemaakt en eindigen we bij de kinderboerderij en vlakbij is de receptie. Mark haalt de sleutel en roos en Tess gaan naar het huisje. Binnen in het huisje ziet het er ook uit als dat er 30 a 40 jaar niks veranderd is. Een nieuwe TV, maar dat is het dan wel. Het is wel schoon.

IMG_20200724_152821IMG_20200724_152806

IMG_20200724_152755IMG_20200724_152748IMG_20200724_152741IMG_20200724_135942

We pakken uit en chillen even wat op de bank. We hebben onderweg leuke restaurantjes gezien in het plaatsje Dalen. Maar we zijn al best moe van de reis, Roos ook, dus we besluiten op het park te gaan eten, bij een pizzaria. Omdat we moeten reserveren vanwege Corona, moeten we wel al om half 5 eten.

De pizza smaakt ons goed, maar het is teveel. Mark krijgt net aan zijn shoarma Pizza op, maar Tess en Roos houden de helft over. Die nemen we mee, misschien morgen nog even opwarmen...

IMG_20200724_164818

Na het eten drinken we nog wat in de bar. Tess twee cocktails (want de tweede is bijna gratis) en Mark een biertje. Roos verveelt zich een beetje. Ze heeft nog even verstoppertje gespeeld met een ander meisje, maar ze is ook wel moe. Ze gaat nog even klimmen. Als dat lukt, springt ze van de fauteuil op de bank waar wij zitten. Na een keer of 20 vraagt de bediening of ze dat toch niet wil doen. We hebben nu ons drinken op dus het is ook tijd om af te rekenen en terug naar het huisje te gaan. Roos gaat lekker naar bed. Ze valt als een blok in slaap.

Roos springt op de bank

We hebben een open haard in het huisje, dus we steken wat geperst hout aan en drinken nog wat voor de TV. Reizen Waes in Noord Ierland komt voorbij (o.a. de muur en de oranje mars) en een reconstructie van de aanslagen in Noorwegen door Breivik... gezellig avondje TV :-)

Zaterdag 25 juli 2020

Vandaag gaan we naar Aqua Mundo, het tropisch zwemparadijs. We hebben 2 blokken van 1,5 uur gereserveerd. Normaal gesproken kun je gaan zwemmen wanneer je wilt, maar door Corona gaat dat nu even anders. We hebben tussen het 1e en 2e blok een half uur pauze, hierin moeten we ons wel even omkleden en weer naar buiten want het zwembad wordt schoongemaakt.
We moeten onze zwemkleding in het huisje al aan doen.

Papa en Roos huppelen naar het zwembad

Om 9:30 uur mogen we naar binnen. Het is bij de deur opening al warm. We moeten even onze handen desinfecteren. We krijgen de gebruikelijke gezondsheidsvragen. En dan mogen we eerst onze schoenen en slippers uit doen, de rest van onze kleding mogen we in het zwembad uit doen. Omkleden mag alleen bij vertrek.

We gaan van glijbanen, ook van de wildwaterbaan. Roos vindt het wel spannend, maar heel leuk. We willen door de stroomversnelling, maar deze staat uit. Na 1,5 uur is het tijd om het zwembad te verlaten. Over een half uur mogen we er weer in. Maar we moeten ons dus wel even omkleden.
Zowel Tess als Roos moeten een sanitaire stop maken. Mark wil wel een banaantje, dus gaan we even naar het huisje. Hier aangekomen neemt Mark ook nog maar een kopje koffie.
Als wij op het punt staan om ons weer om te kleden terug in onze natte zwemkleding (lekker koud) zegt Roos: “ik wil niet meer zwemmen”.  Hierop besluiten we om te douchen en lekker in bad te gaan.

