Disneyland Parijs februari 2022

1 maart 2022 - Marne La Vallée, Frankrijk

Wij gaan van 27 februari t/m 1 maart naar Disney. We hoopten dat Senna mee kon, maar zij had helaas geen vakantie meer. Gelukkig wilde Flip wel mee. We verblijven in Hotel Cheyenne, dit is een Disney hotel met Toy story thema, nou ja eigenlijk alleen Woody, Jessie en Bullseye van Toy Story. Dit ligt naast Santa Fe waar we exact twee jaar geleden ook zijn geweest. Bijna 30 jaar geleden is Tess hier geweest met Paul, opa Venray, tante José en Willeke en Ruben. Maar toen bestond Toy Story nog niet. Toen was het een western thema.

Zaterdag 26 februari

We gaan vandaag alvast die kant op, dan blijven we eerst een nachtje in een Ibis hotel. Deze ligt ongeveer 15 minuten buiten het park. Dan zijn we al in de buurt. ‘S ochtends hebben we rond 9:45 uur afgesproken met Flip, want Roos moet zwemmen, dan gaan we meteen daarna weg, maar hij had een uitdaging. Door de storm van vorige week is er iets mis met zijn zonnepanelen. Mark gaat nog even helpen, maar ze waren al snel achter de oorzaak.

Om 10 uur moeten we weg, want Roos heeft zwemles om half 11. Het is vandaag kijkdag. Dat is leuk. We mogen eindelijk weer eens kijken. Flip gaat ook mee. Roos moet ook met kleding aan zwemmen. Ze moet op de buik schoolslag van de ene kant naar de andere kant, op de rug terug, en nog een keer. Daarna een heerlijke natte knuffel aan Tess gegeven, daarna de natte kleding uit gedaan. Niet vergeten uit te hangen in het hotel vanavond. Ook moet Roos door het gat zwemmen, en duiken door een hoepel, borst- en rug crawl.

Om 11 uur is Roos klaar. Even snel douchen en omkleden. Even gauw naar het toilet en op weg naar Parijs. Halverwege stoppen we even om wat te eten. Ook al hadden we al wat krentenbollen gegeten. Ook even de benen strekken. En Flip gaat nu even rijden. Roos valt in slaap.

IMG_9673

Heel verstandig, dan lijkt het niet zo lang te duren. Later wisselen Mark en Flip weer met rijden en dan rijden we door tot het hotel. Om ongeveer 17 uur komen we aan bij het hotel.

Achteraf had Flip geen extra kamer hoeven te boeken, want we hadden een extra bed in een "eigen kamertje". Deze gebruikten we als opslag voor de natte zwemkleding van Roos en onze koffers.

IMG_9674

Even snel inchecken en spullen binnen zetten. Flip ophalen, maar hij is aan het bellen met...... :-) Als Flip klaar is met bellen gaan we naar Disney Village om te eten. We gaan bij Annet’s diner eten. Een heerlijke burger. Roos en Tess delen een burger en de patat. Flip en Mark nemen ieder een menu. We worden geholpen door een ober op rolschaatsen. Echt grappig.

Hierna gaan Mark en Flip een biertje doen in het sports cafe. Roos en Tess gaan even de winkeltjes in. Roos ziet ipv Minnie oren, Simba oren. En Tess ziet een Grogu knuffel voor Flip.

1DBE5A86-308B-4992-85EF-DDAB0F8FEF50

Maar we besluiten om eerst even bij de mannen te gaan zitten en ook te gaan drinken. Als de drankjes op zijn gaan we terug naar de winkel om de oortjes voor Roos te halen en Grogu (baby Yoda) voor Flip. Dan is het tijd om terug naar het hotel te gaan. In de auto zegt Roos “ik ben zo moe ik wil slapen”. Nou dat is mooi, we zijn er bijna. Morgen vroeg op.

Mark heeft nog even met Flip afgesproken. Tess blijft bij Roos. Tess heeft alvast de spullen en kleding klaar gelegd voor morgen. Ook heeft Flip voor de volgende dagen een Ibis hotel geboekt. Om ons privacy te geven zegt hij, maar ik denk dat hij zelf gewoon privacy wil om te kunnen bellen met....... :-) Maar wat de reden ook is, hij ontbijt wel mee en gaat mee het park in, dus gezellig wordt het toch wel.