IMG-20200725-WA0001

Na het douchen en badderen gaan we even lunchen. Eigenlijk wilden we wat broodjes meenemen naar de kinderboerderij maar besluiten toch in het huisje wat te eten. Als we klaar zijn gaan we richting de kinderboerderij, maar we zien dat de bungee trampoline open is, alleen moeten we hiervoor reserveren. Deze blijkt voor de eerstkomende 2 uur volgeboekt, dan maar om 14:30 uur een plekje reserveren voor Roos.

Het begint te regenen, we gaan weer in de “arcade hal” zitten even wat drinken en de tijd doden. Roos gaat 2x in de kinder Grand Prix. Wij genieten ondertussen van een drankje.
Als het dan tijd is voor Roos om op de bungee trampoline te gaan blijkt dat het niet doorgaat ivm met de regen. We gaan even naar de receptie om ons geld terug te vragen. We regelen meteen toegang voor Plopsa Indoor Coevorden voor morgen. We gaan kijken of we Bumba kunnen ontmoeten of andere Studio 100 figuren.

IMG-20200725-WA0009IMG-20200725-WA0015

We hebben nog 1 muntje over. Roos wil toch wel op de trampoline, gelukkig hebben ze binnen ook nog een trampoline. Samen met Mark gaat zij hierheen. Tess houdt een tafeltje bezet, want om 15:30 komen Orry & Friends een "knotsgekke" spelshow doen.

We moeten even wachten totdat de show begint, maar Roos vermaakt zich goed. Ze is aan het spelen met een baby'tje aan een tafel verderop. De vader komt bij ons vragen of Roos ook chipjes mag en feliciteert ons, want Roos heeft verteld dat ze ook een broertje of zusje krijgt! Dan weet ze meer dan wij!

Op een gegeven moment begint de show en er wordt gevraagd of alle kindjes op een stoel willen zitten bij hun papa en mama, want door de corona maatregelen MOET iedereen aan een tafel zitten. Mark gaat Roos maar even halen want die loopt ergens rond, maar het blijkt dat ze aan tafel zit bij het gezin met het baby'tje. Ze heeft het daar prima naar haar zin en wil daar graag blijven, dus moeten Tess en Mark zonder kind aan de spelshow meedoen.

Op een gegeven moment zagen we in de verte Roos met haar tijdelijke papa naar het podium lopen. Had ze Bingo??? Roos had helaas een valse bingo, hoorden we later van haar oppas papa en mama. Maar wij hadden even een uurtje voor onszelf dankzij deze aardige mensen die even wilde oppassen. Niet dat we daar echt wat aan hadden, want we zaten nog steeds opgescheept met de "knotsgekke" show van Orrie.

Aan het einde kon Roos nog even dansen. Hierna gingen we wat leuks halen voor onze buurmeisjes Eva en Elisa omdat zij tijdens ons weekendje weg heel veel met Simba en Nala gingen knuffelen.

IMG_20200725_151613

Roos aan het dansen bij Orrie

Toen was het alweer 17 uur dus tijd om te eten bij Fuego. Een grill restaurant. Verrukkelijk!!! Een heel leuk concept ook. Voor binnenkomst kregen we te horen dat we een tempel binnentraden en we kregen een plattegrond en "olielamp" om onze weg te vinden naar onze tafel. We hebben er heerlijk gegeten en Mark had er een "do it yourself" cocktail. Een Great Balls of Fire cocktail die zelf gemixt moest worden.  Voordat we daar klaar waren was het alweer bedtijd voor Roosje.

IMG_20200725_172235IMG_20200725_172638

Het zwembad hadden we voor morgen ook gereserveerd maar dat konden we niet terugvinden op de app. Dus is Tess nog even naar de receptie gegaan om dit te checken. De reservering staat er nog in. Tess heeft een bonnetje gekregen.
Mark bleef bij Roos. Roos had een kids Safari auto zien staan hier wilde zij even in.
Nu was het dan toch echt tijd om naar het huisje te gaan.
We zagen in onze “tuin” een rat lopen. Gadver! De schuifdeur houden we maar dicht vanavond. Als Roos dr tanden gepoetst zijn gaat ze lekker naar bed. Mark leest een verhaaltje voor en kriebelt haar ruggetje even. Ze valt weer snel in slaap.