27 februari

Gisteravond sliep Roos pas rond half 10. Vreemde kamer, vreemd bed. Boven in het stapelbed bij Mark & Tess. Niet vreemd dat zij niet kon slapen (ondanks dat ze wel moe was), maar wel lastig, want we moesten vroeg op. Vandaag gaat de wekker om 6 uur. We gaan richting Hotel Cheyenne. We kunnen al voor 7 uur inchecken. Dan kunnen we nog niet naar de kamer, maar we krijgen wel al de magic pass. Deze dient straks als “sleutel” van de kamer, maar ook als toegangs ticket voor het park.

We willen straks ontbijten bij Starbucks, maar deze gaat pas om half 8 open. Zo laat is het nog niet. Eerst maar even onze auto verplaatsen. Deze staat nu nog op een parkeerplaats voor 30 minuten. De parkeerplaats voor lang parkeren is iets verder. Dan lopen we terug naar de hoofdingang. De dame van de receptie vertelde ons dat we met onze magic pass ook een gratis kopje koffie, thee of warme chocomelk kunnen halen in diverse blokken, waaronder blok nummer 19. Dit gaan wij maar even doen. Flip en Tess nemen warme chocomelk. Mark neemt koffie en Roos dacht dat zij water nam, nou dat nam ze ook maar dat was warm water. Dat wilde ze niet. We hadden Taksi van huis meegenomen. Dan maar Taksi.

Iets voor 7:30 uur zien we dat Starbucks al open is. We gaan even wat eten. En nog maar wat warms drinken. Het is nog erg vroeg en dus nog erg koud. Het is -2 graden. Rond 8 uur gaan we weer naar de receptie. De shop is open. We kijken hier even rond. Ik haal met de voucher een photopass. Hier kunnen alle attractie foto's, eventuele selfie foto's met de figuren en eventuele magic shots op. We moeten nog even wachten.

IMG_9684

Om 8:15 uur staat Woody namelijk vandaag op de foto locatie in ons hotel. Deze kans laten we niet voorbij gaan.

IMG_20220227_082049IMG_20220227_082104

Zodra we klaar zijn met Woody gaan we richting Park. We kiezen voor Studio's Park. Hier zijn we al een tijd geleden niet geweest. We willen juist vandaag naar dit park, want alleen vandaag op zondag is er een Stitch show. Maar dat is pas vanmiddag. Eerst bij Crush kijken. Hier zetten we de bolderkar neer. 115 minuten wachten??? Ja dahag, dat doen we natuurlijk niet. Maar we kunnen wel in de vliegende tapijtjes. Roos vindt dit helemaal leuk. De bolder kar laten we even staan. Hierna gaan Roos en Tess in een Cars attractie. Best geinig. Nog nooit eerder in geweest. Als je er in zat, leek het net alsof je ging botsen, maar je draaide net op tijd weg. We gingen hierna kijken bij Ratatouille, maar die was nog dicht.

Dan door naar Toy Story Playland. Mark en Flip gaan in de RC racer. Tess en Roos gaan wachten. Roos mag er nog niet in. De mannen nemen een rider switch kaartje mee. Het wachten duurt best lang, Tess en Roos gaan even in Slinky Dog. Hierna zijn Mark en Flip ook bijna aan de beurt. Als Mark en Flip er in zijn geweest, gaat Tess samen met Flip in RC Racer en Mark en Roos in Slinky Dog.

IMG_20220227_100811IMG_9685

Hierna lopen we door naar de parachute sprong. Je kunt maar met z'n 3en naast elkaar, Mark moet toch een sanitaire stop maken. Flip, Tess en Roos gaan met z'n drietjes. Als wij dan bijna aan de beurt zijn, zien we Mark staan. Mark stond bij de ingang te kijken en werd aangesproken door een cast member. Zij vroeg of Mark alleen wilde, maar hij vertelde dat hij op Tess en Roos aan het wachten was. Toen mocht hij door een hekje lopen naar een andere ingang, maar hij kwam net te laat. Toen kreeg Mark een rider Switch kaartje met z'n vieren. Flip wilde even bellen met...... ;-) dus Mark Tess en Roos gingen met z'n 3tjes nog een keer.