Dan is het tijd om bij te komen. We ploffen op de bank en kijken wat tv, want ook wij zijn moe voldaan na een lange dag.

zondag 26 juli 2020

vanmorgen gaan we naar Plopsaland! Dit "park", het heeft wat weg van Linaeushof, maar dan voornamelijk indoor, ligt zowat in CenterParcs. Om 8 uur wordt Mark wakker en gaat kijken bij Roos, ze is ook net wakker. Heerlijk geslapen weer.

Mark gaat even snel croissants en broodjes halen in de supermarkt, want dat mag natuurlijk niet ontbreken. 's ochtends lekker verse croissants, dat maakt het vakantiegevoel echt af.

Na het ontbijt gaan we op weg naar Plopsaland. Dit is ca. 10 minuutjes lopen. Buienradar geeft aan geen regen, maar we zien juist een donkere wolk overkomen en inderdaad, terwijl we buiten in de rij staan, begint het te spetteren. Gelukkig maar een paar spetters. Ze hebben hier allerlei coronamaatregelen genomen. Zoals wachten op een groene stip = 1,5 meter afstand. En bij elke attractie verplicht je handen ontsmetten, dus vanmiddag zullen onze handen wel kloven zijn (en dan nog het chloor van het zwembad eroverheen). En in de attracties overal meer dan 1,5 meter afstand en het is gelukkig ook niet zo druk. Dus weinig wachtrijen, geweldig! Ook Roos vindt het hier geweldig, met draaimolen, attracties met Bumba/Wicky de Viking achtbaan, die Roos wel spannend vindt, maar achteraf toch wel heel leuk.

Plopsaland heeft ook een gedeelte buiten, waaronder een klimmuur. Roos wil hier graag heen. In het begin nog wat onwennig, maar na een paar keer klautert ze omhoog. Alleen het laatste stukje heeft ze een zetje nodig van papa. Bovenaan gekomen, kun je met een steile glijbaan weer naar beneden. Ook is er een verkeersplein waarmee je in een electrische brandweer- of politie auto kunt rijden. Dit vindt Roos helemaal te gek en is hier niet meer weg te slaan. Tot slot gaan Mark en Roos binnen nog even in de vuurtoren en Tess en Roos in het piratenschip.  Dan is het alweer tijd om te vertrekken want om half 4 hebben we het zwembad gereserveerd.

IMG-20200726-WA0052IMG-20200726-WA0049IMG-20200726-WA0011IMG_20200726_135643IMG_20200726_101931

IMG_20200726_101350

Snel naar het huisje om om te kleden en hup naar het zwembad. Roos vindt het weer geweldig. De wildwaterbaan, glijbanen en duiken, (bijna) niks is te gek. Waar ze gisteren nog niet in alle glijbanen durfde, was die angst nu verdwenen. Voor we het weten is de 1,5 uur voorbij en moeten we weer het zwembad uit. Dat vinden we erg jammer, maar we hebben ook trek gekregen. We gaan wat makkelijks halen bij de snackbar en vinden buiten op het terras een plekje om dit op te eten. Roos kan nog even in de speeltuin spelen, maar er is ook nog een betaalde trampoline. De muntjes zijn alleen op. Voor Roos geen probleem want die springt gewoon mee met andere kindjes. Dat is natuurlijk niet de bedoeling want de ouders hebben ervoor betaald, gelukkig is dat geen probleem. Pas bij een volgend kindje, die niet samen met Roos wil springen, moeten we haar van de trampoline trekken.  Dat wordt gillen, dus maar meteen op naar het huisje, het is toch bedtijd. Roos nog even douchen, Mark gaat ondertussen nog even bier halen in de supermarkt. Helaas is deze vandaag al om 16.00 uur dichtgegaan, dat wordt dus een onvrijwillige drooggelegde zondagavond....

Plopsaland

Plopsland roos op de klimmuur

Plopsaland Roos en Tess in de Vikingboot

Maandag 27 juli

Vandaag gaan we weer naar huis, maar eerst langs Wildlands. Roos zegt ‘s ochtends voordat we weg gaan al: “ik wil naar huis, naar de katjes. Ik mis ze”. Maar Roos heeft toch wel zin om naar de dierentuin te gaan.
Bij elke pitstop helpt ze ons wel herinneren dat ze de katjes mist.
we wilden de route volgen,eerst de jungle, dan Afrika en dan de Pool gebieden, maar het schijnt al best druk te zijn in de jungle route dus worden we richting “Afrika” gestuurd. Maar ook daar is het druk en kunnen we in ieder geval geen 1,5 meter afstand houden. Ook al proberen we het, het lijkt alsof we als enige in de corona crisis leven.

We zien leeuwen, Mongoesten, Bavianen, Stokstaartjes, kamelen, zebra’s, Gnoes, Nijlpaarden en nog veel meer Afrikaanse dieren. Deze dierentuin is net zo mooi opgezet als Burgers Zoo, wel een stuk kleiner en daarom ben je er ook vrij snel doorheen.  We wilden ook een Safari doen, maar de wachttijd is 1 uur, nou laat maar, dat slaan we over.
Hier is ook een indoor speeltuin, maar dat kunnen we vanmiddag nog wel even doen. Eerst de rest van de dieren zien.
Afrika gaan door middel van een pad over in een “pool gedeelte” hier zijn Pinguïns en Ijsberen. Hierna kunnen we naar de jungle gedeelte. Hier loopt een pad rondom het olifanten verblijf. Er waren hier ook hele mooie vogeltjes te zien. Ook kon je hier een jungle cruise doen, maar ook hier was de wachttijd 1 uur. Ook dit slaan we dus over.

We gaan nog een keer naar het Afrika gedeelte voor de indoor speel paradijs, ook al wil Roos liever naar huis, we denken dat Roos dit toch wel graag wil doen. Roos kan hier even een aapje zijn, maar ze is best klein dus wij gaan ook maar heel even mee. Na kort gespeeld te hebben zegt Roos om kwart voor 3: “ik wil naar de katjes toe, ik wil naar huis”. Nou dat gaan we dan maar doen. Het is nog 2,5 uur rijden. En onderweg nog even eten.

IMG_20200727_125800IMG_20200727_140306_784IMG-20200727-WA0044

IMG-20200727-WA0034

Vlak nadat we wegrijden valt Roos al in slaap. Het is pas half 4, maar zo'n dagje dierentuin is wel vermoeiend.

Na 1,5 uur rijden stoppen we bij McDonalds Amersfoort. We moeten Roos wakker maken.

IMG-20200727-WA0047

Even lekker gezondigd bij de Mac, Roos nog een speeltje, waarmee ze de hele rest van de reis mee kan spelen. Geweldig zoveel verbeelding zo'n kind heeft..

IMG_20200727_171455

Thuisgekomen blijken Eva en Elisa ook in huis te zijn om de Simba en Nala eten te geven. Ze hebben samen met "Oma Mauw" het hele weekend op de katjes gepast. En dat was maar goed ook, want ze hebben zich vreselijk misdragen.

We bedanken ze, Roos kan lekker naar bed en wij ploffen op de bank neer. Bijkomen en nagenieten van een geweldig weekend.

Wildlands Nijlpaard onder water

Wildlands struisvogel

1. Marije:
    27 juli 2020
    Wat een uitgebreid verslag. Leuk om te lezen!!
  2. Janneke:
    29 juli 2020
    Wat een heerlijk weekend. Jullie hebben genoten, zo te lezen. En wat een prachtig, uitgebreid verslag hiervan. Leuk voor later hè Mark, om terug te lezen. Weten we alles van.