IMG_9686IMG_9687IMG_20220227_104708

Het was nu tijd voor een plas pauze voor ons allemaal. Hierna liepen we weer even terug naar Crush, om te kijken of de rij al wat korter was. Onderweg zagen we een selfie spot met Buzz Lightyear en een selfie spot met Jessie. Naast elkaar. Dit gaan wij natuurlijk even doen.

WhatsApp Image 2022-03-02 at 11.19.55 AMWhatsApp Image 2022-03-02 at 11.19.54 AMWhatsApp Image 2022-03-02 at 11.19.52 AMIMG_20220227_112318

Aangekomen bij Crush blijkt deze inderdaad korter, maar nog steeds 100 minuten. Nou we zijn niet gek, we lopen door. Roos wil toch in de Tower of Terror. Weet je het zeker Roos, dit kan best heel eng zijn. Ja, ze weet het zeker. Ok ga maar mee. Mark blijft bij Flip, want Flip wil niet. Tess en Roos gaan samen. Roos vindt het allemaal best wel spannend, maar te leuk om niet te kijken. Ze vond de attractie onwijs leuk. De leukste van allemaal, maar dat heeft ze Tess een paar keer horen zeggen...

DisneylandParis-id10952392

Marvel super helden meet&greet is gesloten, opent pas over een uur of 2. Stitch show de engelse versie begint pas over een uur. De Disney Junior show is momenteel vol. Jammer, maar dan slaan we dit over. Roos heeft ook niet zo'n zin in een show. We lopen weer terug naar Ratatouille, deze is wel open, maar terwijl wij daar staan te kijken springt de klok van 50 minuten naar 60 minuten. Laat maar, we lopen door naar een nieuwe Cars attractie, nou ja nieuw, het thema Cars is nieuw, maar het concept is het oude Studio tram tours.  Wacht rij valt mee.

IMG_20220227_125327IMG_20220227_125357

Hierna halen we de bolderkar weer op. We gaan even wat eten. Maar bij de Marvel meet kun je alleen een wafel halen, dit is niet genoeg voor de mannen. Wel zien we de Incredibles.

IMG_20220227_131658IMG_20220227_131659

We gaan eten bij En Coullise. We nemen een Black Widow Menu. Tess deelt hem met Roos. Mark en Flip eten er allebei een. Roos en Tess gaan nog even langs de winkeltjes.

Roos mag voor t eerst, als ze een souvenir wil, deze van haar eigen spaargeld kopen.  Ze ziet een Frozen Olaf projectie light stick en deze koopt ze dus van haar eigen centjes.

We gaan even terug naar het hotel. We lopen langs het Marvel hotel. Hier zien we wat superhelden.

IMG_20220227_145048IMG_9696IMG_9697

Mark brengt Flip even naar zijn Ibis hotel zodat hij kan inchecken. Roos en Tess checken tegelijkertijd in, in hotel Cheyenne. We zitten boven op de eerste etage in kamer 2577. Er is geen lift, nou ja, die hebben wij niet ontdekt. De bolderkar laten we even beneden staan. Al gauw komt Mark terug, en we kunnen de auto uit laden. De hele parkeerplaats is vol. Mark moet de auto ergens in het gras parkeren. Maar als wij onze kamer hebben bekeken en naar buiten kijken, zien we de parkeerplaats, en op dat moment komen er mensen aangelopen naar hun auto, laden deze in. Dit plekje komt vrij, vlak voor onze kamer. Wij sprinten naar buiten, zodra de auto weg rijdt, zetten Roos en Tess de bolderkar neer. Dat is maar goed ook, want voor Mark rijdt er een auto die daar wilde parkeren, maar ja dat kan niet want wij staan er, en deze auto rijdt door en Mark kan de auto netjes in een parkeervak zetten. En als wij in de kamer zijn kunnen we deze in de gaten houden. (Dat was leuk bedacht, maar bij vertrek blijkt er een auto tegenaan gezeten te hebben, wat we niet hebben gezien :-(  )

IMG_20220227_150644IMG_9698IMG_20220227_153803IMG_20220227_153824IMG_9703IMG_9700IMG_9699IMG_9701IMG_9702IMG_20220227_154006IMG_9704IMG_20220227_160103IMG_20220227_160430IMG_20220227_160451

Als dit klaar is, gaan we terug naar het park, We gaan nu naar het disneyland park.

IMG_20220227_163012

Flip komt iets later. We gaan een rondje met de trein, deze hebben we al een tijd niet gedaan. De buggy mocht nooit mee, of de trein was in onderhoud. Nu mag de bolderkar ook niet mee, maar we besluiten de attractie toch weer een keer te doen. We doen een rondje, we stappen niet ergens anders uit. Kan ook bijna niet want alleen station Main Street USA en Frontierland zijn open. Fantasyland en Discoveryland zijn gesloten.

IMG_20220227_165854IMG_20220227_165933IMG_20220227_165938IMG_20220227_165959IMG_20220227_170002IMG_20220227_170009

Als wij weer op MainStreet USA aankomen is het bijna tijd voor de Parade: Disney Stars on Parade.

IMG_9705

Heerlijk om weer te zien. Roos beseft het nu ook allemaal veel meer, en ze herkent veel meer figuren. Ondertussen is Flip ons schijnbaar straal voorbij gelopen. Maar het is dan ook heel erg druk.

IMG_9707IMG_9708IMG_9709IMG_9710IMG_9711IMG_9712C6C3E712-733C-4722-806D-48A6839C7F81

Flip is al bij Casey's corner. Hier hebben wij afgesproken om een HotDog te gaan eten. Het zijn wel dure hotdogs, maar wel super lekker. Roos eet liever een patatje. Ketchup is niet haar ding.

Na het eten gaan we in Buzz Lightyear. Roos herinnert zich deze nog. Zij wil graag op aliens schieten. Gelukkig valt de rij ook mee, dus kom op, we gaan.

DisneylandParis-id10964643DisneylandParis-id10964645

Het is al best wel laat en bijna tijd voor de vuurwerk show Illuminations. Deze hebben we al lang niet meer gezien. Het was vaak te koud om te wachten, even een plekje zoeken waar we het kunnen zien, en waar er ruimte is voor de bolderkar. We hebben genoten.

IMG_9716IMG_9715

We lopen richting ons hotel. Flip loopt ook even mee. Roos ligt in de bolderkar en is bijna in slaap gevallen als we aankomen in de bar van het hotel. Hier gaan we even wat drinken, Roos gaat even beter liggen in de bolderkar en is meteen vertrokken. Na dat ene drankje is het tijd om gedag te zeggen tegen Flip, Hij pakt de metro naar zijn hotel, wij gaan naar onze kamer. There is no such tired, as Disney tired.

IMG_9717

Als wij aankomen in het hotel worden we welkom geheten op het televisiescherm.

IMG_9719

Roos d'r bedje even klaar maken, daarna Roos even omkleden en meteen d'r bedje in. Wij ook. Tess deed nog een poging om het blog te schrijven, maar we waren zo moe dat we ook maar gingen slapen. Morgen weer vroeg op voor het ontbijt en de extra magic hours.

28 februari

6:30 uur gaat de wekker. Snel aankleden en opfrissen dan naar Chuck Wagon voor het ontbijt. Flip komt iets later maar ontbijt wel mee, maar wij beginnen alvast. Mark en Tess beginnen aan Engels ontbijt. Roos met croissantjes. Als Flip er is gaat hij ook lekker ontbijt halen. We halen nog wat broodjes voor de lunch. We hebben een plastic tasje mee. Hierna belt Mark even met Senna, want Senna is vandaag jarig. Mark en Tess zijn 10 jaar samen. (Eigenlijk 29 februari, maar dat kun je niet elk jaar vieren) .Ondertussen lopen we richting het Disneyland park. Binnen worden we welkom geheten door Mickey en Minnie.

IMG_9721

We lopen meteen naar Big Thunder Mountain. Hier mag Roos eindelijk in. De wachtrij is maar 5 minuten, dit is een bijzonder moment. Dit hebben we nog nooit eerder meegemaakt, dat deze wachtrij zo kort is. Als we klaar zijn wil Roos nog een keer, De wachtrij is nog steeds maar 15 minuten, nou kom maar, we doen hem nog een keer.

DisneylandParis-id10969060DisneylandParis-id10969526

Roos wil graag in de bootjes, we lopen daar naartoe maar via Adventureland. Mark en Flip gaan in Indiana Jones. De mannen nemen geen rider Switch kaartje mee, want ook hier is de wachtrij maar 5 minuten. Als Mark en Flip terugkomen, gaat Tess met Flip samen. We worden flink door elkaar geschud, maar de achtbaan is erg leuk.

IMG_9723IMG_20220228_095242

We lopen via Adventure Isle door een piraten grot, naar Pirates of the Carribbean. Hier is Roos al eens eerder in geweest, maar dat wist ze niet meer. Nu nog maar een keer haar geheugen opfrissen.

DisneylandParis-id10970883

We lopen langs Peter Pan en Dombo, maar de wachtrijen worden erg lang. We lopen door naar het treintje en de bootjes. Eerst in Casey Jr. Circus Trein, Deze wachtrij is ook maar 5 minuten, daarna gaat Flip even bellen met..... ;-) . Mark, Tess en Roos gaan in het bootje langs de sprookjes. Ook maar 5 minuten wachten. Flip is nog steeds aan het bellen.

IMG_20220228_105120IMG_20220228_110111IMG_20220228_110122

We gaan Roos d'r gezicht laten schminken. Roos wil graag Simba. Weet je het zeker? Niet als een mooie prinses? Nee, ze weet het zeker. Zij wil Simba.

IMG_20220228_111014IMG_9724IMG_20220228_111221IMG_9725

Hierna lopen we via het zwaard van Koning Arthur

IMG_9727

Langs het kasteel

IMG_20220228_112035

Naar de Cable Car Bake shop. Hier nemen we een kopje koffie, warme chocomelk en taksi (hebben we van huis meegenomen).

IMG_20220228_113356

Als we bijna klaar zijn komt Flip er ook aan. Hij was blijkbaar al 3x langs gelopen. We hebben hem niet gezien.

We lopen weer langs het kasteel

IMG_20220228_120525

We willen op de foto met Assepoester, maar als we langs de selfiespot lopen is de rij veel te lang. Laat maar. Op de app staat dat het Doolhof van Alice in Wonderland gesloten is, toch gaan we er heen om even te kijken. Maar dan zien we Teigetje. Roos en Tess gaan wachten op Teigetje. Flip en Mark gaan zonnen in het gras.

IMG_20220228_1222208F1B155E-CD64-48B3-89CB-615B1B5715D8IMG_20220228_123218IMG_20220228_123415IMG_20220228_123418IMG_9730

Het Doolhof is inderdaad gesloten. We gaan naar Hyperspace Mountain. Flip en Mark nemen de single ride en vragen allebei om een rider switch kaartje. Tess en Roos lopen naar de uitgang, daar kunnen we de foto's ophalen. maar onderweg duwt Roos de bolderkar, maar struikelt over haar jurk. Haar knie doet pijn, en haar handen. Nou ga maar niet meer duwen, maar ga lekker zitten in de bolderkar. Als Roos weer rustig is geworden en vrolijk gaan Tess en Flip nog een keer in Space Mountain.

FC7F10C1-225F-414B-8A35-C3EAF39AD983IMG_20220228_131020IMG_20220228_131405DisneylandParis-id10975245DisneylandParis-id10975246DisneylandParis-id10975492

Flip heeft last van z'n rug. We gaan even relaxen. En eten nog wat broodjes.

IMG_9733IMG_9732

We lopen richting Main Street, We hebben trek in een snackje en een kopje koffie. We gaan even op een trappetje zitten om bij te komen.

IMG_20220228_153552

We zien dat het doolhof weer open is, hier lopen we naartoe. Onderweg moeten we even stoppen. We horen muziek. Er komt een mini parade voorbij.

WhatsApp Image 2022-03-02 at 10.37.30 AMWhatsApp Image 2022-03-02 at 10.37.27 AMWhatsApp Image 2022-03-02 at 10.37.29 AMWhatsApp Image 2022-03-02 at 10.37.29 AM (1)WhatsApp Image 2022-03-02 at 10.37.28 AMWhatsApp Image 2022-03-02 at 10.37.28 AM (1)WhatsApp Image 2022-03-02 at 10.37.26 AM (1)WhatsApp Image 2022-03-02 at 10.37.30 AM (1)

Na het doolhof gaan we in de thee kopjes.

IMG_9738IMG_20220228_141418

Er is een Selfiespot met Rafiki, daar open we naartoe, maar aangekomen staat er geen Rafiki, dan even doorlopen naar Baloe. Wij zien geen Baloe, maar wel cast members. Oh als we door de struiken kijken zien we Baloe komen. We gaan in de rij staan.

IMG_20220228_160411DisneylandParis-id10980273DisneylandParis-id10980266DisneylandParis-id10980302DisneylandParis-id10980334WhatsApp Image 2022-03-02 at 10.37.26 AM

Hierna is het tijd voor Star Tours. Dit is een flight simulator van Star Wars. Klinkt heel leuk. Roos mag er nu ook in. De cast member vraag of Roos een prinses of een leeuw is. Toen bedacht ze, wij hebben Princess Leia (Star Wars), Zij kan Princess Lion zijn.

IMG_9742IMG_9743IMG_20220228_165716IMG_20220228_165729

Eenmaal klaar is Tess heel erg misselijk. Wagenziek oid. Jammer, maar gelukkig aan het einde van de dag en niet aan het begin. Tess en Roos gaan even de laatste zonnestralen meepakken, Mark en Flip gaan nog een keer in Space Mountain.

DisneylandParis-id10981456

We gaan even bij Buzz Lightyear kijken, want de hele dag is de wachtrij al te lang. Die lijkt stuk, maar we zien wel mensen in de rij. Na een paar minuten wachten gaat de attractie toch open, we mogen er toch in en hoeven dan niet lang in de rij te wachten.

DisneylandParis-id10982025DisneylandParis-id10982044

Roos wil graag in het spookhuis. Weet je het zeker? JAAA gilt ze het uit, nou dan lopen we maar richting Phantom Manor. Deze is niet zo eng als de Tower of Terror. Roos vindt het erg leuk en wil nog een keer, maar Tess is nog steeds niet helemaal lekker. Tess heeft de minnie oortjes afgedaan die ze de hele dag al op heeft, dit scheelt enorm. de hoofdpijn trekt eigenlijk meteen weg. Bij de ingang van Phantom Manor genieten we van het prachtige uitzicht op Big Thunder Mountain.

IMG_20220228_183030

Hierna gaan we wat eten. We lopen naar Disney Village, dan zijn we de grootste drukte voor.

WhatsApp Image 2022-03-02 at 10.37.31 AM (1)

Hotel New York is verbouwd. Het heeft een Marvel thema gekregen. 2 jaar geleden was dit hotel in onderhoud, toen hebben wij de andere hotels bekeken. Vandaag gaan wij hier even naar binnen. We gaan een drankje doen in de Skyline bar. De ober vraagt of we de bolderkar nodig hebben, nou ja, liever wel, dan kan Roos erin gaan liggen en gaan slapen. Ok, neem maar mee, maar voordat Roos gaat slapen, moet ze wel even door het "raam" kijken. Dit is een gigantische muur van schermen alsof je uit het raam van een wolkenkrabber kijkt met uitzicht over Manhattan. Er komt af en toe iets voorbij. We zien Iron Man en Spiderman voorbij komen. Zo leuk!!! Maar al gauw valt Roos in slaap.

IMG_9744IMG_20220228_200227IMG_20220228_201702imgly_1082265232544087279

Het is weer tijd om gedag te zeggen tegen Flip, hij gaat naar zijn eigen hotel, wij naar ons hotel. Mark haalt eerst een biertje in de shop. Tess wilde een warme chocomelk, maar Starbucks was erg druk, en Tess wilde niet zoeken naar een koffiemachine, dus we lopen door naar de kamer. We lopen alleen eerst de verkeerde kant op, en we zitten helemaal aan de andere kant, dus we moeten helemaal terug, wat nog best een aardig stukje lopen is en onze voeten zijn al zo vermoeid van twee dagen lopen. Gelukkig slaapt Roos en merkt zij er niets van.

Roos even gauw omkleden en in bed gelegd, tijdens het omkleden slaapt ze gewoon door. Mark en Tess hebben het 10 jarig jubileum gevierd. Even douchen, biertje drinken en slapen, morgen weer vroeg op.

IMG_20220227_215917

1 maart

We moeten om 19 uur al Thuis zijn, want Flip werkt tegenwoordig bij de brandweer, zo ook vanavond. Eerder naar huis dan gepland. Dus al om 12 uur ipv 14 uur, wat we eerst gepland hadden. We staan weer om 6:30 uur op. Roos even douchen, gauw aankleden, opfrissen, tassen pakken en in de auto leggen. Op naar het ontbijt. We zijn 5 minuten later dan gisteren en er staat nu een enorme rij.

IMG_20220301_070931

Roos en Tess gaan alvast ontbijt halen, Mark wacht even, want Flip is er ook bijna. Zodra Tess en Roos gaan zitten, komt Flip aangelopen. Hij heeft wel wat moeite moeten doen om zich voorbij de rij te wringen, maar het is gelukt. Mark en Flip halen hun ontbijt. Eigenlijk is het beter om nog eerder weg te gaan, want anders komen we in de file bij Antwerpen. Zonde hoor, dit is een weggegooide dag en weggegooid geld. Dit gaan we de volgende keer anders doen, dat weten we wel.

We gaan nog even naar het Studio’s park. Roos wil nog heel graag in de Tower of Terror, en Flip moet mee van Roos. Eerst even kijken voor Crush coaster.  De Crush rij staat tot aan de ingang van het park. Volgens de app maar 20 minuten, maar de rij was zo lang, dat geloofden we niet. Dan maar meteen naar de Tower. We gaan met z'n allen. Ook Flip gaat mee. Hij vond hem minder erg dan gedacht, en best wel ok.

IMG_20220301_085317DisneylandParis-id10989734

Roos en Tess gaan nog een keer in de tower, de wachtrij is nu maar 15 minuten. Flip en Mark gaan in de RC racer.

DisneylandParis-id10990132

Hierna is het tijd om terug te gaan. helaas! Er is nog een klein beetje tijd om te shoppen, maar niet alle winkels zijn al open, In Disney Village gaan ze om 11 uur open, behalve World of Disney. We kunnen niet alles halen wat we wilden. We gaan nog even naar Starbucks om op te warmen. We lopen richting de auto. Het is nog geen 11 uur, dus we kunnen nog even op de kamer naar het toilet, voordat we gaan rijden. De spullen hebben we vanochtend al in de auto gezet. Antwerpen zijn we snel voorbij, de file zit in hillegom, nou ja de kaag brug heeft storing en daardoor is de A44 dicht. De N207 staat vast van Alphen tot Hillegom, 45 minuten vertraging! Maar met een omweg via Zwaanshoek kwamen we zonder file rond 17 uur thuis.

Als we Flip afzetten thuis zien we dat er een nieuwe schade is gereden op onze auto. Alweer.... Dit moet op de parkeerplaats van het hotel zijn gebeurd. Deze auto geeft ons wel veel pech (4e aanrijding buiten onze schuld in 1 jaar tijd).

IMG_20220301_165057

Even de spullen uitladen en naar de Mac. Morgen gaan we wel weer op dieet.

Thuisgekomen als we hebben uitgeladen en Roos slaapt, ploffen we uitgeput maar voldaan op de bank. We kunnen terugkijken op een heel erg leuk weekend, ondanks de drukte in Disneyland. Nu is het tijd voor Wie Is De Mol.

1. Janneke:
    27 februari 2022
    Wat een heerlijk verhaal. Heel veel plezier gewenst en geniet ervan. Liefs en een dikke knuffel.
  2. Marije:
    2 maart 2022
    Klinkt als een paar leuke en drukke dagen!